سفارش تبلیغ
صبا ویژن
زیورهای دنیا، خردهای ناتوان را تباه می سازد [امام علی علیه السلام]
 

 

 

وبلاگ های قرآنی Quranic Weblogs

آیت‌الله مکارم ‌شیرازی: امروز دعوت به تقریب مذاهب، وظیفه همه مدافعان قرآن است

گروه سیاسی: امروز دعوت به تقریب مذاهب اسلامی و زدودن زنگار نفرت و بدبینی، وظیفه همه مدافعان اسلام و قرآن است و تنها از این راه است که می‌توان صف واحدی در مقابل دشمنان ایجاد کرد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) گردهمایی « وحدت و یاری مسجدالاقصی» با پیام آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی از مراجع تقلید در سالن اجتماعات مدرسه علمیه امام خمینی (ره) قم برگزار شد.

آیت‌الله مکارم شیرازی دراین پیام بیان کرده‌ است: درطول تاریخ اسلام کمتر زمانی به حساسیت امروز می‌توان یافت، چون ظهور و بالندگی اسلام در دنیا بی‌سابقه است و هر سال گروه زیادی به اسلام مشرف می‌شوند.

 این مرجع تقلید:
دشمنان اسلام با تکیه بر قدرت رسانه‌ای خود، تا می‌توانند بر ضداسلام سمپاشی و با نشر انواع اکاذیب، مردم دنیا را به اسلام بدبین می‌کنند.

در این پیام آمده است: دشمنان اسلام با تکیه بر قدرت رسانه‌ای خود، تا می‌توانند بر ضد اسلام سمپاشی و با نشر انواع اکاذیب، مردم دنیا را به اسلام بدبین می‌کنند.

آیت‌الله مکارم شیرازی درادامه پیام آورده است: دشمنان از طرق مختلف برای ایجاد نفاق در میان مسلمانان اقدام می‌کنند و جنگ داخلی به راه می‌اندازند و متاسفانه در مواردی نیز موفق شده‌اند.

در این پیام تاکید شده است: دانشمندان و نخبگان جهان اسلام از فرقه‌های مختلف کنار هم بنشینند و بر اصول مشترک مسلمانان تکیه کنند و ناآگاهان را آگاه سازند و اختلاف نظرهایی که غالبا از سوء‌تفاهم ناشی می‌شود را برطرف نمایند.

وی در این پیام خاطرنشان ساخته است: امروز دعوت به تقریب مذاهب اسلامی و زدودن زنگار نفرت و بدبینی، وظیفه همه مدافعان اسلام و قرآن است و تنها از این راه است که می‌توان صف واحدی در مقابل دشمنان ایجاد کرد.

درادامه، پیام دبیرکل حزب‌الله لبنان قرائت شد.

 آیت‌الله مکارم شیرازی:
امروز دعوت به تقریب مذاهب اسلامی و زدودن زنگار نفرت و بدبینی، وظیفه همه مدافعان اسلام و قرآن است و تنها از این راه است که می‌توان صف واحدی در مقابل دشمنان ایجاد کرد.

در این پیام بر وحدت میان مسلمانان تاکید و از همه گروه‌های اسلامی ‌خواسته شد از انجام هر امری که به وحدت مسلمانان خدشه وارد می‌کند، حذر نمایند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در پیام خود ضمن تاکید بر وحدت میان سنی و شیعه آورده است: هدف دشمنان اسلام از بین بردن عزت مسلمانان، چیره شدن بر آنها و به یغما بردن ثروت آنان می‌باشد.

آیت‌الله محمدعلی تسخیری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در این گردهمایی، ترویج اندیشه جدایی دین از سیاست و جلوگیری از دستیابی مسلمانان به پیشرفت‌های علمی و فناوری‌های نوین را از سیاست‌های استکبار جهانی نام برد.

آیت‌الله تسخیری نشر و تقویت اندیشه طالبانی در افغانستان، ایجاد فرقه‌های تکفیری در کشورهای عربی و القا این نکته در میان مسلمانان که شیعه و سنی دشمن یکدیگر هستند را از دیگر برنامه‌های دشمنان ‌اسلام دانست.

 دبیرکل حزب‌الله:
هدف دشمنان اسلام از بین بردن عزت مسلمانان، چیره شدن بر آنها و به یغما بردن ثروت آنان می‌باشد.

در ادامه، حجت‌الاسلام دکتر علیرضا اعرافی رئیس مرکز جهانی علوم اسلامی ضمن دعوت مسلمانان به وحدت، از اندیشمندان اسلام خواست تا بر روی نقاط مشترک میان مذاهب اسلامی تاکید کنند.

حجت‌الاسلام اعرافی گفت: مدارس و مراکز حوزوی آمادگی دارند تا برای تحقق وحدت میان مسلمانان، نشست‌های علمی دوستانه‌ای در نقاط مختلف برگزار کنند.

درادامه این گردهمایی، آیت‌الله محسن اراکی و آیت‌الله عباس کعبی از استادان حوزه علمیه قم نیز بر ضرورت حفظ وحدت میان مذاهب مختلف اسلامی تاکید کردند و از علما و دانشمندان اسلامی خواستند با تکیه بر روی نقاط مشترک، توطئه‌های تفرقه‌افکن دشمنان را خنثی نمایند.

 در این بیانیه آ‌مده:
وجوب شرعی و مسئولیت تاریخی نهاده شده بر دوش عالمان حکم می‌کند، اندیشمندان امت اسلامی به جنبش درآمده و اهداف طرح آمریکایی صهیونیستی را در منطقه ناکام سازند

این همایش با صدور بیانیه‌ای به کار خود پایان داد.

در این بیانیه آمده است: این دست‌های آلوده رژیم صهیونیستی است که‌ به سوی مسجدالاقصی و قبله نخست مسلمانان دراز شده و آشکارا امت اسلامی را تحقیر و تهدید می‌کند.

در بخش دیگری ازاین بیانیه آمده است: وجوب شرعی و مسئولیت تاریخی نهاده شده بر دوش عالمان حکم می‌کند، اندیشمندان امت اسلامی به جنبش درآمده و اهداف طرح آمریکایی صهیونیستی را در منطقه ناکام سازند.

منبع:www.ikna.ir





  • کلمات کلیدی : اخبار قرآنی

  • ::: یکشنبه 85/12/13 ::: ساعت 8:16 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر