سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خوش خویی، محبّت به بار می آورد و دوستی رااستوار می کند . [امام علی علیه السلام]
 

 

 

وبلاگ های قرآنی Quranic Weblogs

در گفتگو با یک بلاگر قرآنی عنوان شد:
«سطحی‌نگری»؛ بزرگترین آفت وبلاگستان قرآنی است

گروه وبلاگ: پرداخت سطحی به مسائل قرآن، عدم استفاده از تفسیرهای مطمئن، برداشت‌های شخصی از قرآن و انتشار آن‌ها در اینترنت از جمله‌ آفت‌های مهم فضای وبلاگستان قرآنی است.

«سید جعفر فاطمی نوش‌آبادی» بلاگر معلم وبلاگ «رسول ‌رحمت» و رتبه نخست جشنواره وبلاگ‌نویسی پیامبراعظم(ص)

«سید جعفر فاطمی‌نوش‌آبادی» معلم وبلاگ‌نویس و رتبه نخست جشنواره وبلاگ‌نویسی پیامبراعظم(ص) با وبلاگ «رسول ‌رحمت»، در گفت‌وگو با خبرگزاری‌ قرآنی ‌ایران(ایکنا)گفت:ایجاد واحد درسی وبلاگ‌نویسی در دانشگاه‌ها و رشته‌های مرتبط و نیز ایجاد یک پورتال قرآنی که معرف سایت‌ها و وبلاگ‌های با محتوای قرآنی باشد ضروری به نظر می‌رسد.
وبلاگ «رسول رحمت» را اینجا کلیک کنید!

وی می‌افزاید: وظیفه هر مسلمانی که با اینترنت آشنا است انتقال مفاهیم دینی و قرآنی از راه وبلاگ و اینترنت است.

همه‌ی افراد مجاز به وبلاگ‌نویسی قرآنی نیستند

فاطمی‌نوش‌آبادی با تأکید به این که زبان وبلاگ‌ها زبانی ساده و خودمانی است گفت: با استفاده از این زبان می‌توان مفاهیم با ارزش از جمله مفاهیم دینی و قرآنی را انتقال داد.

 واحد درسی وبلاگ‌نویسی
ایجاد واحد درسی وبلاگ‌نویسی در دانشگاه‌ها ضروری به نظر می‌رسد

این وبلاگ‌نویس معلم با اشاره به شرایط یک وبلاگ‌نویس قرآنی گفت: قرآن کتاب مقدس الهی است و تفسیر و پرداختن به آن کار هر شخصی نیست؛ لذا هر کسی مجاز به وبلاگ‌نویسی قرآنی نیست.

برگزاری مسابقات گسترش وبلاگستان قرآنی کمک می‌کند

بلاگر وبلاگ «رسول‌رحمت» همچنین عدم حمایت از وبلاگ‌های قرآنی را باعث دلسردی بلاگرها دانست و گفت: برگزاری مسابقات منظم درزمینه قرآنی می‌تواند به گسترش و قدرت وبلاگستان قرآنی کمک‌کند.

وی ادامه‌داد: برگزاری مسابقات داستان، قطعه‌های ادبی، نمایشنامه، عکس و مسابقاتی از این دست مرتبط با قرآن در فضای مجازی و قراردادن آنها در یک وب‌سایت می‌تواند محتوای قرآنی را زیادتر و جذابتر کند.

 مسابقات و گسترش وبلاگستان قرآنی
برگزاری مسابقات منظم درزمینه قرآنی می‌تواند به گسترش و قدرت وبلاگستان قرآنی کمک‌کند

جشنواره وبلاگ‌نویسی پیامبراعظم(ص) تحول در فضای وبلاگستان ایجادکرد

برگزیده‌ی جشنواره وبلاگ‌نویسی پیامبراعظم(ص) با اشاره به برگزاری اولین دوره مسابقات وبلاگ‌نویسی پیامبراعظم(ص)گفت: برگزاری این جشنواره در طراحی قالب‌های قرآنی و مفاهیم قرآنی تحول بسیار خوبی را ایجاد کرده‌است.

بلاگر افزود: این تأثیر حتی موجب آن شد که سرویس پرشین‌بلاگ گروهی با نام «وبلاگ‌های قرآنی» را به فهرست گروه‌های خود اضافه کند.

وی ادامه داد: در طول مدت برگزاری این مسابقه توجه بسیار خوبی به مسائل قرآنی در فضای وبلاگستان ایجاد شده‌بود ولی متاسفانه پس از مسابقه بیشتر وبلاگ‌ها این روند را کند کرده و یا متوقف کرده‌اند.

وب سایت‌هایی با نام‌های قرآنی به فعالان اهداشود

نوش‌آبادی با اشاره به حمایت‌های شکل‌گرفته از وبلاگ‌نویسان قرآنی گفت: حمایت از وبلاگ‌نویسان قرآنی و ارتقای آنها به وب‌سایت، حمایت سازمان‌های فرهنگی و مذهبی می‌تواند این جریان را تشدید کند.

وی در همین زمینه ابراز داشت: ثبت وب‌سایت‌هایی با نام‌های قرآنی توسط ارگان‌های مذهبی و استفاده از آنها بعنوان هدایای مسابقات می‌تواند درجریان سازی در فضای وبلاگستان قرآنی ودینی نقش ایفاکند.

 تأثیر کلاس‌های وبلاگ‌نویسی
ایجاد کلاس‌های وبلاگ‌نویسی نقش مهمی در تولید و اشاعه محتوای دینی در اینترنت دارد

وبلاگ‌نویس برگزیده‌ی جشنواره وبلاگ‌نویسی پیامبراعظم(ص) در پایان با پیشنهاد تشکیل کلاس‌های وبلاگ‌نویسی گفت:ایجاد کلاس‌های وبلاگ‌نویسی در مکان‌های فرهنگی همچون سازمان‌های فرهنگی هنری شهرداری، مساجد، کانون‌های فرهنگی، مدارس می‌تواند نقش مهمی در تولید و اشاعه محتوای دینی در اینترنت باشد.


نقد وتحلیل ایکنا ازوبلاگ«رسول‌رحمت» را اینجا کلیک کنید!

منبع:www.ikna.ir






::: پنج شنبه 85/12/10 ::: ساعت 9:30 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
نظرات شما: نظر