سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند به موسی علیه السلام وحی کرد که دو کفش و عصای آهنین برگیر و آنگاه درزمین سیاحت کن و آثار و عبرتها را بجوی؛ تا آنکه کفشها پاره و عصا شکسته شود . [ابن دینار]
 

 

 

وبلاگ های قرآنی Quranic Weblogs

پایگاه اینترنتی «فهرستواره»

پایگاه اینترنتی «فهرست‌واره»؛ جستاری در آثار مکتوب مهدویت 

 «فهرست‌واره» منبعی در فضای مجازی برای آثار منتشر شده در حوزه امام زمان(عجل‌الله) است.

موضوع امام مهدی(عج) و مباحث پیرامونی آن، در عرصه‌ نشر و کتاب، برخوردار از رشد و توسعه‌ فزاینده است؛ به طوری که همه ساله، علاوه بر تجدید چاپ برخی آثار، شاهد عناوین تازه‌ در حوزه‌ تألیف یا بازگردان بوده و هستیم.

به گزارش قرآن بلاگ به نقل از خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) ، این تحلیل سعی در معرفی و بررسی یکی از این سایت‌های فعال در فضای مجازی با موضوع مهدویت در حوزه نشر داشته که به بررسی این آثار می‌پردازد.

‌پایگاه اینترنتی «فهرست‌واره» با هدف معرفی و اطلاع‌رسانی آثار مکتوب در حوزه مهدویت با معرفی این آثار به زبان فارسی و عربی، برگزاری مسابقات اینترنتی در این بخش، معرفی آثار منتشر شده به صورت پویا فعالیت خود را آغاز کرده‌است.

فهرست‌واره کتب مهدوی، میراث مکتوب مهدوی، معرفی کتاب، نقد کتاب، برگی از کتاب، بانک سوالات کتاب، ویترین کتاب، معرفی و نقد مجلات، با اهل قلم و ناشران از بخش‌‌های موجود در این سایت است.

بخش فهرست‌واره، یکی از بخش‌های اصلی سایت است که خواننده‌ طالب مطالعه در زمینه‌ امام زمان (عج)، را یاری می‌‌‌کند تا از میان کتاب‌های منتشر شده و در دست انتشار در موضوع آن وجود قدسی، با کتاب‌هایی آشنا شود که در معرفی ایشان و انعکاس معارف پیرامون او، دقیق‌تر و صحیح‌تر عمل کرده‌است.

امکانات جستجوی پیشرفته و متنوع از جمله: موضوعی، بر اساس گروه مخاطب، بر اساس ترتیب حروف الفبا، دوره‌های انتشار، نویسنده، ناشر و ... از ویژگی‌هایی است که نیازهای مختلف کاربر را برآورده می‌سازد.

بازدیدکننده در بخش «معرفی کتاب» معرفی تفصیلی کتاب‌ها را به شیوه‌های متنوع نگارشی مشاهده می‌کند.

مواردی مانند، بیان و معرفی اجمالی موضوعات کتاب، هدف از نگارش کتاب و موفقیت نویسنده در تحقق آن، پیشینه‌ نگارشی کتاب در حوزه‌ دین و به‌ویژه مهدویت، نحوه‌ ورود نویسنده به مطالب و کیفیت اتمام آن، ادبیات و سبک نگارش نویسنده، ارائه‌ نمونه‌هایی از مطالب کتاب، مسائل ظاهری و فیزیکی کتاب و گروه مخاطب و میزان استقبال جامعه از کتاب مواردی است که مدیران سایت محور کار خود قرار داده‌اند.

مسابقه اینترنتی کتابخوانی «کمال‌الدین و تمام النعمة» در دو مجلد و با ترجمه‌ دکتر منصور پهلوان از دیگر فعالیت‌های انجام شده در چند ماه گذشته «فهرست‌واره» است.

این مسابقه از عید سعید فطر تا یازدهم ذیقعده سالروز میلاد باسعادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) برگزار شده‌بود.

بخش نقد کتاب به عیارسنجی مطالب کتاب‌های منتشره در موضوع مهدویت ‌پرداخته است. در کنار تأکید بر جنبه‌های مثبت کتاب، نکات ضعف، فقدان جامعیت، تعارضات با دیدگاه آیات و روایات، اشکالات فنی، نگارشی و ویرایشی کتاب، مورد توجه قرار گرفته‌است.

سایت اینترنتی «فهرست‌واره» این فرمایش حضرت علی(ع): «لا تنظر إلى مَن قال وَ انظر إلى ما قال» (نگاه کنید که چه می‌گویند، نه اینکه چه کسی می‌گوید.) را سرلوحه‌ بخش نقد خود قرار داده‌است.

ندبه‌های دلتنگی، یاد محبوب(دوره 3 جلدی)، چشم‌انداز، دعا و گفت‌وگو با سپیده، لذت گفت‌وگو با امام زمان(عج) از کتب معرفی شده در این سایت است.

برای مشاهده ‌پایگاه اینترنتی «فهرست‌واره» اینجا را کلیک کنید! 






::: یکشنبه 86/11/7 ::: ساعت 11:45 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
نظرات شما: نظر