سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر اندازه دانش انسان افزون گردد، توجّه وی به نفسش بیشتر گردد و در ریاضت و اصلاح آن کوشش بیشتری مبذول کند . [امام علی علیه السلام]
 

 

 

وبلاگ های قرآنی Quranic Weblogs

دانشگاه قائم (عج) در عربستان تاسیس شد

به گزارش قرآن بلاگ دانشگاه قرآنی حضرت قائم(عج) که در حال حاضر فقط پذیرای دانشجویان دختر است در عربستان، تاسیس شد. 

حجت الاسلام والمسلمین «علی هلال الصیود»، استاد دانشگاه قرآنی حضرت قائم «عج» عربستان هدف اصلی از فعالیت های صورت گرفته در مناطق شرقی عربستان و نیز کشورهای همسایه آن را معرفی چهره واقعی تشیع و مفاهیم ارزشمند این مذهب به پیروان سایر مذاهب اسلامی اعلام کرد.

وی در ادامه، شرایط حضور دراین دانشگاه را چنین شرح داد: علاقه مندان به تحصیل در این دانشگاه باید دوره دبیرستان را گذرانده و یا اینکه فارغ التحصیل دانشگاه باشند؛ در حال حاضر تعداد دانشجویان دانشگاه حضرت قائم (عج) عربستان صدوپنجاه نفر است و امسال سی وپنج دانشجو از این مرکز فارغ التحصیل می شوند.

علی هلال الصیود اظهار کرد: دانشجویان این مرکز آموزشی طی چهار سال دروس عمومی را می گذرانند و پس از اتمام این دوره خواهند توانست در رشته های تخصصی که شامل علوم تحقیقاتی در زمینه قرآن و یا اطلاع رسانی قرآنی است، ثبت نام کنند.

استاد دانشگاه حضرت قائم(عج) در ادامه تصریح کرد: فعالیت دیگر ما گسترش علوم اسلامی در جامعه است و در این راستا نشست ها و همایش های متعددی برگزار می شود که از آن جمله می توان به همایش های «سیهات» عربستان اشاره کرد که هر ساله در ماه مبارک رمضان برگزار می شود و مردم را به مطالعه علوم قرآنی تشویق می کند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: همایش های قرآنی هر ساله در 27 رجب در دمشق و در جوار مرقد مطهر حضرت زینب(س)، در بحرین و در فصل تابستان و نیز در کویت در انجمن قرآنی به همت اندیشمندان و قرآن پژوهان برگزار شده که پس از اتمام نشست ها موضوعات و سخنرانی های ارائه شده به صورت کتاب منتشر و در اختیار علاقه مندان قرار داده می شود.  





  • کلمات کلیدی : اخبار قرآنی

  • ::: دوشنبه 87/3/13 ::: ساعت 2:11 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر