سفارش تبلیغ
صبا ویژن
روا نشدن حاجت ، آسانتر ، تا آن را از نا اهل خواستن . [نهج البلاغه]
 

 

 

وبلاگ های قرآنی Quranic Weblogs

قرآن سفره الهی است

گروه‌ وبلاگ: «قرآن سفره الهی است. هیچ کس از کنار این سفره با دست خالی و تهی برنمی‌خیزد. آن کس که مصحف را گشوده و نوشته‌اش را زیارت کرده‌است، به همین اندازه از این سفره الهی لقمه‌ای برداشته‌است.»

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، وبلاگ«من عرف نفسه فقد عرف ربه» وبلاگی‌است که از سوی شاگردان «حجت‌الاسلام صمدی آملی» بروز می‌شود و به شرح درس این استاد حوزه می‌پردازد.

قرآن سفره الهی است

وی یکی از شاگردان برجسته و نیز شارح کتاب‌های علامه ذوالفنون حسن زاده آملی محسوب می‌شود.

این استاد حوزه در آخرین پست خود به بحث انسان و قران پرداخته است.

وی در این پست می‌نویسد:«آن کس که قرآن قرائت کرد، لقمه بهتر از آن برداشته‌است، و آن کس که به ترجمه تحت‌اللفظی آن آگاهی پیدا کرد، لقمه بهتر برمی‌دارد و بهره بیشتر می‌برد، و آن کس که می‌تواند آیات را با یکدیگر تلفیق کند و ترتیب و انسجام بدهد تا نتایجی حاصل کند، او بهره‌های بهتر می‌برد»

وی در ادامه به ذکر روایتی از حضرت علی(ع) می‌پردازد و می‌نویسد:«کسی که به آداب قرآن انسان‌ساز متأدب نباشد، انسان نیست، هر چند، عامه هر حیوان مستوی القامه را انسان می‌پندارند. قرآن را مأدبة الله شناخته‌ایم به هر دو معنای مأدبه: یکی اینکه سفره پرنعمت و برکت الهی است، و دیگر اینکه ادب آموز و ادب کننده است . قرآن معراج معارف است. هر کس از این دستور استوار الهی، از این منطق وحی، از این مأدبة الله به هر اندازه بهره برده‌است و درجات قرآن شده‌است به همان اندازه انسان است و به همان اندازه بهشتی بلکه بهشت است. در روز قیامت به او می‌گویند إقرا وارق»
ادامه پست را اینجا بخوانید!






::: شنبه 85/12/12 ::: ساعت 8:31 عصر :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
نظرات شما: نظر