سفارش تبلیغ
صبا ویژن
زبانت را به نرم گویی و سلام کردن، عادت بده، تا دوستانت فراوان شوند و دشمنانت اندک گردند . [امام علی علیه السلام]
 

 

 

وبلاگ های قرآنی Quranic Weblogs

پایگاه اینترنتی قرآنی «حسنا» برای گروه سنی کودکان و نوجوانان در فضای مجازی با دو زبان فارسی و عربی قابل دسترسی است.

 

به گزارش قرآن بلاگ  این پایگاه که از سایت‌های زیر نظر دفتر آیت‌الله سیستانی به مرکزیت پایگاه اطلاع‌رسانی آل‌البیت است، مفاهیم دینی و قرآنی را برای گروه سنی چهار تا چهارده سال به دو زبان فارسی و عربی ارائه کرده‌است.

 

صفحه اصلی سایت شش بخش چهارده معصوم، داستان، گالری عکس، دین‌ و زندگی، بازی و مجلات را در خود گنجانده‌است.

پایگاه اینترنتی قرآنی «حسنا»

بخش «چهارده معصوم»، زندگی‌نامه معصومان، داستان‌هایی از معصومان را به همراه معرفی کتاب ارائه داده که زندگی‌نامه معصومان به تفکیک چهارده معصوم را به صورت جداگانه به همراه حدیثی از هر کدام از ایشان منتشر شده‌است.

 

تعداد ده داستان از معصومان مختلف با نام‌های اگر این دعا را بخواند، ثروتمندی که در یک شب فقیر شد، علی معلم جبرئیل، علی و گنج زمین، معجزه حضرت زهرا، آن سینی نزد ماست، بزرگواری امام حسن علیه‌السلام، امام حسن(ع) در سن هفت سالگی، خشک شدن دست ظالم و حمایت شیر از امام حسین در سایت «حسنا» موجود است.

 

همچنین این سایت در بخش دیگری تعالیم اسلامی را برای کودکان و نوجوانان به صورت آموزشی ارائه داده و کودک این امکان را دارد که آموزش نماز، وضو و تیمم را از ابتدا به صورت متن و تصویر به همراه کارهایی که این اعمال را باطل می‌کند مشاهد کند.

 

در این سایت تیمم برای این گروه سنی این‌گونه توضیح داده شده: «تیمم عملی است که به جای وضو در هفت مورد واجب می‌شود، اگر آب نباشد، اگر آب برای بدن ضرر داشته باشد، وقت وضو گرفتن نباشد، آب فقط به اندازه خوردن باشد، به صورتی که آب خوردن هم ضروری باشد، واجب است انسان تیمم کند».

 

یکی از نقاط ضعف این سایت قدیمی بودن این نسخه از طراحی سایت است. به نظر می‌رسد طراحان و مدیران سایت «حسنا» از زمان طراحی هیچ تغییر دیگر را در سایت اعمال نکرده‌اند. با توجه به رشد روزافزون طراحان از امکانات فضای مجازی برای استفاده از جذابیت‌های بصری به ویژه برای این گروه سنی یکی از نقاط ضعف این سایت به شمار می‌رود.

 

همچنین بخش مجلات این سایت که مجلات مذهبی، ورزشی، فرهنگی، اجتماعی و ... معرفی شده از فروردین ماه سال هشتاد و دو تا کنون به‌روز رسانی نشده‌است. درست است که پیاده سازی اینگونه طرح‌ها در فضای سایبر و راه‌اندازی پایگاه‌های این‌چنینی کار پسندیده‌ای است اما نباید فراموش کنیم که تکمیل و به‌روز شدن سایت‌های اینترنتی از ایجاد و تأسیس این سایت‌ها امری مهم‌تر خواهد بود.

پایگاه اینترنتی قرآنی «حسنا» را در اینجا کلیک کنید!  

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)






::: چهارشنبه 86/9/21 ::: ساعت 5:34 عصر :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
نظرات شما: نظر