سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش نه در آسمان است که بر شما فرود آید و نه در زیر زمین تا برایتان بیرون آید؛ بلکه دانش در دلهایتان سرشته شده است . به آداب روحانیان متأدّب شوید تا برایتان آشکار گردد . [امام علی علیه السلام]
 

 

 

وبلاگ های قرآنی Quranic Weblogs

باسلامی‏گرم‏به‏شمادوستانم وتسلیت‏به‏مناسبت‏شام‏شهادت امام‏جواد(علیه‏السلام)  

بسیار خوشحالم که مطالب وبلاگ و پاسخ های بنده مورد علاقه دوستانم قرار گرفته و بسیاری از آنها با ارسال پیام و ارسال ایمیل خود را در این بحث ها شریک دانسته و این وبلاگ را از خود دانسته و حتی بعضی از دوستان تقاضای همکاری داده اند که این مایه افتخار بنده است.

در این چند روز سوالات جدیدی برایم ارسال شده که ان شاءالله بعد از جواب به سوالات مطرح شده قبلی به زودی جواب آنها را خواهم داد.

یکی از سوالات مهم در رابطه با پیامبر این است که مهمترین معجزه یا از مهمترین معجزات پیامبر اکرم(صلی الله علیه وآله) کدام است ؟
در جواب می گوییم :مهمترین معجزه پیامبر اعظم(صلی الله علیه وآله) از بین معجزات فراوانی که از ایشان نقل شده ،آخرین کتاب آسمانی ، یعنی «قرآن کریم » است . قرآن کریم کتاب هدایت و رحمت برای مردم است و همیشه تابنده و حاضر در بین مردم بوده و خواهد بود .
از دیگر معجزات مشهور آن حضرت

«شق القمر» ؛یعنی دونیم شدن ماه
«رد الشمس » (برگرداندن آفتاب )
جابجایی و حرکت جمادات و سخن گفتن آن ها به دستور آن حضرت
سخن گفتن حیوانات
زنده کردن مردگان و شفای بیماران
و.. .است .
برای نمونه معجزه ای را از زبان امیرالمؤمنین(علیه السلام) روایت می کنیم . حضرت فرمود: «گروهی از سران قریش نزد او آمدند و گفتند: «ای محمد(صلی الله علیه وآله) تو ادعای بزرگی کردی که هیچ یک از پدران و خاندانت نکردند ، ما از تو معجزه ای می خواهیم ; اگر پاسخ مثبت داده ، انجام دهی ، می دانیم تو پیامبر و فرستاده خدایی و اگر از انجام آن سرباز زنی خواهیم دانست که ساحر و دروغگویی ؛ پس پیامبر(صلی الله علیه وآله)فرمود: شما چه می خواهید؟ گفتند: این درخت را بخوان تا از ریشه کنده شود و در پیش تو بایستد» . پیامبر(صلی الله علیه وآله) فرمود: «خداوند بر همه چیز تواناست . حال اگر خداوند این کار را بکند ، آیا ایمان می آورید و به حق شهادت می دهید؟ گفتند: آری ، پیامبر(صلی الله علیه وآله)فرمود: من بزودی آن چه را که درخواست کردید ، نشانتان می دهم ، و همانا بهتر از هر کس می دانم که شما به خیر و نیکی باز نخواهید گشت ؛ زیرا در میان شما کسی است که کشته شود و در چاه «بدر» دفن خواهد شد و کسی است که جنگ احزاب را تدارک خواهد کرد ؛ سپس به درخت اشاره کرد و فرمود:
 «ای درخت ! اگر به خدا و روز قیامت ایمان داری و می دانی من پیامبر خدایم ، با ریشه هایت از زمین درآی و به فرمان خدا پیش روی من قرار گیر» . سوگند به پیامبری که خدا او را به حق مبعوث کرد ، درخت با ریشه هایش از زمین کنده شده و پیش آمد که با صدای شدید ، چونان بهم خوردن بال پرندگان ، یا به هم خوردن شاخه های درختان ، جلو آمد و در پیش روی پیامبر(صلی الله علیه وآله) ایستاد که برخی از شاخه های بلند خود را روی پیامبر(صلی الله علیه وآله) و بعضی دیگر را روی من انداخت و من در طرف راست پیامبر(صلی الله علیه وآله) ایستاده بودم ، وقتی سران قریش این منظره را مشاهده کردند ، با کبر و غرور گفتند: «به درخت فرمان ده ، نصفش جلوتر آید و نصف دیگر در جای خود بماند .» پیامبر(صلی الله علیه وآله) فرمان داد . نیمی از درخت با وصفی شگفت آور

وبلاگ مفید

 

وبلاگ پیامبر اعظم(صلی‏الله‏علیه‏وآله‏وسلم) http://pyambaraazam.parsiblog.com/





  • کلمات کلیدی :

  • ::: جمعه 87/6/15 ::: ساعت 12:6 عصر :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر