سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ستمکار را چنین سوگند دهید ، اگر بایدش سوگند دادن : که او از حول و قوت خدا بیزار است ، چه او اگر به دروغ چنین سوگندى خورد در کیفرش شتاب شود ، و اگر سوگند خورد به خدایى که جز او خدایى نیست در کیفرش تعجیل نبایست چه او خدا را یگانه دانست . [نهج البلاغه]
 

 

 

وبلاگ های قرآنی Quranic Weblogs

عالی‌ترین خلق و خوی انسانی در پیامبر اعظم(ص)

گروه وبلاگ: «زیباترین و لطیف‌ترین روحیات انسانی در کردار و رفتار حضرت محمد(ص) دیده می‌شد، با نگاه، سخن و رفتارش به کوچک و بزرگ، مرد و زن، عالم و جاهل و دوست و دشمن درس انسانیت و رفتار نیکو می‌آموخت.»

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، وبلاگ «عدالت و مهرورزی» در سرویس‌دهنده‌ی بلاگفا به‌روز می‌شود در پست اخیر خود با اشاره به سوره «احزاب» آیه 21 که می‌فرماید: «لَقَدْ کَانَ لَکُمْ فِی رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ» حضرت محمد(ص) را نمونه‌ای از عالی‌ترین خلق و خوی انسانی معرفی می‌کند.

بلاگر در آغاز به سخنی از پیامبر اعظم(ص) اشاه کرده و می‌نویسد: «در پی این سخن خود حضرت از عالی‌ترین خلق و خوی برخوردار بودند. زیباترین و لطیف‌ترین روحیات انسانی در کردار و رفتار ایشان دیده می‌شد. با نگاه، سخن و رفتارش به کوچک و بزرگ، مرد و زن، عالم و جاهل و دوست و دشمن درس انسانیت و رفتار نیکو می‌آموخت.»

وی ادامه داد: «ایشان همچون خورشید تابان بر همگان می‌تابید و در پرتو خود به همه جان و حیات می‌بخشید. در حسن خلق وی همین بس که در آیه 33 سوره انفال آمده‌است: «وَمَا کَانَ اللّهُ لِیُعَذِّبَهُمْ وَأَنتَ فِیهِمْ وَمَا کَانَ اللّهُ مُعَذِّبَهُمْ وَهُمْ یَسْتَغْفِرُونَ، تا زمانی که تو در میان امت خود قرارداری، هرگز امت تو را به عذاب گرفتار نخواهیم کرد.»

همچنین در کتاب نهج الفصاحه حضرت می‌فرماید: «در روز رستاخیز هیچ عمل و رفتاری ارزشمندتر از خلق خوب و نبکو نیست. پیامبر اسلام سرشار از مهر و لطف نسبت به همگان بود و از این‌رو ایشان را رحمت بر جهانیان می‌دانستند.»


وبلاگ «عدالت و مهرورزی» را اینجا ببینید!

منبع: www.ikna.ir






::: دوشنبه 85/12/14 ::: ساعت 10:14 عصر :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
نظرات شما: نظر