سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دوستی افسرده دل، کمتر می پاید . [امام علی علیه السلام]
 

 

 

وبلاگ های قرآنی Quranic Weblogs

دوازده اثر قرآنی در سال گذشته از سوی مرکز فرهنگ تدوین و منتشر شد.

 به گزارش قرآن بلاگ  حجت الاسلام و المسلمین محمد صادق یوسفی مقدم مدیر مرکز فرهنگ و معارف قرآن با اعلام این خبر افزود: در سال 86 آثار قرآنی چون بازخوانی روشی نو در تفسیر قرآن، جلد بیست و یکم تفسیر راهنما (نمایه‌ها)، جلد دوازدهم تا نوزدهم فرهنگ قرآن، جلد سوم اعلام القرآن، دوره 21 جلدی تفسیر راهنما با ویرایش جدید، پرسمان قرآنی کودک و دانشنامه قرآن‌پژوهان ایران چاپ و منتشر شده است.

وی افزود: یکی از آثار مرکز فرهنگ و معارف قرآن دوره 21 جلدی تفسیر راهنماست که با ویراستاری جدید که در اختیار قرآن پژوهان قرار گرفت. تفسیر راهنما از دستاوردهای پژوهشی آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی و گروهی از پژوهشگران مرکز فرهنگ و معارف قرآن است که نوآوری‌های علمی شیوه ارائه مفاهیم و موضوعات قرآن به همراه فهرستی جامع از تمام آنها و اتخاذ روشی جدید در تفسیر و آموزش قرآن، این اثر گرانسنگ را در شمار تفاسیر ممتاز قرار داده است. این دوره تفسیری در قطع وزیری به قیمت 116000 تومان عرضه شده است.

مدیر مرکز فرهنگ و معارف قرآن گفت : از دیگر آثار پژوهشی مرکز فرهنگ که در سال گذشته چاپ و منتشر شده است مجلدات یازده تا نوزده فرهنگ قرآن است. فرهنگ قرآن معجم معنایی معارف و مفاهیم قرآن است که به شیوه‌ای نو و بی‌نظیر و به صورت الفبایی ـ موضوعی سامان یافته است. این کتاب حاوی هزاران موضوع قرآنی است که علاوه بر نقش اطلاع‌رسانی در زمینه معارف قرآن خود نوعی تفسیر موضوعی است.

وی افزود: این اثر بر اساس طرح آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و تحقیق و تالیف گروهی از قرآن پژوهان مرکز فرهنگ و معارف قرآن انجام یافته است که مجلّدات بعدی آن به زودی منتشر می‌شود.

مدیر مرکز فرهنگ و معارف قرآن در ادامه بیان داشت: از دیگر آثار مرکز که در سال گذشته منتشر شده است می توان به مجلد سوم اعلام قرآن اشاره کرد. نام‌ها و اعلام قرآن، یکی از بحث‌های عمیق و جذّاب این کتاب الهی است. در این کتاب با استفاده از منابع فراوان و معتبر درباره اعلام قرآن به ترتیب حروف الفبا بحث شده است. این کتاب به همت بوستان کتاب دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در قطع وزیری در 592 صفحه به قیمت 7500 تومان چاپ و وارد بازار نشر شده است.

حجت الاسلام یوسفی مقدم گفت : پرسمان های قرآنی و نیز نقد فرهنگ قرآن و شماری از تک نگاری ها از دیگر آثار مرکز است که در سال گذشته چاپ و منتشر شده است. از آثار مهم و با برکت مرکز فرهنگ و معارف قرآن دایره المعارف قرآن کریم است مجلد پنجم آن نیز در سال گذشته چاپ و منتشر شده است. این کتاب حاوی معارف و علوم قرآنی و نیز اعلام و نام های قرآنی می باشد که به شکل مقالات تحقیقی تدوین و تالیف می شود.

وی افزود: سال گذشته دایره المعارف قرآن کریم به عنوان کتاب سال جمهوری اسلامی ایران انتخاب و لوح تقدیری از سوی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران جناب آقای دکتر محمود احمدی نژاد به مرکز اهدا شد.

سایت مرکز فرهنگ و معارف قرآن را می توانید اینجا ببینید.





  • کلمات کلیدی : اخبار قرآنی

  • ::: دوشنبه 87/3/13 ::: ساعت 1:57 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر