سفارش تبلیغ
صبا ویژن
در نبودِ برادرتان، به بهترین شکلی که دوستدارید در نبودتان از شما یاد کند، از او یاد کنید . [امام صادق علیه السلام]
 

 

 

وبلاگ های قرآنی Quranic Weblogs

رئیس جمهور در پیام نوروزی: یکتاپرستی و تقوا سرمایه ملت پیشتاز ایران است

گروه سیاسی: محمود احمدی‌نژاد در پیام نوروزی خود به مناسبت آغاز سال 1386 شمسی با تبریک عید نوروز و فرارسیدن سال جدید، تصریح کرد: سرمایه ملت پیشتاز ایران در این راستا یکتاپرستی و تقوا است و بدون تردید همین سرمایه، ملت ایران را به مقصد می‌رساند.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور اسلامی ایران در پیام نوروزی خود به مناسبت آغاز سال 1386 هجری شمسی با تبریک آغاز سال نو و عید نوروز به همه مردم ایران زمین و همه ایرانیان در نقاط مختلف جهان و همه کسانی که نوروز پر رمز و راز و سرتاسر زیبایی را جشن می‌گیرند، نوروز را جلوه‌ای از حیات حی‌لایموت عنوان کرد و گفت: آغاز بهار و شکوفه‌های حیات و زندگی در طبیعت آیتی از جمال بی‌مثال الهی است که دگرگونی و شور و نشاط و نور دل‌های ماه به اراده اوست.

رئیس جمهور با بیان اینکه در آغاز سال 86، شادی ملت ایران به دلیل همزمانی آغاز نوروز و آغاز ماه ربیع‌المودلود پیامبر گرامی اسلام پس از صدها سال مضاعف است، ابراز امیدواری کرد که سال جدید برای ملت ایران پربرکت و عزتمند باشد.

 رئیس جمهور:
در سال 85 در عرصه فرهنگی امید و تلاش، ایمان و محبت و عشق به انسان‌ها و آرمان‌های الهی در ایران موج زد.

احمدی‌نژاد سال 85 را سالی سرشار از کوشش، جوشش، عزت، مجاهدت همگانی و افتخار برای ملت ایران دانست و افزود: در سال گذشته در عرصه علمی و فناوری پیشرفت‌های بزرگ و دستاوردهای ارزشمندی برای ملت ایران بدست آمد و در عرصه اقتصادی نیز گام‌های بلندی در زمینه‌های مختلف از جمله در سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی و سازندگی برداشته شد بطوری‌که حجم تقاضا برای سرمایه‌گذاری داخلی دو برابر و در سرمایه‌گذاری خارجی نیز این حجم چند برابر شده است.

احمدی‌نژاد افتخارآفرینی جوانان ایرانی در بخش‌های گوناگون را یادآور شد و گفت: در سال 85 در عرصه فرهنگی امید و تلاش، ایمان و محبت و عشق به انسان‌ها و آرمان‌های الهی در ایران موج زد.

رئیس جمهور با اشاره به برگزاری انتخابات پرشور و راهپیمایی‌های حماسی و سرنوشت‌ساز و با بیان اینکه افزایش دو برابری کار عمرانی و اجرای صدها مصوبه استانی شور و تلاش و کار در کشور را دو چندان کرده است، تأکید کرد: وحدت، امید و عزم ملی برای سازندگی، سرلوحه کار دولت و ملت ایران در سیاست داخلی طی سال 85 بود.

 احمدی‌نژاد:
وحدت، امید و عزم ملی برای سازندگی، سرلوحه کار دولت و ملت ایران در سیاست داخلی طی سال 85 بود.

احمدی‌نژاد سیاست خارجی ایران در سال گذشته را پرنشاط، پرتحرک و تأثیرگذار و مطمئن در گسترش روابط دوستانه با سایر ملت‌ها و دفاع از حقوق ملت ایران دانست و گفت: در سال 85 ده‌ها قرارداد جدید میان ایران و سایر کشورها امضا شد و همچنین‌ ده‌ها طرح مشترک به بهره‌برداری رسید.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه برنامه‌های دولت در سال 86 قوی‌تر، گسترده‌تر و منسجم تر ادامه خواهد یافت، تأکید کرد: اجرای سیاست‌های مترقی و انقلابی اصل 44 و توزیع گسترده سهام عدالت که در سال گذشته به 12 میلیون رسید و همچنین واگذاری شرکت‌های دولتی از طریق بورس هرچه سریعتر ادامه می‌یابد.

رئیس جمهور با اشاره به ایجاد فرصت‌های کار و تلاش سازنده برای آحاد مردم و توزیع عادلانه تسهیلات ارزان قیمت بانکی اشتغال‌آفرین در سال 85 گفت: در سال گذشته حدود 12 هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی میان جوانان توزیع شد که زمینه ایجاد 650 هزار شغل را پایه‌گذاری کرد.

احمدی‌نژاد اقدامات دولت در کاهش نرخ سود بانکی و تمرکزگرایی را خاطرنشان کرد و افزود: در سال 85 ضمن کنترل واردات، مردم و شرکت‌ها برای صادرات به‌عنوان پایه تولید و اشتغال‌ تشویق شدند که با ثابت ماندن تقریبی میزان واردات، میزان صادرات کالاهای ایرانی با افزایش بی‌سابقه و رشدی 39 درصدی به بیش از 15 میلیارد دلار رسید که از این رقم دو میلیارد دلار مربوط به صادرات کالاهای کشاورزی بود.

 رئیس جمهور:
برنامه‌های دولت برای توسعه فرهنگی و مهرورزی، توسعه صنعت و سرمایه‌گذاری مراکز تفریحی و گردشی، امکان سفر برای مردم، ساخت زیربناها، تولید نیرو، توجه بیشتر به اقشار کم‌ درآمد و توزیع عادلانه منابع در سال 86 با سرعت بیشتر و گسترده‌تر جلو خواهد رفت.

رئیس جمهور با اشاره به تلاش‌های دولت برای حل ریشه‌ای مشکل مسکن، تقویت بخش کشاورزی، توسعه روستایی و خرید نقدی محصولات کشاورزی تأکید کرد: برنامه‌های دولت برای توسعه فرهنگی و مهرورزی، توسعه صنعت و سرمایه‌گذاری مراکز تفریحی و گردشی، امکان سفر برای مردم، ساخت زیربناها، تولید نیرو، توجه بیشتر به اقشار کم‌ درآمد و توزیع عادلانه منابع در سال 86 با سرعت بیشتر و گسترده‌تر جلو خواهد رفت.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه دولت برای نخستین‌بار و داوطلبانه در قانون بودجه 86، هزینه‌های مصرفی خود را کاهش داده است، گفت: دولت تلاش خواهد کرد نظیر سال گذشته با جلوگیری از سواستفاده‌ها و کاهش هزینه‌های غیر ضرور، بازدهی را افزایش دهد.

رئیس جمهور با ابراز امیدواری مبنی بر اینکه به فضل الهی امسال سرشار از پیروزی و پیشرفت و عزت برای جمهوری اسلامی ایران خواهد بود، گفت: ایران متعلق به همه ما است و همه باید در راه آبادانی آن بکوشیم و دست در دست هم و با محبت و عشق در راه پیشرفت و تعالی آن تلاش کنیم.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه برخی قدرتهای بزرگ با پیشرفت ملت ایران و دوستی و عزت ملت‌ها مخالفند، به تلاش این قدرتها در راستای عقب نگهداشتن ملت‌ها برای تحکیم سلطه خود بر آنها اشاره و تأکید کرد: قدرت‌های زورگو منافع ملت‌های خود را نیز رعایت نمی‌کنند و به تنها چیزی که می‌اندیشند، پرکردن جیب و تأمین منافع گروهها، احزاب و کمپانی‌های وابسته به خودشان است.

رئیس جمهور با اشاره به اقدامهای برخی قدرتهای بزرگ در راستای جنگ روانی و تبلیغاتی به منظور تأمین منافع نامشروع خود از جمله تحریف تاریخ، ساخت فیلم و مشوه جلوه دادن چهره‌ ایران و ایرانی و سایر ملت‌ها گفت: آنها در مقابل منطق مستحکم ملت ایران شکست خورده‌اند و از جانب سایر ملت‌ها هم طرد شده‌اند و درصددند با جنگ روانی و تبلیغاتی و تلاش برای سواستفاده از سازمانهایی که خودشان ساخته‌اند و به‌طور انحصاری بر آنها حاکمند، جلوی پیشرفت ملت ایران و سایر ملت‌ها را بگیرند.

 احمدی‌نژاد:
آنها در مقابل منطق مستحکم ملت ایران شکست خورده‌اند و از جانب سایر ملت‌ها هم طرد شده‌اند و درصددند با جنگ روانی و تبلیغاتی و تلاش برای سواستفاده از سازمانهایی که خودشان ساخته‌اند و به‌طور انحصاری بر آنها حاکمند، جلوی پیشرفت ملت ایران و سایر ملت‌ها را بگیرند.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه آنها با تلاشی مذبوحانه و شکست خورده و ناشی‌گری می‌خواهند ملت ایران را در مقابل سایر ملت‌ها جلوه دهند در حالیکه همه ملت‌ها خوب و به دنبال پاکی و مهربانی و عدالت هستند، افزود: ملت ایران در طول تاریخ پیام‌آور صلح، دوستی، یگانه‌پرستی، اندیشه پاک، عدالت و مهرورزی برای همگان و حامی همه ملت‌ها بوده است.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه ملت ایران پایه‌گذار بسیاری از علوم و صنایع و اندیشه‌ها بوده و همواره دستاوردهای خود را سخاوتمندانه در اختیار بشریت قرار داده است، گفت: آنچه از ملت ایران به دیگران رسیده است علم، هنر، اندیشه، فرهنگ و روحیه پاکی، صداقت و خداپرستی بوده است و پیامبر عزیز اسلام نیز پرچمدار مهرورزی و عدالت برای جهانیان است.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه مشکل جهان امروز عده‌ای صهیونیسیت نژادپرست هستند که با دست‌اندازی به مراکز قدرت و رسانه‌ می‌خواهند جهان را در سختی و فقر و کینه‌ورزی نگه دارند تا حاکمیت خود را تثبیت کنند، تصریح کرد: ملت بزرگ ایران با این روند مخالف است و بر مواضع حق خود محکم ایستاده است ولی آنها متوجه نیستند که با روشهای شکست خورده به مصاف ارزشهای انسانی و تمدن بشری و ملت‌ها به‌خصوص ملت بزرگ ایران آمده‌اند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه دشمنان می‌دانند که قادر نیستند آسیبی به ملت ایران وارد کنند اما تلاش دارند با هیاهو و جنجال ما را وادار به عقب‌نشینی نمایند و جلوی تکامل بشر را بگیرند، گفت: آنها قطعاً نمی‌توانند به خواسته خود برسند و بهترین راه برای آنان اذعان به حق ملت عزیز ایران و تن دادن به قانون و عدالت است.

 رئیس جمهور:
سرمایه ملت پیشتاز ایران در این راستا یکتاپرستی و تقوا است و بدون تردید همین سرمایه، ملت ایران را به مقصد می‌رساند.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه علیرغم میل آنان بشریت به سوی قله‌های کمال انسانی و ارزشهای الهی، عدالت و خداپرستی در حرکت است، تأکید کرد: سرمایه ملت پیشتاز ایران در این راستا یکتاپرستی و تقوا است و بدون تردید همین سرمایه، ملت ایران را به مقصد می‌رساند.

رئیس جمهور با قدردانی صمیمانه از همه ملت به‌دلیل تلاش برای تعالی کشور، حضور در 22 بهمن و انتخابات و استقبال و تشویق خادمان خود به خدمت بیشتر، گفت: از جوانان، کارگران، فرهنگیان، دانشگاهیان، کشاورزان، اصناف و بازاریان، علما و دانشمندان تشکر و قدردانی می‌کنم و امیدوارم سال 86 سال علم و تلاش و درخشش جوانان، دانشمندان، متخصصان، تجار، ورزشکاران، کشاورزان، کارگران، دانشگاهیان و صنعتگران ایرانی در عرصه‌های گوناگون باشد.





  • کلمات کلیدی : مناسبتها occasions

  • ::: پنج شنبه 86/1/2 ::: ساعت 6:36 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر