سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دنیا را براى جز دنیا آفریده‏اند نه براى دنیا و راهگذارى است به جهان فردا . [نهج البلاغه]
 

 

 

وبلاگ های قرآنی Quranic Weblogs

کتاب مقدس را چه کسی نوشته است؟

 مجموعه کتابهای عهد عتیق، به برخی از انبیاء بزرگ الهی همچون حضرت موسی(ع)، یوشع، سموئیل، سلیمان و ... نسبت داده می­شود کشیشان مسیحی معتقدند که عهد عتیق وحی خدا به پیامبران است و ایشان، این کتابها را با الهام خداوند به رشته تحریر در آورده­اند.

یک سوال در ذهنم آمد: تورات یا همان أسفار پنجگانه از کیست؟

گفتند: موسی علیه‌السلام خود آن را نگاشته.  

از پیدایش شروع کردم به خواندن، با علاقه ادامه دادم تا ببینم موسی، پیامبر بزرگ بنی‌اسرائیل، برای ما از سوی خداوند چه کلامی را هدیه آورده است.

 خواندم و خواندم تا رسیدم به تثنیه 34 : 5 و6.

 و خواندم. دوباره خواندم. خدای من، مگر این‌ها را موسی علیه‌السلام ننوشته، پس چرا همچنان دارد می‌نویسد...جزئیاتِ حوادثِ بعد از مرگش را!

پس موسی بنده خداوند مرد. و او را در زمین موآب در مقابل بیت فعور در دره دفن کرد، و أحدی قبر او را تا امروز ندانسته است. موسی چون وفات یافت صد و بیست سال داشت و نه چشمش تار و نه قوتش کم شده بود و بنی اسراییل برای موسی در عربات موآب، سی روز ماتم گرفتند. پس روزهای ماتم و نوحه‌گری برای موسی سپری گشت. و(بنی اسراییل) یوشع بن نون ...را اطاعت کردند...نبی‌ای مثل موسی تا به حال در اسراییل بر نخواسته است که خداوند او را رو به‌رو شناخته باشد. (تثنیه 34 : 5-10).

عجـــــــــب! و چه اتفاقی!؟ البته در نظر. چگونه ممکن است موسی علیه‌السلام درباره خودش بنویسد: <أحدی قبر او را تا امروز ندانسته است.>؟! 





  • کلمات کلیدی : صد سوال

  • ::: جمعه 86/12/10 ::: ساعت 9:32 عصر :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر