سفارش تبلیغ
صبا ویژن
با هر آدمى دو فرشته است که او را مى‏پایند و چون قدر الهى رسد بدان واگذارش نمایند ، و مدت زندگانى که براى انسان است چون سپرى وى را نگهبان است . [نهج البلاغه]
 

 

 

وبلاگ های قرآنی Quranic Weblogs

بسم الله الرحمن الرحیم

با عرض سلام  و تبریک  ولادت ام ابیها فاطمه زهرا (سلام الله علیها ) و روز مادر در ادامه مطلب قبلی در این پست سعی می کنم پاسخ سوال زیر را خدمتتان عرض نمایم

 شیعه معتقد است که امام زمان با کتاب تازه ای ظهور می کند مقصود از کتاب تازه چیست؟

 امام صادق (علیه السلام) می فرماید)اذا خرج القائم یقوم بامر جدبد و کتاب جدید و سنه جدید و قضاء جدید) هنگامی که قائم  خروج کند امر تازه ، و کتاب تازه  و  روش تازه و داوری تازه ای با خود می اورد(اثبات الهدی، شیخ حر عاملی ، ترجمه احمد جنتی ، دارالکتب اسلامیه  ج 7 ص 83 )

یعنی  در آن زمان اسلام را آنچنان از لابلای انبوه خرافات و تحریفات و تفاسیر نادرست بیرون می آورد که گویی بنایی کاملا نو و جدید ساخته است .

در مورد کتاب جدید نه مفهوم ان است که که یک کتاب آسمانی جدید بر او نازل می شود چرا که امام قائم است و حافظ دین نه پیامبر و آورنده کتاب جدید بلکه قران را چنان از زوایای تحریفهای معنوی و تفسیرهای نادرست بیرون می کشد که می توان نام کتاب جدید بر آن گذاشت .(حکومت جهانی مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، آیت الله العظمی مکارم شیرازی ، ج یازدهم،  انتشارات نسل جوان ، سال 1380، ص 285)

شاهد این گفتار علاوه بر صراحت قران در زمینه ختم نبوت در ایه 40 سوره اجزاب و گذشته از روایاتی که صریحا مساله خاتمیت پیامبر اسلام را ثابت می کند احادیث متعددی است که تصریح می کند او با همان روش پیامبر اسلام و کتاب و سنت و آئین او بر می خیزد .(همان ص 286)

عبدالله بن عطا می گوید : از امام صادق (علیه السلام ) پرسیدم روش و سیره مهدی (روحی له الفداه) چگونه است ؟ امام در پاسخ فرمود : همان کاری را که رسول خدا انجام داد انجام می دهد، برنامه های (نادرست ) پیشین را ویران می سازد همانگونه که رسول خدا اعمال جاهلیت را ویران ساخت و اسلام را نوسازی  می کند (بحار الانوار، چاپ  موسسه الوفاء بیروت  1404 هجری قمری، ج 52 ص 352)

و در کتاب اثبات الهدی می خوانیم که پیامبر (صلی الله علیه و اله )فرمود :قائم (عجل الله تعالی فرجه الشریف ) از فرزندان من است ....مردم را به پیروی من و آئین من وا می دارد و آنها را به کتاب پروردگارم دعوت می کند(اثبات الهدی، همان ، ج 7 ص 78)

 یا حق 

http://www.velayatefaghih.parsiblog.com






::: چهارشنبه 86/4/20 ::: ساعت 9:1 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
نظرات شما: نظر

با سلام و ادب و تبریک میلاد صدیقه طاهره به شما دوستان عزیز

در این پست به یکی از سوالات مطرح شده جواب می دهم ،با  امید توفیقات روز افزون همه شما

 

پرسش: اوصاف حضرت  محمد(صلى الله علیه وآله)را در قرآن بنویسید؟

پاسخ : در قرآن کریم ، اوصاف متعددى براى پیامبراسلام(صلى الله علیه وآله)بیان شده است که به برخى از آن ها اشاره مى کنیم :

1. «رحمة للعالمین »: پیامبر نسبت به همه جهانیان رحمت بود. (انبیاء، 107)

2. «شاهد»: پیامبر اسلام هم شاهد بر اعمال امت است و هم شاهد و گواه بر انبیاى پیشین . (احزاب ، 45)

3. «مبشر»: پیامبر، بشارت دهنده نیکوکاران به پاداش بى پایان پروردگار، به سلامت و سعادت جاودان و به پیروزى و موفقیت پرافتخار است . (احزاب ، 45)

4. «نذیر»: پیامبر اسلام ، انذار دهنده کافران و منافقان از عذاب دردناک الهى ، از خسارت تمام سرمایه هاى وجودى و از سقوط در دامان بدبختى در دنیا و آخرت است . (احزاب ، 45)

5. «سراج منیر»: پیامبر، مشعل نور افشان است ; معجزات و دلایل روشن ، نشانه هاى صدق دعوت اوست ; او چراغ روشنى است که خودش گواه خویش است ; تاریکى ها را مى زداید و چشم ها و دل ها را به سوى خود متوجه مى کند. (احزاب ، 46)

6. «شدت ارتباط پیامبر با مردم »: به تحقیق پیامبرى از خودتان براى تان آمد. (توبه ، 128)

7. «رئوف و رحیم بودن نسبت به مؤمنان »: با مؤمنان رئوف و رحیم است . (توبه ، 128)

و...

http://pyambaraazam.parsiblog.com

 

 





  • کلمات کلیدی :

  • ::: سه شنبه 86/4/19 ::: ساعت 3:25 عصر :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر
    دلایل محبت حضرت یعقوب(ع) به دو پسرش در وبلاگ «عصمت»

    گروه وبلاگ: «با‌توجه به علم خدادادى که حضرت یعقوب(ع) و قدرت تشخیص آینده فرزندانش که کدام با ایمان و با تقوا و کدام به بیراهه مى‌روند و نیز نمایان بودن آثار ایمان و تقوا در حضرت یوسف، سبب محبت بیشتر پدر به او شد.»

    به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، وبلاگ «عصمت» که در سرویس‌دهنده‌ی پارسی‌بلاگ به‌روز می‌شود در پست اخیر خود به بررسی این موضوع که چرا حضرت یعقوب(ع) به دو پسر خودش یعنی حضرت یوسف(ع) و بنیامین محبت بیشتری داشتند پرداخته است.

    بلاگر در ابتدا درباره‌ی دلایل اظهار محبت حضرت یعقوب نسبت به دو پسرش(یوسف و بنیامین و مخصوصاً یوسف) از بین سایر فرزندان، می‌نویسد: «آن‌دو، کوچک‌ترین فرزندان او محسوب مى‌شدند و طبعاً نیاز به حمایت و محبت بیشترى داشتند، طبق بعضى از روایات، مادر آنها(راحیل) از دنیا رفته‌بود و به این جهت نیز به محبت بیشترى نیاز داشتند، نمایان شدن نبوغ و استعداد فوق‌العاده‌اى که مخصوصاً در حضرت یوسف(ع) بود، باعث شد، پدر، توجه بیشترى به او داشته‌باشد.»

    وی در ادامه‌ یادآور می‌شود: «با‌توجه به علم خدادادى که حضرت یعقوب(ع) و قدرت تشخیص آینده فرزندانش که کدام با ایمان و با تقوا و کدام به بیراهه مى‌روند و نیز نمایان بودن آثار ایمان و تقوا در حضرت یوسف، سبب محبت بیشتر پدر به او شد؛ مخصوصاً این که معیار و ملاک ارزش در مکتب توحیدى تقواست، افزون بر اینها، تفاوت در اظهار محبت، اگر به تبعیض در عمل نیانجامد، مانعى ندارد.»


    وبلاگ «عصمت» را اینجا ببینید!

    منبع: www.iqna.ir






    ::: چهارشنبه 86/1/29 ::: ساعت 7:34 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر
    <      1   2   3   4