سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دشمن ترینِ مردم نزد خداوند، کسی است که مردم از زبانش بترسند . [.رسول خدا صلی الله علیه و آله]
 

 

 

وبلاگ های قرآنی Quranic Weblogs

یکی از سوالاتی که به طور متعدد آمده و ظاهراً اهمیت زیادی دارد این است که آیا حضرت علی(علیه السلام) نیز در معراج و به همراه پیامبر  بوده اند یا خیر ؟

در پاسخ به این دوستان عزیز می گوییم که آنچه که از حدیث معراج بر می آید این است که  حضرت علی(علیه السلام) همراه پیامبر(صلی الله علیه وآله) نبوده است ، ولی بر اساس برخی روایات ایشان با قالب مثالی به آن حضرت ملحق شده است ؛یعنی  شبه و تصویری از حضرت علی(علیه السلام) را دیدند .

در روایتی می خوانیم : پیامبر(صلی الله علیه وآله) به حضرت علی (علیه السلام)فرمود : در شب معراج ، در آسمان سیر می کردم ، جبرئیل به من گفت برادرت کجاست ؟ گفتم : در زمین با او وداع نمودم . گفت : از درگاه خدا بخواه تا او را نزد تو بیاورد . من از درگاه خداوند خواستم ، ناگاه تو را در کنار خود دیدم ، آن گاه پوشش همه آسمان های هفتگانه و زمین های هفتگانه از جلو چشمانم برداشته شد به طوری که ساکنان آن ها و آبادکنندگان آن ها و محل هر فرشته از آن ها را مشاهده کردم ، تو نیز همه آن ها را دیدی و من چیزی ندیدم که تو آن را ندیده باشی .

در روایتی دیگر می خوانیم : وقتی به ملأ اعلی رسیدم و بین من و قرب مخصوص خدا به اندازه طول دو کمان یا کمتر از آن ، فاصله نبود ، خداوند به من فرمود : «ای محمد ! از خلایق چه کسی را دوست داری ؟» گفتم : «پروردگارا ! علی را دوست دارم .» خداوند فرمود : توجه کن ! من به جانب چپ خود توجه کردم ، ناگاه علی(علیه السلام) را دیدم .

 


 

یک وبلاگ مفید

www.quranblog.org



 





  • کلمات کلیدی :

  • ::: جمعه 87/6/15 ::: ساعت 12:6 عصر :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر