سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ جنایتکارى را نزد او آوردند و گروهى فرومایگان با وى بودند ، فرمود : ] خوش مباد چهره‏هایى که جز به هنگام زشتى و شر دیده نشود . [نهج البلاغه]
 

 

 

وبلاگ های قرآنی Quranic Weblogs

بلاگر قرآنی: وبلاگ‌های قرآنی، با توجه به نیاز مخاطبان به تولید محتوا نمی‌پردازد

گروه خبرنگاران افتخاری / خلیل منصوری: وبلاگ‌های قرآنی، با توجه به نیاز مخاطبان به تولید محتوا نمی‌پردازد و مخاطب‌محوری مورد توجه نیست و تنها به بازنویسی با شیوه قدیمی بسنده کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، بلاگر قرآنی «آغوزخان» که در سرویس پارسی‌بلاگ با محتوای دینی به روز می‌شود با اشاره به محتوای قرآنی بلاگ‌های این حوزه گفت: وبلاگ‌های قرآنی با توجه به نیاز مخاطبان و ادبیات امروزی به تولید محتوا نمی‌پردازند و بسیاری از آن‌ها با بهره‌گیری از تفاسیری چون المیزان و تفسیر نمونه تنها به بازنویسی و رونویسی رو آورده‌اند.

وی افزود: در حوزه‌ی وبلاگ‌نویسی قرآنی تا رسیدن به مطلوب راه درازی در پیش است. اگر به ظاهر و قالب‌های انتخابی وبلاگ‌های قرآنی توجه شود نشانه‌هایی از تحول و نوآوری در آن دیده نمی‌شود و از نظر ادبیات و طرح مسأله از همان ادبیات و روش‌های گذشتگان پیروی می‌شود.

 بلاگر قرآنی:
نمایشگاه امسال بخشی به عنوان آموزش و ایجاد وبلاگ‌نویسی با رویکرد دینی و قرآنی راه‌اندازی شده است که امری میمون و مبارک است ولی فضای اختصاصی و نیز امکانات آن بسیار محدود است.

این بلاگر گفت: البته این مسأله اختصاص به حوزه وبلاگ‌های قرآنی و یا دینی ندارد بلکه در جاهای دیگر نیز به شکل‌های مختلف خود را نشان می‌دهد. این روش متأثر از فرهنگی است که در حوزه‌های دیگر وجود داشته و خود را در فضای سایبر و دنیای مجازی نیز تحمیل کرده است.

به نظر وی توجه به مسأله انسجام اسلامی و اتحاد ملی در فضای مجازی امری است که نادیده گرفته شده است و نیازمند تلاش جدی از سوی همه بلاگی‌های قرآنی است.

وی گفت: در فضای مجازی محتوایی که برای بیان اتحاد ملی و انسجام اسلامی تولید می‌شود، بازخوردی از نمادهای دینی و فرهنگی کشورهای اسلامی و برخاسته از نمادهای قرآنی باشد.

بلاگر آغوزخان گفت: در نمایشگاه امسال بخشی به عنوان آموزش و ایجاد وبلاگ‌نویسی با رویکرد دینی و قرآنی راه‌اندازی شده است که امری میمون و مبارک است ولی فضای اختصاصی و نیز امکانات آن بسیار محدود است.

  بلاگر قرآنی «آغوزخان»:
امروزه نمایشگاه غیر از بخش پژوهش و برخی از غرفه‌ها تقریبا" با نگاهی تجاری به قرآن می‌نگرد که این امر آسیب‌های جدی به حوزه مقدسات و عرضه محصولات فکری قرآن وارد می‌کند.

به نظر وی شیوه برگزاری نمایشگاه نیازمند تحول ساختاری روشمند است و باید با توجه به چشم‌انداز بیست ساله و یا حتی پنجاه ساله راهبردها و خط مشی‌ها و سیاست‌ها تدوین و اجرا شود.

وی گفت: امروزه نمایشگاه غیر از بخش پژوهش و برخی از غرفه‌ها تقریبا" با نگاهی تجاری به قرآن می‌نگرد که این امر آسیب‌های جدی به حوزه مقدسات و عرضه محصولات فکری قرآن وارد می‌کند.

این بلاگر گفت: برگزاری نمایشگاه اگر با توجه به ارزش‌ها و مفاهیم قرآنی انجام گیرد، باید اصحاب علم و فضلیت در نمایشگاه حضور یافته و پاسخ‌گوی نیازهای فکری مخاطبان خود باشند.





  • کلمات کلیدی : اخبار قرآنی

  • ::: جمعه 86/7/13 ::: ساعت 9:27 عصر :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر