سفارش تبلیغ
صبا ویژن
محبوب ترینِ مردم نزد خداوند در روز قیامت، فرمان برترینِ آنها نسبت به او و پرهیزگارترینِ آنان است . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
 

 

 

وبلاگ های قرآنی Quranic Weblogs

ترجمه فمنیستی از قرآن کریم

به گزارش قرآن بلاگ  به نقل از خبرگزاری آریا: شنیده شده نسخه جدید قرآن به زبان انگلیسی توسط لاله بختیاری، زن مسلمان فعال در امور مذهبی به زودی در آمریکا چاپ می شود. 

خبرگزاری آریا- شنیده شده نسخه جدید قرآن به زبان انگلیسی توسط لاله بختیاری، زن مسلمان فعال در امور مذهبی به زودی در آمریکا چاپ می شود. به گزارش سرویس اخبار ویژه خبرگزاری آریا، برخی رهبران جوامع مسلمان در آمریکا معتقدند ترجمه وی (لاله بختیاری) با نسخه اصلی قرآن تفاوت آشکاری دارد!

بختیاری استاد اسبق دانشگاه اسلامی شیکاگو به گفته خود به منظور از بین بردن برداشت های نادرست از آیات قرآن در مورد رفتار با زنان، از ایران به آمریکا آمده است، در ترجمه این قرآن به زبان انگلیسی سعی دارد با توجه به آیات و مفاهیم قرآنی، دستورالعمل جدیدی از رفتار مردان با همسران خود را ارایه دهد.

وی در مورد واژه «اضرب» که در قرآن آمده و به معنای زدن ترجمه شده است، می گوید: این واژه در هنگام ترجمه به زبان های دیگر مورد تحریف واقع شده است، در واقع این واژه به معنای زدن نیست، بلکه به این معنا است که مرد می تواند در صورت خیانت همسر و یا بداخلاق بودن وی، همسر خود را ترک کند(؟!)

علاوه بر این رهبران مسلمان نسبت به تسلط لاله بختیاری به زبان عربی تردید دارند، در حالی که خود وی ادعا می کند که به زبان عربی به طور کامل مسلط است.

گفته می شود که این نسخه از ترجمه قرآن با رویکردهای فمنیستی و با طرفداری از زنان ترجمه شده است و به همین دلیل نمی توان آن را درست و قابل استناد دانست.





  • کلمات کلیدی : اخبار قرآنی

  • ::: دوشنبه 87/3/13 ::: ساعت 2:17 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر

     داستان‌ها و رویدادهای قرآن» به شعر روان فارسی منتشر شد

    به گزارش قرآن بلاگ «داستان‌ها و رویدادهای قرآن» برابر نص آیات به کوشش «سید عطاءالله مجدی» با همکاری «نبی عرب» ترجمه و به نظم روان فارسی منتشر شد. 

    این کتاب آیات را تقریباً بدون هیچ‌گونه کم و کسری به رشته نظم در آورده و هرکجا به سبب ایجاز و ابهام که از خصایص قرآن است توضیح بیشتری برای درک مطلب لازم بوده، آنهم به‌صورت شعر بیان گردیده و در آیات بسیار مؤجز و و فشرده پس از خط فاصله توضیحاتی بیان شده است ...»

    از دیگر آثار این نویسنده می‌توان به اینها اشاره کرد:

    «هزار گوهر » و گنجینه حکمت ترجمه کلمات قصار حضرت علی (ع) به نثر و نظم فارسی/ «گلهای جاویدان» ترجمه کلمات قصص حضرت خاتم الانبیا(ص) به نثر و نظم/ «گنجینه عرفان» در زمینه داستان/ «سخنان ماندگار» ترجمه دیوان منسوب به حضرت علی(ع) به نثر روان و شعر (رباعی).

    سطرهای از این اثر را با هم مرور می‌کنیم:

    آن کتابی که بود راهنما قرآن است

    وحی دادار به پیغمبر ما قرآن است

    اوفرستادش و خود حافظ «تنزیل» بود

    زانکه دائم هدف تیر جفا قرآن است

    آن کتابی که نیاورده نظیرش دگری

    آنکه باشد به همه درد دوا قرآن است

    آن که خواهد به تفکر همه را، نیست جزآن

    سوی دریا و هوا راهگشا قرآن است»

    این کتاب در شمارگان 1000 نسخه و به قیمت 3700 تومان منتشر شده است.  





  • کلمات کلیدی : اخبار قرآنی

  • ::: دوشنبه 87/3/13 ::: ساعت 2:15 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر

    دانشگاه قائم (عج) در عربستان تاسیس شد

    به گزارش قرآن بلاگ دانشگاه قرآنی حضرت قائم(عج) که در حال حاضر فقط پذیرای دانشجویان دختر است در عربستان، تاسیس شد. 

    حجت الاسلام والمسلمین «علی هلال الصیود»، استاد دانشگاه قرآنی حضرت قائم «عج» عربستان هدف اصلی از فعالیت های صورت گرفته در مناطق شرقی عربستان و نیز کشورهای همسایه آن را معرفی چهره واقعی تشیع و مفاهیم ارزشمند این مذهب به پیروان سایر مذاهب اسلامی اعلام کرد.

    وی در ادامه، شرایط حضور دراین دانشگاه را چنین شرح داد: علاقه مندان به تحصیل در این دانشگاه باید دوره دبیرستان را گذرانده و یا اینکه فارغ التحصیل دانشگاه باشند؛ در حال حاضر تعداد دانشجویان دانشگاه حضرت قائم (عج) عربستان صدوپنجاه نفر است و امسال سی وپنج دانشجو از این مرکز فارغ التحصیل می شوند.

    علی هلال الصیود اظهار کرد: دانشجویان این مرکز آموزشی طی چهار سال دروس عمومی را می گذرانند و پس از اتمام این دوره خواهند توانست در رشته های تخصصی که شامل علوم تحقیقاتی در زمینه قرآن و یا اطلاع رسانی قرآنی است، ثبت نام کنند.

    استاد دانشگاه حضرت قائم(عج) در ادامه تصریح کرد: فعالیت دیگر ما گسترش علوم اسلامی در جامعه است و در این راستا نشست ها و همایش های متعددی برگزار می شود که از آن جمله می توان به همایش های «سیهات» عربستان اشاره کرد که هر ساله در ماه مبارک رمضان برگزار می شود و مردم را به مطالعه علوم قرآنی تشویق می کند.

    وی در ادامه خاطرنشان کرد: همایش های قرآنی هر ساله در 27 رجب در دمشق و در جوار مرقد مطهر حضرت زینب(س)، در بحرین و در فصل تابستان و نیز در کویت در انجمن قرآنی به همت اندیشمندان و قرآن پژوهان برگزار شده که پس از اتمام نشست ها موضوعات و سخنرانی های ارائه شده به صورت کتاب منتشر و در اختیار علاقه مندان قرار داده می شود.  





  • کلمات کلیدی : اخبار قرآنی

  • ::: دوشنبه 87/3/13 ::: ساعت 2:11 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر

    «النبا العظیم»؛ یگانه روزنامه خبری قرآنی شیعه در جهان اسلام از بحرین چاپ و منتشر می شود 

    به گزارش قرآن بلاگ استاد دانشگاه قرآنی حضرت قائم(عج) عربستان با اشاره به این خبر گفت : دانشگاه قائم (عج) که در عربستان فعالیت خود را آغاز کرده است فعالیت های متنوعی دارد که یکی از آن ها انتشار روزنامه است.

    حجت الاسلام والمسلمین «علی هلال الصیود»، استاد دانشگاه قرآنی حضرت قائم «عج» عربستان گفت: یکی از فعالیت های ما مربوط به اطلاع رسانی و تبلیغات در زمینه علوم قرآنی است که انتشار روزنامه قرآنی «النبا العظیم» در بحرین یکی ازنمونه های این فعالیت است.

    وی گفت : این روزنامه تنها روزنامه خبری شیعه در جهان اسلام است که به کشورهای ایران، عراق، آفریقا و کویت ارسال می شود و هدف آن آگاه سازی مسلمانان از نگاه شیعیان به قرآن و معارف قرآنی و معرفی فعالیت های دانشگاه حضرت قائم (عج) و نیز نشست های قرآنی است.  





  • کلمات کلیدی : اخبار قرآنی

  • ::: دوشنبه 87/3/13 ::: ساعت 2:8 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر

    خداوند نسبت به همه آفریده ها رحمان و نسبت به مومنان رحیم است

     به گزارش قرآن بلاگ  آیت الله ابوالقاسم خزعلی روز یکشنبه در درس قواعد تفسیر با اشاره به آیات قرآن گفت: خداوند نسبت به همه آفریده های خویش عطابخش و بخشنده است و به همگان بدون توجه به کفر و شرک و ایمانشان بخشندگی دارد ولی نسبت به مومنان نه تنها بخشنده بلکه مهربان است. 

    وی با اشاره به مفهوم رحمت در انسان و خدا گفت: در کاربردهای فارسی هنگامی که از رحم سخن به میان می آوریم سه مولفه اصلی و اساسی را در آن شناسایی می کنیم که عناصر اصلی تشکیل دهنده مفهوم است. این عناصر سه گانه عبارتند از: 1. دلسوزی و تاثر ؛ 2. مهربانی و محبت ؛ 3. عطابخشی و کمک و یاری . اما این عناصر نمی تواند به طور طبیعی در خداوند به صورت جمعی وجود داشته باشد. به یقین عنصر دلسوزی و تاثر را نمی توان در مفهومی که از رحمت می فهمیم نسبت به خدا وارد سازیم؛ زیرا خداوند از کسی یا چیزی متاثر نمی شود؛ چون تاثر به این معناست که خداوند چیزی را که نداشته تحت تاثیر موثری در خود پدید آورده و یا آن موثر این کار را انجام داده است؛ در حالی که هیچ چیزی در خداوند به جهت کمال مطلق بودن نمی تواند تاثیر بگذارد. خداوند موجودی در غایت کمال است و در هیچ چیز نقصی ندارد تا متاثر از آن در خود چیزی را که نداشته پدید آورد و هیچ چیز در جهان و هستی نیست که از خداوند برتر باشد و چیزی را داشته باشد که خدا نداشته و بتواند در او تاثیر بگذارد.

    ادامه مطلب...



  • کلمات کلیدی : اخبار قرآنی

  • ::: دوشنبه 87/3/13 ::: ساعت 2:5 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر

    دوازده اثر قرآنی در سال گذشته از سوی مرکز فرهنگ تدوین و منتشر شد.

     به گزارش قرآن بلاگ  حجت الاسلام و المسلمین محمد صادق یوسفی مقدم مدیر مرکز فرهنگ و معارف قرآن با اعلام این خبر افزود: در سال 86 آثار قرآنی چون بازخوانی روشی نو در تفسیر قرآن، جلد بیست و یکم تفسیر راهنما (نمایه‌ها)، جلد دوازدهم تا نوزدهم فرهنگ قرآن، جلد سوم اعلام القرآن، دوره 21 جلدی تفسیر راهنما با ویرایش جدید، پرسمان قرآنی کودک و دانشنامه قرآن‌پژوهان ایران چاپ و منتشر شده است.

    وی افزود: یکی از آثار مرکز فرهنگ و معارف قرآن دوره 21 جلدی تفسیر راهنماست که با ویراستاری جدید که در اختیار قرآن پژوهان قرار گرفت. تفسیر راهنما از دستاوردهای پژوهشی آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی و گروهی از پژوهشگران مرکز فرهنگ و معارف قرآن است که نوآوری‌های علمی شیوه ارائه مفاهیم و موضوعات قرآن به همراه فهرستی جامع از تمام آنها و اتخاذ روشی جدید در تفسیر و آموزش قرآن، این اثر گرانسنگ را در شمار تفاسیر ممتاز قرار داده است. این دوره تفسیری در قطع وزیری به قیمت 116000 تومان عرضه شده است.

    ادامه مطلب...



  • کلمات کلیدی : اخبار قرآنی

  • ::: دوشنبه 87/3/13 ::: ساعت 1:57 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر

    نرم‌افزار «به سوی نور» عرضه شد 

    نرم‌افزار «به سوی نور» با محوریت رهبر کبیر انقلاب اسلامی از سوی مؤسسه فرهنگی نرم‌افزاری آرمان عرضه شد.

    به گزارش قرآن بلاگ  به نقل از خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، نرم‌افزار «به سوی نور» شامل متن کامل 22 جلد صحیفه نور حضرت امام خمینی، بیانات مقام معظم رهبری از سال 68 تا 82 و سه جلد از تألیفات حضرت امام (تفسیر سوره حمد، چهل حدیث و شرح حدیث جنود عقل و جهل) است.

    نرم‌افزار «به سوی نور» کاری از «کتاب آسمان» است که از سوی مؤسسه فرهنگی نرم‌افزاری آرمان عرضه شد.

    نرم‌افزار «به سوی نور» در یک حلقه لوح فشرده نرم‌افزاری و به قیمت 1500 تومان در دسترس کاربران قرار دارد.

    برای خرید اینترنتی نرم‌افزار «به سوی نور» اینجا کلیک کنید!





  • کلمات کلیدی : اخبار قرآنی

  • ::: دوشنبه 87/3/13 ::: ساعت 1:49 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر

    فعالیت‌های گروهی قرآنی در جذب مخاطبان اینترنتی کارگشاست 

    یکی از راه‌کارهای جذب مخاطبان در فضای مجازی فعالیت‌های گروهی است که در آن گروهی متشکل از تمام متخصصان در کلیه حوزه‌های هنر، فرهنگ، ادبیات، قرآن و غیره در آن مشارکت داشته باشند تا نیازهای مخاطبان به صورت کامل برآورده شود.

    به گزارش قرآن بلاگ  به نقل از خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، شاهین فرهنگ در همایش پیام‌های دینی و اینترنت به بررسی چگونگی جذب مخاطبان و کاربران فضای مجازی به مباحث و مسائل دینی با استفاده از رهنمود‌های کتاب آسمانی مسلمانان قرآن پرداخت.

    وی در ابتدا به نوع ارتباط پیامبر اکرم(ص) و مخاطبان آن‌ زمان اشاره کرد و گفت: در زمان رسول خدا شاید ماهواره ، اینترنت و از این قبیل چیزها نبوده و شاید مصادیق عوض شده‌باشد. ولی روش جذب عوض نمی‌شود و با همان روشی که دین و قرآن برای جذب افراد به دینداری به ما داده‌اند می‌توان در اینترنت بیش از هزاران کاربر جذب کرد.

    فرهنگ در ادامه افزود: دین اسلام مدام اصرار دارد بر کار جمعی ید‌الله مع الجماعه، ما مسلمانان با دغدغه‌های کار دینی در فضای مجازی نباید این مهم را از یاد ببریم.

     ادامه مطلب...



  • کلمات کلیدی : اخبار قرآنی

  • ::: دوشنبه 87/3/13 ::: ساعت 1:47 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر

    رهنمودهای امام خمینی(ره) در وبلاگ مرکز اسلامی منچستر ارائه شد 

      وبلاگ «مرکز اسلامی منچستر» در ایام رحلت رهبر کبیر انقلاب سخنان و رهنمودهای ارزشمندی از امام ارائه کرده‌است.

    به گزارش قرآن بلاگ  به نقل از خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، در ایام رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی(ره) وبلاگ مرکز اسلامی منچستر سخنان ارزشمند امام (ره) را جمع‌آوری کرده و در اختیار کاربران اینترنتی قرار داده‌است.

    ایمان و ارزش‌های معنوی از دیدگاه امام خمینی_(ره)، آن کیست؟، خاطره‌ای از امام خمینی، حدیث هفته، روش‌های روشنگری حضرت زهرا(س)، خطبه حضرت زهرا و در فراق یاس، مشکى پوشیم از مطالب ارائه شده این وبلاگ است.

    کسانی که با خدا باشند،توجه به خدا و ایمان به خدا داشته باشند، خداوند آن‌ها را از تمام ظلمت‌ها، از تمام تاریکی‌ها خارج می‌کند و به حقیقت نور می‌رساند.

    بدان که ایمان نیز از کمالات روحانیه‌ای است که به حقیقت نوریه آن کمتر کسی آگاه گردد، حتی خود مؤمنین تا در عالم دنیا و ظلمت طبیعت هستند، از نورانیت ایمان خود و کراماتی که در پیشگاه مقدس حق برای آن‌ها است مطلع نیستند.

    آنچه میزان سعادت است این که انسان مؤمن باشد، و صبر داشته باشد و دیگران را به صبر وادار کند و حق بگوید و دیگران را به حق گفتن وادار بکند.

    جملات بالا سخنان امام خمینی(ره) درباره ایمان و ارزش‌های معنوی می‌باشد که توسط وبلاگ «مرکز اسلامی منچستر» در ایام ارتحال امام در دسترس کاربران قرار گرفته‌است.

    وبلاگ مرکز اسلامی منچستر را اینجا ببینید!





  • کلمات کلیدی : اخبار قرآنی

  • ::: دوشنبه 87/3/13 ::: ساعت 1:42 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر

    نرم‌افزار «محراب عشق» منتشر شد 

    نشر شاهد نرم‌افزار چند رسانه‌ای «محراب عشق» را با اطلاعاتی از حضرت امیرالمؤمنین(ع) و شهدای محراب انقلاب اسلامی منتشر کرد.

    به گزارش قرآن بلاگ  به نقل از خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، این نرم‌افزار یک بانک جامع اطلاعاتی قابل دسترس از حضرت امیرالمومنین(ع) و شهدای محراب انقلاب اسلامی است که در سه بخش با عناوین «محراب خونین»، «شهدای محراب» و «رمز یاعلی (ع)» طراحی شده‌است.

    بخش «محراب خونین» شامل زندگی شخصی و خانوادگی حضرت علی(ع) و سخنان گهربار این امام، در خصوص جهاد و شهادت، نوشته‌ها و کتب شهدا درباره امام علی(ع)، حکایاتی از زندگی حضرت علی(ع)، مجموعه آواها و نماهای اجرا شده در ارتباط با حضرت امیرالمومنین(ع) و فهرست کتب فارسی درباره امام اول مسلمانان است.

    بر اساس این گزارش بخش «شهدای محراب» شامل زندگینامه، تألیفات و آثار شهدای محراب، تألیفات مرتبط با شهدای محراب و تصاویر و فیلم‌های مربوط به آنهاست.

    بخش «رمز یاعلی (ع)» شامل گزیده‌ای از وصایای شهدای انقلاب اسلامی در ارتباط با حضرت علی (ع) و اهل بیت ایشان، خلاصه زندگی و خاطرات به جامانده از چندین شهید همنام حضرت علی(ع) و نمودارهای آماری درباره اسامی شهدای همنام با حضرت علی(ع) است. 





  • کلمات کلیدی : پایگاه پرسمان قرآنی

  • ::: دوشنبه 87/3/13 ::: ساعت 1:39 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر
       1   2   3   4   5   >>   >