سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند به موسی علیه السلام وحی کرد که دو کفش وعصای آهنین برگیر و آنگاه در زمین سیاحت کن و آثار و عبرتها را بجوی تا آن جا که کفشها پاره و عصا شکسته شود . [ابن دینار]
 

 

 

وبلاگ های قرآنی Quranic Weblogs

 پرسشهایی چند پیرامون طرح برخی از شبهات

توسط  بعضی افراد و پیرامون وحی و قرآن

در پی طرح دوباره برخی شبهات از طرف افرادی معلوم الحال سوالاتی از  استاد حجه الاسلام والمسلمین حاج آقای لطیفی ازناظران گروه پاسخ به شبهات قرآنی مرکز فرهنگ و معارف قرآن پرسیده  شده که از نظر ببنندگان محترم می گذرد : 

1-     آیا وحی، الهام، تجربه های عرفانی، تجربه های شاعرانه و ... تعبیراتی گوناگون از یک مفهومند؟

 پاسخ: متأسفانه انسان امروز به دلیل گسترش شگفت انگیز اطلاعات تجربی و تبادل داده های فوق سطحی خود گمان می کند به همه رموز دست یافته و ابهام را کشف نموده و به همه معانی دست یافته است، در صورتی که او تنها جرأت بیشتری برای فریب و مغالطه یافته و به راحتی می تواند بدون رعایت تعاریف و حدود و مرزهای برهان و خطابه و جدل و شعر و تشبیه را در هم شکنند و همانند دوره قدرت سوفسطائیان هر یک از این قالب ها را به جای دیگری بنشاند. بلی شعر و تجربه عرفانی و الهام و وحی و خلسه های صوفیانه همه رمز آلودند و ابهام دارند و می توانند در قالب دانش های رمزآلود جای گیرند اما تفاوت ساده سازی مفاهیم باطل راز و رمز آنها تفاوتی از جهل تا علم است. برخی گمان می کنند با ساده سازی و یا همانند سازی می توانند از رازی بزرگ چون وحی نبوی ابهام زدایی کنند. این سخن که آیا قرآن شعر است یا از جنس تجربه های معنوی کَهَنه و راهبان، بارها در زمان خود پیامبر توسط شاعران و کاهنان و راهبان طرح شد و جواب دندان شکن شنیدند و سرافکنده شدند. البته سخن در این نیست که شعر و کهانت و تجربه های معنوی و ... مراتبی از الهام – دانشی نا شناخته برای بشر دیروز و امروز – است امّا هیچگاه نمی توان وحی نبویرا – گرچه آن نیز دانشی ناشناخته برای بشر است – با آنان در یک ردیف شمرد و در مرتبه آنان یا با اندکی تفاوت قراد داد.

ادامه مطلب...



  • کلمات کلیدی : یادداشتهای قرآنی

  • ::: سه شنبه 86/12/14 ::: ساعت 11:34 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر
      قرآن کلام خداست

     در پی طرح دوباره برخی شبهات از طرف افرادی معلوم الحال مصاحبه ای با استاد حجه الاسلام والمسلمین حاج آقای محمدی ازناظران گروه پاسخ به شبهات قرآنی مرکز فرهنگ و معارف قرآن انجام شده که در ادامه مشروح مصاحبه از نظر ببنندگان محترم می گذرد :

     س:استاد محترم ضمن تشکر از وقتی که به ما اختصاص دادید شما مستحضر هستید که یکی از شبهاتی که اخیرا بوسیله برخی افراد مطرح شده این است که آنان وحی را همان تجربه ای می دانند که عارفان دارند آنان در توضیح نظریه خود می گویند :وحی «الهام» است. این همان تجربه‌ای است که شاعران و عارفان دارند؛ هر چند پیامبر این را در سطح بالاتری تجربه می‌کنند. در روزگار مدرن، ما وحی را با استفاده از استعاره‌ی شعر می‌فهمیم. چنان‌که یکی از فیلسوفان مسلمان گفته است: وحی بالاترین درجه‌ی شعر است.شعر ابزاری معرفتی است که کارکردی متفاوت با علم و فلسفه دارد. شاعر احساس می‌کند که منبعی خارجی به او الهام می‌کند؛

     اگر ممکن است نظر خودتان را در باره این گفتار بفرمایید :

     استاد محمدی : بسم الله الرحمن الرحیم ضمن تشکر از شما به خاطر پی گیری این موضوع در این باره چند نکته وجود دارد که باید به آن عنایت شود :

     1. هر ادعایی باید دلیل و برهانی درپی داشته باشدکه این براهین می تواند عقلی یا نقلی ویا علمی و وجدانی باشدولی خیال بافی ها و مطالب بی اساس و بی سند هرگز نمی تواند دیدگاه عالمانه ای باشد که قابل طرح و نیازمند پاسخ باشد و مطالب ارائه شده چنین است و مستند به هیچ دلیلی نیست

     2. اگر وحی همچون شعر بود باید همه شعرا پیامبر باشند درحالی که قالبا مطالب غیر معقول و موهوم محتوای اشعار شعرا را تشکیل می دهد و اصولا شعر هر چه بیشتر از واقعیت تهی باشد زیبا تر و بلند تر است ولذا قرآن می فرماید : وَ الشُّعَراءُ یَتَّبِعُهُمُ الْغاوُونَ(شعراء224) و شاعران را گمراهان پیروى مى‏کنند.

     3. قرآن با صراحت می فرماید که شعر نیست وَمَا عَلَّمْنَاهُ الشِّعْرَ وَمَا یَنبَغِی لَهُ إِنْ هُوَ إِلَّا ذِکْرٌ وَقُرْآنٌ مُّبِینٌ {یس/69}

     4. اگر منشا وحی منشا الهامات هنری است چرا در بین انواع هنر تنها شعر انتخاب شده است ؟ نقاش نیز آنچه خلق می کند باید وحی باشد به عبارت دیگر شخصی که سخن فوق را می گوید باید بگوید تمام هنرمندان پیامبرند !!

     5. وحی و الهام متفاوتند بدیهی است درا ینجا مراد از وحی " وحی رسالی است " نه هر دریافت درونی بنابراین اگر مراد مفهوم لغوی وحی باشد هر الهامی و هر هدایت غریزی و... وحی رسالی و نبوت خواهد بود در حالی که اجماعا چنین نیست به گزارش قرآن به مادر موسی وحی یعنی الهام شد واوحینا الی ام موسی...(قصص ، 7) آیا مادر موسی پیامبربود چنانکه به لحاظ لغوی القائات شیطانی نیز وحی اطلاق می شود ان الشیاطین لیوحون الی اولیائهم...(انعام 121)هر عاقلی می داند که وحی قرآن با الهامات و القائات شیطانی و مانند آن تفاوت ماهوی دارد

     6. کدام حکیم یا منطقی یا حتی یک انسان عاقل شعر را ابزار معرفتی دانسته است؟! ابزار معرفت در انسان چهار عدد است عقل حواس دل و وحی که مخصوص انبیا است اگر شعر ابزار معرفتی است چرا نقاشی مجسمه سازی و ... ابزار معرفتی نباشد؟!

    ادامه مطلب...



  • کلمات کلیدی : یادداشتهای قرآنی

  • ::: سه شنبه 86/12/14 ::: ساعت 11:5 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر

    کتاب مقدس را چه کسی نوشته است؟

     مجموعه کتابهای عهد عتیق، به برخی از انبیاء بزرگ الهی همچون حضرت موسی(ع)، یوشع، سموئیل، سلیمان و ... نسبت داده می­شود کشیشان مسیحی معتقدند که عهد عتیق وحی خدا به پیامبران است و ایشان، این کتابها را با الهام خداوند به رشته تحریر در آورده­اند.

    یک سوال در ذهنم آمد: تورات یا همان أسفار پنجگانه از کیست؟

    گفتند: موسی علیه‌السلام خود آن را نگاشته.  

    از پیدایش شروع کردم به خواندن، با علاقه ادامه دادم تا ببینم موسی، پیامبر بزرگ بنی‌اسرائیل، برای ما از سوی خداوند چه کلامی را هدیه آورده است.

     خواندم و خواندم تا رسیدم به تثنیه 34 : 5 و6.

     و خواندم. دوباره خواندم. خدای من، مگر این‌ها را موسی علیه‌السلام ننوشته، پس چرا همچنان دارد می‌نویسد...جزئیاتِ حوادثِ بعد از مرگش را!

    پس موسی بنده خداوند مرد. و او را در زمین موآب در مقابل بیت فعور در دره دفن کرد، و أحدی قبر او را تا امروز ندانسته است. موسی چون وفات یافت صد و بیست سال داشت و نه چشمش تار و نه قوتش کم شده بود و بنی اسراییل برای موسی در عربات موآب، سی روز ماتم گرفتند. پس روزهای ماتم و نوحه‌گری برای موسی سپری گشت. و(بنی اسراییل) یوشع بن نون ...را اطاعت کردند...نبی‌ای مثل موسی تا به حال در اسراییل بر نخواسته است که خداوند او را رو به‌رو شناخته باشد. (تثنیه 34 : 5-10).

    عجـــــــــب! و چه اتفاقی!؟ البته در نظر. چگونه ممکن است موسی علیه‌السلام درباره خودش بنویسد: <أحدی قبر او را تا امروز ندانسته است.>؟! 





  • کلمات کلیدی : صد سوال

  • ::: جمعه 86/12/10 ::: ساعت 9:32 عصر :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر

    مسجد فاطیما، کویت





  • کلمات کلیدی : تصاویر قرآنی

  • ::: دوشنبه 86/12/6 ::: ساعت 12:3 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر

    جامع تفاسیر نور

    دائرة المعارف بزرگ قرآن کریم

     

    قابلیت‌های متنی

    • متن کامل 302 عنوان کتاب در 1419 جلد در زمینه: تفسیر، ترجمه، آوانگارى، لغت و فرهنگ‏نامه قرآنى

    - 184 تفسیر فارسی و عربی در 1225 جلد

    - 54 ترجمه فارسی شامل 21 ترجمه برگرفته از تفاسیر و 33 ترجمه مستقل

    - 47 ترجمه در 25 زبان خارجى، مانند: انگلیسى، فرانسوى، آلمانى، ایتالیایى، اسپانیولى، پرتغالى، لهستانى، روسى، بلغارى، آلبانیایى، بوسنیایی، ترکى استانبولى، اردو، ژاپنى، چینى، مالایى، بنگالی، هندی و سواحلى

    - متن کامل 4 عنوان تفسیر انگلیسى در 30 جلد با امکان جستجو

    - 5 فرهنگ‏نامه معتبر قرآنى در 32 جلد

    - 3 لغت‏نامه عربى به عربى در 24 جلد

    - 1 لغت‌نامه عربی به فارسی در 1 جلد

    - 3 آوانگاری انگلیسی قرآن کریم

    • امکان جستجوی پیشرفته در ترجمه قرآن به 13 زبان

    • تجزیه و ترکیب تمامى آیات قرآن

    • نمایش بیش از 1000 تصویر و افزون بر 60 قطعه فیلم مرتبط با آیات به تفکیک زبان

    قابلیت‌های صوتی

    توجه: امکانات صوتی ذیل در بسته اصلی نرم‌افزار موجود نیست؛ پس از خرید و نصب CD و یا DVD مربوطه می‌توانید قابلیت‌های صوتی مورد نظر خود را به برنامه بیفزایید:

    • 159 قرائت مجلسی در بیش از 70 ساعت از اساتید مشهور، مانند: مصطفی اسماعیل، عبد الباسط، منشاوی، غلوش، نعینع، بسیونی، سعید مسلم، طبلاوی و شحّات محمد انور به همراه نمایش ویژه آیات به هنگام تلاوت برخی از قاریان برنامه

    • 15 ترتیل کامل قرآن از اساتید بنام، از جمله: سعد الغامدی، منشاوی، پرهیزکار، عبد الباسط، مصطفی اسماعیل، امام جمعه و سدیس، و نیز قرائت تحقیق خلیل حصری

    • امکان قرائت ترتیل هر آیه به همراه قرائت ترجمه فارسی (فولادوند) و انگلیسی (قرائی)

    • به کارگیری فنّاوری MP3 در قرائت‌های برنامه جهت استفاده در رایانه و یا دستگاه پخش صوت

    محتواى برنامه

    متون برنامه

    - نمایش متن کامل 184 عنوان تفسیر عربى و فارسی از مذاهب مختلف اسلامى در 1225 مجلد، مانند: من وحى القرآن، التبیان فى تفسیر القرآن، نور الثقلین، کشف الاسرار و عدة الابرار، تفسیر القرآن الکریم، الامثل فى تفسیر الکتاب المنزل، المیزان فى تفسیر القرآن، تفسیر نمونه، مجمع البیان فى تفسیر القرآن، تفسیر روض الجنان و تفسیر بیضاوى

    امکانات پیشرفته

    - دسترسى به متن مورد نظر از طریق فهرست درختى و گزینشى

    - مرتب‏ سازى و محدود کردن کتب برنامه براساس: نام کتاب، مؤلف، قرن، زبان، مذهب و نوع ترجمه یا تفسیر

    - مقایسه متن تفاسیر عربى و ترجمه‏ هاى فارسى آنها

    - ارتباط آیه انتخابى با ترجمه و تفسیر

    - جستجوى ساده و ترکیبى در متن و فهرست

    - متن 10 ترجمه انگلیسى قرآن به نامهاى: شکر، یوسفعلى، ایروینگ، محمد و سمیرا احمد، خانم صفار زاده، محمد سرور، پیکتال، قرائى، آربرى و جمعى از مسلمانان

    - 3 آوانگارى انگلیسى آیات قرآن

    - دسترسى به متن 101 ترجمه قرآن به 26 زبان مختلف با امکان جستجو و مقایسه

    - انتقال به جایگاه دقیق تفسیر آیه دلخواه در متون تفاسیر

    - ارتباط آیات با احادیث از جنبه‏ هاى مختلف

    - امکان محدود کردن ترجمه‏ ها به صورتهاى گوناگونى چون: زبان، نام کتاب و مؤلف

    - ارائه ترجمه انگلیسى قرائى و فارسى فولادوند به صورت متن و صوت

    - فهرست الفبایى اعلام موجود در اسباب نزول آیات و ارتباط آنها با آیات و متن تفاسیر

    - دسترسی به روایات مرتبط با آیات بر اساس نوع ارتباط (موضوعی، تفسیری، اسباب نزول و فضائل)

    سایر امکانات

    - نمایش تصاویر و فیلم متناسب با آیه جارى

    - ارائه بیش از 1000 تصویر و 60 قطعه فیلم مرتبط با آیات به تفکیک زبان

    - امکانات متنوع پژوهشى، یادداشت و چاپ

    - نمایش و چاپ آیات با رسم الخط عثمان طه و میسّر

    - انتقال مستقیم متن و فهرست انتخابى به محیط MS-Word و بر عکس

    - اطلاعات مفید درباره کتب برنامه و مؤلفان آنها

     

    تغییرات نسخه جدید جامع تفاسیر نور (نسخه 2)

    راهنماى نصب و اجراى برنامه جامع تفاسیر نور

    دموی آموزشی جامع تفاسیر نور

    پاسخ به پرسش های متداول جامع تفاسیر نور

    صفحه بعدی (2/2)






    ::: شنبه 86/10/15 ::: ساعت 11:29 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر

    نور الانوار 2/2

    عنوان :  نور الانوار 2/2 

    پدید آورنده:مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی

    تعداد حلقه : 1حلقه

    شرح :

    در یک نگاه، برنامه نورالأنوار2 داراى متن کامل قرآن کریم با خطّ عثمان طه، دو قرائت ترتیل کامل قرآن با صداى استاد منشاوى و استاد شهریار پرهیزکار، پنج ترجمه فارسى، دو ترجمه انگلیسى، شش ترجمه به زبانهاى: فرانسوى، آلمانى، ترکى، اسپانیولى، ایتالیایى و مالایى، و نیز شامل 58 جلد تفسیر از تفاسیر معروف شیعه به زبان فارسى و عربى و حدود 100 مگابایت فیلم و صدها تصویر متناسب با مفاهیم مطرح شده در آیات قرآن کریم است. ویژگیهاى منحصر به فرد این برنامه متنوع قرآنى، موجب شده است که از سوى مجامع معتبر علمى و فرهنگى جهان مورد توجّه و تقدیر قرار گیرد. از جمله مى‏توان به کسب عنوان نرم‏افزار برتر در نمایشگاه بین المللى قرآن کریم رمضان 1419 ه . ق، و نرم‏افزار برگزیده جشنواره خوارزمى 1378 ه . ش به عنوان نخستین دانش‏نامه چند رسانه‏اى قرآن کریم اشاره کرد. این نرم‏افزار در نمایشگاههاى خارجى همچون نمایشگاه ابداعات و اختراعات سوریه نیز با کسب مدال زرّین، رتبه نخست را از آن خود کرد. 

    منبع:فروشگاه مجازی دانشکده علوم حدیث






    ::: جمعه 86/10/14 ::: ساعت 11:45 عصر :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر

    بازی استراتژیک «قریش»؛ اولین بازی درباره تاریخ اسلام 

    بازی قریش اولین بازی استراتژیک عربی در مورد 100 سال اول تاریخ اسلام از دید 4 ملیت مختلف است که توسط یک شرکت سوری تولید شده‌است.

    به گزارش قرآن بلاگ به نقل از بخش وبلاگ خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، در بازی قریش از چهار ملیت بادیه‌نشین‌ها، اعراب، ایرانیان، و رومی‌ها که تمام مشخصه‌های این ملیت‌ها از لیاس و ابزارهای رزمی و بناهای آن‌ها لحاظ شده به نمایش در آمده است است.

    وب سایت بازی قریش را اینجا کلیک کنید!  


    ادامه مطلب...




    ::: جمعه 86/10/14 ::: ساعت 11:35 عصر :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر

    راه‌اندازی ‌پایگاه اینترنتی «وهابیت و اسلام» توسط مؤسسه تحقیقاتی ولی عصر(عج) 

    پایگاه اینترنتی «وهابیت و اسلام» با هدف شناساندن وهابیت توسط مؤسسه تحقیقاتی ولی عصر(عج) فعالیت خود را در فضای مجازی آغاز کرده‌است.

    به گزارش قرآن بلاگ به نقل از بخش وبلاگ خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، این پایگاه اینترنتی با رویکرد اطلاع‌رسانی صحیح از تحرکات و تبلیغات سوئی که علیه شیعه می‌شود توسط مؤسسه تحقیقاتی ولی عصر راه‌اندازی شده‌است.

    یکى از مشکلات بزرگ جامعه اسلامى وجود اخبار و روایات متضاد با اصول و مبانى شرعى و عقلى است که در کتب تاریخى و روایى و تفسیرى اهل سنت دیده‌مى‌شود و بر اساس آن فتواهایى نیز صادر کرده‌اند که متأسفانه موجب برداشت‌هاى نادرست از دین و متهم کردن آن به ترویج خرافات شده‌است.

    این کتاب‌ها همان کتاب‌هایى است که بر اساس روایات موجود در آن مدعیان و حامیان اسلام ناب(وهابی‌ها) هر عقیده‌اى غیر از عقاید خودشان را باطل و پیروان دیگر مذاهب اسلامى را متهم به شرک و خرافه پرستى مى‌کنند.

    بر همین اساس نمونه‌هایى در پایگاه اطلاع رسانی «وهابیت و اسلام» با هدف آشنایى بیشتر جوانان مسلمان و آزاد اندیشان با این‌گونه اخبار و روایات فرهم شده‌است. 

    از سوى دیگر این پایگاه اینترنتی پاسخى به تبلیغات سوء بیماردلانى است که با سم‌پاشى علیه عقائد حقه شیعه سعى در ایجاد شک و تردید دارند.

    ادامه مطلب...




    ::: جمعه 86/10/14 ::: ساعت 11:26 عصر :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر

    آیا همه پیامبران حامل یک سخن واحد بودند؟

    تفسیر قرآن مقام معظم رهبری: خط واحد نبوت و لزوم ایمان به همه‌ی پیغمبران الهی

     اینکه ما بگوئیم آن حقیقتی که بر پیغمبر ما نازل شده او را قبول داریم، لکن آنچه که بر پیغمبرهای دیگر نازل شده قبول نداریم، اینجا جایی برای تعصب نیست، بسیاری از انسانهای معاصر بعثت پیغمبر را همین تعصب به گمراهی کشاند و آنها را نابود کرد، قرآن از یهود این را نقل می‌کند لولانزل هذا القرآن علی رجل من القریتین عظیم (31 – زخرف ) این را مشرکین می‌گفتند: چرا قرآن بر ماها و بر شخصیت‌های بزرگ ما نازل نشد؟ یعنی اگر همین وحی بر او نازل می‌شد قبول می‌کرد. اما چون بر این نازل نشده قبول نمی‌کند. یهود چون شنیده بودند در تورات آمده استکه پیغمبر خاتم خواهد آمد، می‌گفتند این خاتم باید از میان بنی‌اسرائیل باشد و چون از میان عرب مبعوث شده است، پس او را ما نمی‌پذیریم و به او ایمان نمی‌آوریم و این گمراهی بود در حالی که اگر او از سوی خداست، و اگر نشانه‌های وحی الهی در او مشاهده می‌شود و اگرمعارف و روشنائی‌های درس‌های الهی دراو وجود دارد چه تفاوتی می‌کند که بر چه کسی نازل شده و لذا مسلمانان همچنانکه به وحی نازل شده بر پیغمبر خودشان ایمان دارند به وحیی که بر پیغمبران گذشته مثل: موسی و عیسی و ابراهیم هم نازل شده ایمان دارند. که درجاهای متعددی از قرآن این معنا تکرار شده، از جمله این آیه که می‌فرماید: لا نفرق بین احد من رسله (28 – بقره) ما میان پیغمبران خدا هیچ تفاوتی نمی‌گذاریم، یعنی ما که مسلمان هستیم، به موسی به عنوان پیغمبری می‌شناسیم ایمان داریم، برای آنها احترام قائلیم و آنها را بندگان والای خدا می‌دانیم. این یک نکته و نکته‌ی دوم که از این: ((وماانزل الیک و ماانزل من قبلک)) استفاده می‌شود اینست که: خط روشن نبوت یک خط واحد است و خطوط جداگانه و مختلف نیست، یعنی اگر شما ایمان به همه‌ی پیغمبران دارید لازمه‌اش این است که همه‌ی پیغمبران سخن واحد یا سخنی مکمل سخن یکدیگر آورده باشند، والا اگر بین سخن‌های آنها تناقضی وجود داشته باشد ممکن نیست به همه ایمان داشته باشید، زیرا نمی‌شود انسان ، هم به کسی اعتقاد داشته باشد و هم به کسی دیگر که ضد اوست،‌چنین چیزی ممکن نیست.

     ادامه مطلب...



  • کلمات کلیدی : پایگاه پرسمان قرآنی

  • ::: یکشنبه 86/10/9 ::: ساعت 12:0 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر

    نگاهی به تازه‌های منتشر شده در سایت اینترنتی حجت‌الاسلام سلیمیان 

    حجت‌الاسلام سلیمیان، یکی از روحانیان فعال و علاقه‌مند به فعالیت‌هایی با موضوع مهدویت و ظهور امام زمان(عج) در فضای مجازی ‌است.

     به گزارش  قرآن بلاگ، به نقل از خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، این سایت بخش‌هایی مانند انتشار و معرفی آثار شخصی، زنان و دختران، گالری داستان ها، معرفی سایت‌های مفید، پرسمان مهدویت، فرهنگنامه مهدویّت، کتب مهدویت(متن)،پیشوایان نور، دانشجویی،کوتاه و خواندنی، زندگی نامه، نوشته‌های شما را در سایت خود اضافه کرده‌است.

    وب سایت اینترنتی حجت‌الاسلام سلیمیان

    درسنامه مهدویت(متن) جدید، مقاله دوستان، جوان و جوانی، ادبیات انتظار، معرفی وبلاگ‌های مفید، مراکز مهدوی به همراه نقد و نظر از تازه‌های این پایگاه بوده‌است.

     بحش جوان و جوانی با عناوین همه کوچه‏ها «بن‏بست» نیستند، قوى‏ترین تکیه‏گاه پس از «خدا»، «خود»ت هستى، چرخه زندگی انسان از تولد تاپیری و در پایان، مرگ، تعریف مُد و مدگرایى و ... به‌روز شده‌اند.

     بخش دیگری که در این سایت وجود دارد معرفی کتب مهدویت است. در این بخش گفتمان مهدویّت، مهدی منتظر(ع) در نهج البلاغه، مهدى منتظر (ع) در نهج البلاغه، شناخت مختصرى از زندگانى امام مهدى(عج) و زیارت از جمله کتاب‌های معرفی شده ‌هستند.

     «تا ‌‌پای جان استوار» عنوان کتابی از جعفر سبحانی درباره داستان مباهله است که در این سایت داستان به طور کامل آورده شده‌است.

     بخشی از این داستان این‌طور نقل شده‌است: «اسقف بزرگ مهر سکوت شکسته و چنین گفت: من چهره‏هایى را مى‏بینم که هرگاه دست‏به دعا بلند کنند و از درگاه الهى بخواهند که بزرگ‏ترین کوه‏ها را از جاى بکند، فورا کنده مى‏شود. هرگز صحیح نیست ما با این قیافه‏هاى نورانى و با این افراد با فضیلت مباهله کنیم زیرا بعید نیست که همه ما نابود شویم. ممکن است دامنه عذاب گسترش پیدا کند و همه مسیحیان جهان را فرا گیرد و در درون زمین یک مسیحى باقى نماند».

     یاران حضرت مهدی(ع) «زنان و مردان»، جایگاه حجاب در اندیشه ها، بدحجابی، عوامل بد حجابی، آثار بد حجابی از عناوین مطرح شده در بخش زنان و دختران سایت حجت‌الاسلام سلیمیان است. 

    وب سایت اینترنتی حجت‌الاسلام سلیمیان را اینجا کلیک کنید!






    ::: پنج شنبه 86/10/6 ::: ساعت 11:8 عصر :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر
    <      1   2   3   4   5   >>   >