سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دوستی با مردم، نیمی از عقل است. [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
 

 

 

وبلاگ های قرآنی Quranic Weblogs

حجت‌الاسلام سعید شمس؛ مدیر گروه پرسمان قرآنی

رسالت اصلی فعالان دینی در فضای مجازی بر پایه «امر به معروف و نهی از منکر» است 

مدیر گروه پرسمان قرآنی رسالت اصلی فعالان دینی در فضای مجازی را بر پایه «امر به معروف و نهی از منکر» خواند و پاسخ‌دهی به شبهات دینی و بمباران اطلاعاتی را از مهم‌ترین مصادیق عملیاتی شدن این مفهوم در فضای سایبر دانست.

به گزارش قرآن بلاگ حجت‌الاسلام سعید شمس، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، درباره اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در فضای مجازی گفت: همین هدف بوده که امثال من احساس وظیفه کردیم در این سنگر حضور پیدا کرده و وقت خود را صرف فعالیت در فضای مجازی کردم و این کار را نوعی جهاد می‌دانم و جهاد هم بالاترین مرتبه امر به معروف و نهی از منکر است.

گروه پرسمان قرآنی را اینجا ببینید!

مدیر واحد فعالیت‌های اینترنتی گروه پاسخ به سئوالات و شبهات قرآنی درباره مصادیق عملیاتی شدن مفهوم امر به معروف و نهی از منکر در فضای مجازی گفت: یکی از مهم‌ترین مصادیق عملیاتی شدن این امر خطیر در فضای مجازی پاسخ دهی به شبهات علیه اسلام و قرآن است.

وی ادامه داد: به قول بعضی از اهل فکر ما که نسبت به دینمان شکی نداریم، بهتر است خود را در معرض سؤال قرار دهیم و با شبهات دست و پنجه نرم کنیم، قبل از این که به سراغمان بیایند و به ما اشکال وارد کنند.

نویسنده «از قرآن بپرس» افزود: نکته دیگر این است که ما نیز به دنبال اشکالات سایر فعالان با هر دینی که دارند برویم و اشکال‌تراشی کنیم و به آنها مجال ندهیم به ما اشکال وارد کنند و از این طریق آنها را بمباران کنیم.

وبلاگ «از قرآن بپرس» را اینجا کلیک کنید!

بمباران اطلاعاتی با تبلیغ حاصل می‌شود

وی ادامه داد: البته بخشی از امر به معروف و نهی از منکر مربوط به خود مسلمانان است. فضا را باید به گونه‌ای کنیم که کاربران وقتی وارد این فضا می‌شوند مجال رفتن به سوی اطلاعات بد را نداشته باشند و راه عملیاتی کردن آن نیز بمباران اطلاعاتی است.

شمس تصریح کرد: این بمباران اطلاعاتی با تبلیغ حاصل می‌شود. بسیاری از کاربران یا از اطلاعات دینی و قرآنی در فضای مجازی و نشانی آنها بی‌اطلاعند و یا به دلیل نداشتن جذابیت به این سایت‌ها مراجعه نمی‌کنند. بنابراین ما باید روی جذابیت سایت‌های دینی هم کار کنیم.

این محقق علوم قرآنی درباره وظایف نهادهای دینی فعال در فضای مجازی در این زمینه اظهار داشت: نهاد‌های دینی می‌توانند در تأمین خوراک و اطلاعات دینی به کاربران و نیز اطلاع‌رسانی نقش مؤثری داشته باشند، همین‌طور می‌توانند بخش کمی از هزینه‌های هنگفتی که صرف می‌کنند را برای این کار اختصاص دهند.

این بلاگر قرآنی، نقش بلاگران را در تقویت این جریان مؤثر عنوان کرد و گفت: بلاگران با توجه به سابقه خوب خود می‌توانند موج آفرینی کرده و فضا را گرم و شلوغ کنند و با لینک دادن مطالب قرآنی و دینی در وبلاگ‌های خود در اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی به کاربران کمک کنند.

مدیر گروه پرسمان قرآنی در پایان خاطرنشان شد: دولت می‌تواند در جریان چشم‌انداز بیست ساله که بحث فرهنگ سازی قرآنی را گنجانده‌است، نقش بسیار مؤثری ایفا کند و این میدانی برای اجرای همین امر است.

وی تأکید کرد: بنابراین همان‌طور که برای مسایل فرهنگی کشور بودجه تعیین می‌شود، باید به طور طبیعی بخشی هم به فضای مجازی اختصاص یابد.

از حجت‌الاسلام سعید شمس بیشتر بدانیم! 





  • کلمات کلیدی : اخبار قرآنی

  • ::: یکشنبه 86/11/14 ::: ساعت 10:41 عصر :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر