سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سپاسگزاری دانشمند بر دانشش، به کار بستن و بذل آن به اهلش است . [امام علی علیه السلام]
 

 

 

وبلاگ های قرآنی Quranic Weblogs

مجموعه جامعی از کتب دینی و قرآنی در پایگاه اینترنتی مرکز تعلیمات اسلامی واشنگتن ارائه شد 

گروه وبلاگ: پایگاه اینترنتی مرکز تعلیمات اسلامی واشنگتن فهرست جدیدی از کتاب‌های دینی را در اختیار علاقه‌مندان قرار داده‌است.

 

به گزارش قرآن بلاگ،پایگاه اینترنتی مرکز تعلیمات اسلامی واشنگتن امکان دانلود نسخه آنلاین کتاب‌های دینی را در بخش کتابخانه این سایت عرضه کرده‌است.

 

مردان علم در میدان عمل(جلد هفتم)(سید نعمت‌الله حسینی)، امام حسین(ع) از زبان شهید مطهرى(عباس عزیزى)، مردان علم در میدان عمل(جلد ششم)، مردان علم در میدان عمل(جلد پنجم)، زندگانى حضرت ابوالفضل العباس(ع)(حاج شیخ باقر شریف قرشى با ترجمه سید حسن اسلامى)،

 

استقامت(آیت‌الله حاج سیدرضا صدر)و احکام روابط زن و شوهر(مسعود معصومى)، از جمله عناوین موجود در این کتابخانه است.

 

 

پایگاه اینترنتی مرکز تعلیمات اسلامی واشنگتن

بخش دیگر این فهرست به تاألیفات مرحوم استاد علی صفایی حائری- عین صاد اختصاص یافته‌است. این کتاب‌ها به صورت فایل‌های pdf و در راستای نشر دیدگاه‌ها و تفکرات ناب وی، ‌و شناساندن بیشتر متفکر معاصری است که نظرات و دیدگاه‌هایش بسیار قابل‌ تأمل و بوده، توسط انتشارات ‌لیلة‌القدر منتشر شده‌است.

 

روابط متکامل زن و مرد و جهان غرب، از وحدت تا جدایی، صراط، تقیه، رشد، هرمنوتیک، تو می‌آیی، ذهنیت‌ و زاویه دید، روش نقد: نقد روش‌ها و مکتب‌ها، روش نقد: نقدمکتب‌ها- آرمان‌ها: آزادی، روش نقد: نقدمکتب‌ها- آرمان‌ آگاهی و عرفان، روش نقد: نقدمکتب‌ها- آرمان‌ تکامل- مارکسیسم، روش نقد: نقدمکتب‌ها- آرمان‌ تکامل- اگزیستانسیالیسم، از عناوین این کتاب‌ها است.

 

پاسخ به پیام نهضت آزادی، و با او، با نگاه، فریاد می‌کردیم…، درآمدی بر علم اصول، نامه‌های بلوغ، روش برداشت از قرآن، فقر از دیگر عناوین است.

 

علاقه‌مندان می‌توانند کتاب‌های دیگری را با عناوین، سیماى مؤمن در قرآن و حدیث(ابوالفضل بهشتى)، معیار شرک در قرآن(آیت‌الله سید عزالدین حسینى زنجانى)، در محضر علامه طباطبایى(محمد حسین رخشاد)، نهضت امام حسین(ع) و قیام کربلا(دکتر غلامحسین زرگرى نژاد)، آنچه در کربلا گذشت(آیت‌الله محمد على عالمى)، اخلاق معاشرت(جواد محدثى‏)، مشاهده کنند.

 

آموزش فلسفه جلد اول(استاد محمد تقى مصباح یزدى)،‏ آموزش فلسفه جلد دوم، چهار کتاب اصلى علم رجال(آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای)، مدیریت در اسلام(على آقاپیروز، ابوطالب خدمتى، عباس شفیعى و سید محمود بهشتى‌نژاد‏)، تجلیات معنوى در هنر اسلامى(محمد مددپور‏)، علوم قرآنى(آیت‌الله محمد هادی معرفت)، از دیگر عناوین است.

 

«تجلى و ظهور عرفان نظرى» تألیف سعید رحیمیان، است. این کتاب مشتمل بر یک مقدمه(در مورد ضرورت بحث و تاریخچه و نیز اصول موضوعه و مبادى تصورى و تصدیقى مورد نیاز بحث) و هفت فصل(شامل اثبات تجلى و نفى علیت‏ به معناى متعارف، دفع شبهات قول به تجلى، قواعد مبحث تجلى و نظام مظهریت، تجلى و اسماى حق، تجلى و اعیان ثابته، نظام ‏مظهریت در بینش عرفا و پیامدهاى فلسفى و کلامى نظریه تجلى) و نیز ضمیمه‏اى(در مورد درجات شهود) است.

 

در این کتاب علاوه بر تحقیق در مسأله تجلى و ظهور در مکتب عرفانى ابن عربى و فروعات و قواعد آن به عنوان اساس بحث و یکى از محورى‏ترین نظریه‏هاى مکتب عرفانى او، سعى براین بود که اهداف دیگرى، که به تفصیل در پیش گفتار در باره آن سخن گفته شده، مورد توجه قرار گیرد.

 

این اثر به عنوان کتاب سال 1375 دانشجویى معرفى شده است.

 

«درآمدى بر عرف»، تاألیف سیدعلى جبار گلباغى ماسوله است. اجتماعات انسانى همواره با حقوق همراه بوده و حقوق پیش از آن که قانون‏گذارى‏ به وجود آید، به صورت روابط ساده بین آدمیان و به گونه‏ى عرف و عادت، بین آنان جریان ‏داشته‌است.

 

عرف پدیده‏اى است اجتماعى و بیان‏گر اراده اجتماع. این پدیده (عرف) پدیده‏ نوظهورى نیست که حقوق دینى بر کشف آن نایل و یا بر حقوق دینى تحمیل شده‌باشد. دانش فقه و حقوق از دیرباز با این پدیده آشنا بوده‌است.

 

عرف، قدیمى‏ترین پدیده‏ حقوق ‏است که به عنوان مظهر و جلوه‏گاه حقوق شناخته شده|‌است. بخش عمده‏اى از متون فقهى، مشتمل بر مفاهیم و معانى عرفى است. همچنین، بسیارى از مباحث فقه و حقوق را مسایل و موضوعاتى سامان مى‏دهند که خودداراى ماهیتى عرفى‏اند. درک درست این بخش از مسایل و موضوعات و فهم صحیح آن‏دسته ‏از متون، مبتنى بر دریافت عرف و تفاهم عرفى است.

 

«ادراک حسى از دیدگاه ابن سینا» تألیف محمدتقى فعالى است. در بخش توضیح این کتاب آمده‌است:«این سخن از دیرباز در میان حکما معروف است و به ارسطو منسوب، که «من فقد حساً، فقد فَقَد علماً» این خود بیانگر اهمیت ادراک حسى در میان معارف بشرى و شناخت حقیقت است.»

 

«مسأله ادراک حسى در میان مسائل معرفت‏شناسى که از شاخه‏هاى ممتاز فلسفه است، جایگاهى والا دارد، زیرا مایه و اساس دیگر ادراکات تصورى و تصدیقى است. تأثیر و نقش احساس تا بدان جا بنیادى است که بیست نقش گوناگون براى آن ذکر شده و بوعلى در این زمینه صدها صفحه نگاشته است.»

 

مؤلف در این زمینه براى علمى شدن تحقیق و اطمینان بخشى آن، به منابع دست اول رجوع کرده و نقل قول‏هاى زیادى از بوعلى آورده که این خود ضریب اطمینان برداشت‏ها را بالا برده و رنج خواننده را براى مراجعه مى‏کاهد.

 

کار مفید دیگر نویسنده مطالعه تطبیقى بحث است و لذا آراى دو حکیم سرآمد دو مشرب فلسفى یعنى شیخ اشراق و ملا صدرا را مطرح کرده‌است.در این کتاب خواننده به دیدگاه‏هایى از بوعلى و متفاوت با نظریات مشهور و منسوب به بوعلى برمى‏خورد چون اتحاد عقل و عاقل و معقول، حواس، جسمانى نیستند.

 

«طهارت اهل کتاب و مشرکان» تألیف محمد حسن زمانى است. در بخش معرفی کتاب آمده‌است: «ارتباط و مراوده بیش از پیش مسلمانان با پیروان دیگر ادیان آسمانى، ضرورت تبیین احکام مربوط به مسأله طهارت یا نجاست اهل کتاب و مشرکان را روشن مى‏کند.»

 

«رویکرد بعض فقهاى معاصر در فتوا به طهارت اهل کتاب از سویى و اتفاق نظر فقیهان شیعه بر نجاست آنها از سوى دیگر، کاوشى ژرف را در این مسأله مى‏طلبد. «طهارت اهل کتاب و مشرکان» با تتبع عمیق و گسترده در آرا و کتاب‏هاى فقهى متقدم و معاصر و بررسى فتاوا و تعابیر و استدلال‏هاى ایشان، عدم اتفاق آراى فقهاى شیعه در مسأله نجاست اهل کتاب را اثبات مى‏کند.»

 

«شناخت کافر، اهل کتاب و مشرک، توحید یا شرک اهل کتاب، دلایل قائلان به نجاست اهل کتاب، دلایل طهارت اهل کتاب و طهارت یا نجاست مشرکان، از عناوین کتاب به شمار مى‏آید.»

 

«رساله اجوبه» نیز تألیف حضرت آیت‌الله العظمی سیدعلی خامنه‌ای (مدظله العالی) است. این کتاب یکهزارمین کتاب این کتابخانه بوده که هم‌زمان با ایام میلاد با سعادت امام رضا(ع) ذی‏القعده سال ???? (نوامبر ????) در دسترس عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) قرار می‏گیرد.

 

«اهل بیت در آیه تطهیر»، تألیف علامه سید جعفر مرتضى عاملى است. در معرفی این کتاب آمده‌است: «پس از فرود آمدن آیه مبارکه تطهیر، پیامبر اکرم(ص) در قول و عمل، و در موارد و منسبت‏هاى مختلف، مصادیق حقیقى آیه شریفه را معین فرمود و به همگان نشان داد که اهل بیت فقط اصحاب کساء هستند و بس.»

 

کتاب حاضر، تلاشى محققانه و نقادانه براى تعیین مصداق آیه تطهیر و انحصار آن در اهل‏بیت‏(ع) است.

 

زندگانى حضرت زینب(س)(دکتر مصطفى اولیائى)، گام نخستین(حسن رمضانى) از عناونین کتاب‌های جدید این پایگاه اینترنتی است. 
مجموعه کتاب‌های دینی و قرآنی در پایگاه اینترنتی مرکز تعلیمات اسلامی واشنگتن را اینجا ببینید!






::: شنبه 86/9/24 ::: ساعت 10:36 عصر :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
نظرات شما: نظر