سفارش تبلیغ
صبا ویژن
فضیلتها چهارگونه اند : یکی از آنها حکمت است که قوام آن اندیشه است . [امام علی علیه السلام]
 

 

 

وبلاگ های قرآنی Quranic Weblogs

 ویژه‌نامه اینترنتی «فتنه؛ نقشی بر آب» منتشر شد 

پایگاه اطلاع‌رسانی تبیان ویژه‌نامه اینترنتی با عنوان «فتنه؛ نقشی بر آب» را منتشر کرده‌است.

به گزارش قرآن بلاگ به نقل از خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، ویژه‌نامه اینترنتی «فتنه؛ نقشی بر آب» شامل بخش‌های سخن ما(به جای مقدمه)، ماجرای فتنه‌ای که برخاست، فتنه‌ «فتنه»(گزارشی از محتوای فیلم)، براستی آیا اسلام دین خشونت است؟، من به خدایان تحریف کافرم(بررسی آیات بکار رفته در فیلم فتنه) است.

ادامه مطلب...



  • کلمات کلیدی : اخبار قرآنی

  • ::: سه شنبه 87/2/31 ::: ساعت 12:52 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر

    ترجمه قرآن «غلامعلی حداد عادل» منتشر می‌شود 

    ترجمه قرآن «غلامعلی حداد عادل» در حال حاضر مرحله حروف‌چینی را می‌گذارند و تا شش ماه آینده توسط دفتر نشر فرهنگ اسلامی منتشر خواهدشد.

    به گزارش قرآن بلاگ به نقل از خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)،  ترجمه سوره مبارکه بقره از این ترجمه از قرآن کریم هم‌اکنون به مرحله ویراستاری رسیده است. حدادعادل در این ترجمه سعی کرده با استفاده از واژه‌های سلیس و روان ترجمه‌ای قابل فهم را به خوانندگان عرضه کند.

    دفتر نشر فرهنگ اسلامی همچنین ترجمه قرآن رسولی محلاتی را در دست چاپ دارد.

    این انتشارات به تازگی دو کتاب «داستان‌ها و رویدادهای قرآن» اثر «عطاء‌اله مجدی» را به شعر و «کیمای عفو» عفو و بخشندگی از منظر قرآن و حدیث را منتشر کرده است.





  • کلمات کلیدی : اخبار قرآنی

  • ::: سه شنبه 87/2/31 ::: ساعت 12:44 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر

    دسترسی به دانشکده مجازی علوم حدیث از طریق اینترنت رایگان تبیان 

    علاقمندان در برخی از شهرهای ایران برای بازدید از پایگاه اینترنتی دانشکده علوم حدیث می‌توانند از طریق اینترنت رایگان مؤسسه تبیان این سایت را مشاهده کنند.

    به گزارش قرآن بلاگ به نقل از خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، طبق توافق به عمل آمده با مسئولان محترم مؤسسه تبیان علاقه‌مندان در برخی از شهرهای ایران برای بازدید از پایگاه اینترنتی دانشکده علوم حدیث نیازی به اشتراک اینترنت ندارند.

    این امکان شرایط بسیار مطلوبی را برای استفاده از امکانات پایگاه اینترنتی دانشکده و به صورت خاص برای بهره‌گیری از دروس دانشکده مجازی علوم حدیث فراهم آورده‌است.

    مؤسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبیان به منظور رفاه حال کاربران، تاکنون اقدام به راه‌اندازی و ارائه خدمات اینترنت در تعدادی از شهرهای بزرگ کشور کرده‌است.

    در این شهرها کاربران می‌توانند با ایجاد یک ارتباط تلفنی در کامپیوتر خود، به صورت رایگان به پایگاه تبیان و برخی دیگر از پایگاه‌های منتخب دسترسی پیدا کنند.

    در حال حاضر پایگاه دانشکده علوم حدیث از طریق این شبکه قابل دسترسی است.

    سایت دانشکده مجازی علوم حدیث را اینجا کلیک کنید!

    سایت تبیان را اینجا کلیک کنید!





  • کلمات کلیدی : اخبار قرآنی

  • ::: دوشنبه 87/2/30 ::: ساعت 12:23 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر

    دایرکتوری اطلاعات درباره «اخلاق و عرفان» در سایت بلاغ قابل دسترسی است  

     

    دایرکتوری اطلاعات درباره موضوع «اخلاق و عرفان» در سایت بلاغ برای کاربران قابل دسترسی شده‌است.

    به گزارش قرآن بلاگ به نقل از خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، پایگاه اینترنتی بلاغ که یکی از مهمترین سایت‌های حوزه دین و قرآن است، در بخشی از سایت خود اقدام به جمع‌آوری و ارائه مطالب درباره مباحث عرفانی و اخلاقی کرده‌است.

    فلسفه عرفان، عرفان نظرى، عرفان عملى، عارفان، مقالات، دستور العمل‌هاى عرفانى، مراحل سیر و سلوک عرفانى و کتابخانه قسمت‌های کلی این بخش هستند.

    ادامه مطلب...



  • کلمات کلیدی : اخبار قرآنی

  • ::: دوشنبه 87/2/30 ::: ساعت 12:21 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر

    نرم‌افزار دو زبانه « آشنایی با معصومین(ع)» منتشر شد   

     

    نرم‌افزار« آشنایی با معصومین(ع)» به دو زبان فارسی و انگلیسی که شامل اطلاعات کاملی از زندگانی چهارده ‌معصوم(ع) است، منتشر شده‌است.

    به گزارش قرآن بلاگ به نقل از خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، نرم‌افزار آشنایی با معصومین(ع) به دو زبان فارسی و انگلیسی که شامل اطلاعات کاملی از زندگانی چهارده ‌معصوم(ع) توسط انتشارات بنی‌هاشم منتشر شده‌است.

    نرم‌افزار «آشنایی با معصومین» بیش از 1100 صفحه متن فارسی و انگلیسی، بیش از 1100 تصویر مربوط به متن فارسی و انگلیسی، 560 حدیث از چهارده معصوم (ع) با ترجمه فارسی و انگلیسی، واژه‌نامه دو زبانه درون متن برای توضیح بیش از 900 واژه مشکل را در خود جای داده‌است.

    همچنین فرهنگ‌نامه تصویری دو زبانه برای توصیف اصطلاحات، 20 ساعت قصه‌گویی به زبان فارسی و انگلیسی، دارای بیش از یکصد لینک صوتی داخل متن داستان، امکان جستجوی پیشرفته به زبان فارسی و انگلیسی، ترتیل جزء 30 قرآن و ده‌ها امکان دیگر، از دیگر امکانات این نرم‌افزار است.

    سایت انتشارات بنی‌هاشم را اینجا کلیک کنید!





  • کلمات کلیدی : اخبار قرآنی

  • ::: دوشنبه 87/2/30 ::: ساعت 12:17 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر

    «دیگران»؛ تازه‌ترین یادداشت‌ها و نظرات درباره سفر رهبر انقلاب به فارس 

     

     تازه‌ترین یادداشت‌ها و نظرات درباره سفر رهبر انقلاب به فارس در سایت دفتر حفظ و نشر آثار حضرت‌آیت‌الله خامنه‌ای مدظله‌عالی منتشر شده‌است.

    به گزارش قرآن بلاگ به نقل از خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)،  تازه‌ترین یادداشت‌ها و نظرات درباره سفر رهبر انقلاب به فارس با عنوان «دیگران» در این سایت منتشر شده‌است.

    «عمل مسرفانه» برجسته‌ترین عنوان این بخش است که به قلم دکتر غلامرضا غفاری عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در دو بخش خرد و کلان بررسی و نگاشته شده‌است.

    در این بخش می‌خوانیم: « هر چند که چرایی عمل مسرفانه همواره موردنظر صاحبان اندیشه بوده است به گونه‌ای که متون و آموزه‌های دینی از گذشته‌ای دور تا به امروز آن مورد تأکید قرار داده و مومنان را به پرهیز از آن سفارش و توصیه کرده‌اند. با این وجود، این نکته را نیز نباید دور داشت که عمل مسرفانه در ازمنه‌ها و جوامع مختلف صورت یکسانی نداشته است».

    در ویژه‌نامه دیگران مطالب مرتبط با این سفر بر اساس هشت بخش؛ دیدار مسئولان اجرایی، دیدار نخبگان، دیدار کازرون، دیدار با مردم و عشایر شهرستان نورآباد ممسنی، دیدار بسیجیان و سپاهیان، دیدار با خانواده شهدا، حضور در دانشگاه‌ شیراز و بازتاب‌ها دسته‌بندی شده‌است.

    مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی در این ویژه‌نامه تمامی مطالب منتشر شده در این سفر را به‌صورت دایرکتوری و مجزا در دسترس کاربران قرار داد.

    گزارش تصویری دیدار با مردم و عشایر ممسنی و سخنرانی رهبر انقلاب در دیدار با مردم و عشایر ممسنی نیز در این بخش گنجانده شده‌است.

    ظهور اسلام در ایران نقطه عطفی در فرهنگ و تمدن و علوم مختلف است، تدوین چند طرح برای عملیاتی‌کردن فرهنگ صرفه‌جویی، استمرار رفتارهای مسرفانه، به گسترش شکاف طبقاتی منجر می‌شود، برنامه‌های تلویزیون واقع‌گرایانه نیستند، شیراز، میزبان هیات دولت در محضر مقام معظم رهبری و از بین‌بردن زمینه‌های اختلاف، عامل موفقیت مسئولان است از دیگر عناوین موجود هستند.

    تازه‌ترین یادداشت‌ها و نظرات درباره سفر رهبر انقلاب به فارس را اینجا ببینید!





  • کلمات کلیدی : اخبار قرآنی

  • ::: دوشنبه 87/2/30 ::: ساعت 12:14 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر

     

    راه‌اندازی وبلاگ فعالیت تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات 

    وبلاگ نشاط برای انعکاس فعالیت کانون‌های فرهنگی - تبلیغی استان‌ها راه‌اندازی شد.

    به گزارش قرآن بلاگ به نقل از خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)،  «فرشید مردانی»، کارشناس ارتباطات و هماهنگی مراکز فرهنگی، گفت: در این وبلاگ اطلاعات مربوط به برنامه‌ها و فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی استان‌ها در دسترس همگان قرار خواهدگرفت.

    اداره کل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی اعلام کرد: وبلاگ نشاط به زودی توسط کانون فرهنگی بانوان لرستان راه‌اندازی می‌شود.





  • کلمات کلیدی : اخبار قرآنی

  • ::: دوشنبه 87/2/30 ::: ساعت 12:11 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر

    «بنی‌هاشم»؛ تولید کننده و ناشر نرم‌افزارهای دینی و قرآنی   

     

    انتشارات بنی‌هاشم تولیدکننده و ناشر نرم‌افزار‌ها و کتب علوم اسلامی و قرآنی، سایت این مرکز را در دسترس کاربران قرار داده‌است.

    به گزارش قرآن بلاگ به نقل از خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، انتشارات بنی‌هاشم به مدیریت سید محمد بنی‌هاشمی، در زمینه تبلیغ و ترویج دین مبین اسلام برای مسلمانان جهان در شهر اصفهان فعالیت می‌کند.

    این مرکز در دو بخش نشر مکتوب و نشر الکترونیک فعالیت می‌کند و آثار منحصر به فردی در زمینه نشر الکترونیک به دنیای اسلام اهدا کرده‌است.

    انتشارات بنی‌هاشم با به کارگیری مهندسان، روانشناسان، نویسندگان، مترجمان، نقاشان، طراحان، گرافیست‌ها، گویندگان و مربیان آموزشی نخبه زیر نظر روحانیون معظم در حال تولید و نشر محصولات قرآنی و مذهبی برای مسلمانان جهان در حوزه کودکان و نوجوانان، بزرگسالان، محققان و دانشمندان است.

    این سایت خدمات خود را به زبان‌های فارسی، انگلیسی و عربی به کاربران خود ارائه می‌کند. همچنین سایت انتشارات بنی هاشم دارای بخش‌های مختلفی مانند خانه، خدمات، درباره ما، و ارتباط با ما است.

    در بخش «درباره ما» اطلاعاتی درباره فعالیت‌های سایت می‌خوانیم که عبارتند از نرم‌افزار بهترین داستان‌ها به سه زبان فارسی، عربی، انگلیسی، نرم‌افزار آشنایی با معصومین(ع) به دو زبان فارسی و انگلیسی، مجموعه باغ آیه‌ها قرآن، کودکان، یادگیری جزء 30 و جزء 29، مجموعه کتاب و نرم‌افزار معجم عبارات قرآنی، نرم‌افزار ارتباط آیات قرآن به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی و نرم‌افزار صحابه پیامبر(ص) به دو زبان فارسی و انگلیسی.

    کاربران برای اطلاع بیشتر از نرم‌افزارهای تولید شده این شرکت می‌توانند به سایت انتشارات بنی هاشم مراجعه کنند.

    سایت انتشارات بنی‌هاشم را اینجا کلیک کنید!





  • کلمات کلیدی : اخبار قرآنی

  • ::: دوشنبه 87/2/30 ::: ساعت 12:8 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر

    سایت تبیان تا اطلاع ثانوی در دسترس کاربران قرار ندارد   

     

     سایت تبیان، به علت تغییرات سخت‌افزاری سرورهای این سایت، تا اطلاع ثانوی قطع است.

    به گزارش قرآن بلاگ به نقل از خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، سایت تبیان که وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی است قرار بود ظهر روز گذشته(شنبه بیست و هفتم اردیبهشت‌ماه) تا ساعت دوازده وصل شود.

    اما متأسفانه این سایت به علت تغییرات سخت‌افزاری سرور، تا اطلاع ثانوی قطع است.

    کاربران تبیان می‌توانند با استفاده از اینترانت این سایت به بیش از سه‌هزار سایت دینی دسترسی داشته باشند.

    سایت تبیان به نشانی اینترنتی «TEBYAN.COM» یکی از بزرگترین‌ سایت‌های دینی، فرهنگی است که در در دسترس کاربران فضای مجازی قرار دارد.





  • کلمات کلیدی : اخبار قرآنی

  • ::: دوشنبه 87/2/30 ::: ساعت 12:5 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر

    نرم‌افزار سه زبانه «بهترین داستان‌ها» ارائه شد 

    نرم‌افزار «بهترین داستان‌ها» به سه زبان فارسی، عربی، انگلیسی در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته‌است.

    به گزارش قرآن بلاگ به نقل از خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، نرم‌افزار «بهترین داستان‌ها» شامل داستان زندگی پیامبرانی است که نامشان در قرآن آمده‌است.

    بیش از 1400 صفحه متن فارسی، انگلیسی و عربی، بیش از 1400 تصویر مربوط به متن فارسی، انگلیسی و عربی، واژه‌نامه درون متن برای توضیح بیش از هزار واژه مشکل و فرهنگ‌نامه تصویری سه زبانه برای توصیف اصطلاحات، از امکانات این نرم‌افزار است.

    ساعت قصه‌گویی به زبان‌های فارسی و انگلیسی، افکت‌های زیبای صوتی برای درک بیشتر فضای داستان، جستجوی پیشرفته هم‌زمان فارسی، انگلیسی و عربی، پخش انواع اذان و تواشیح و غیره از دیگر مشخصات این نرم‌افزار است.

    نرم‌افزار «بهترین داستان‌ها» توسط انتشارات بنی هاشم منتشر شده‌است.

    سایت انتشارات بنی‌هاشم را اینجا کلیک کنید!





  • کلمات کلیدی : اخبار قرآنی

  • ::: یکشنبه 87/2/29 ::: ساعت 11:56 عصر :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر
    <      1   2   3   4   5   >>   >