سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آن که خود را در جاهایى که موجب بدگمانى است نهاد ، آن را که گمان بد بدو برد سرزنش مکناد . [نهج البلاغه]
 

 

 

وبلاگ های قرآنی Quranic Weblogs

یک بلاگر روحانی:
خروج از سنت‌گرایی رویکرد به وبلاگستان قرآنی را افزایش داده‌است

گروه وبلاگ: خارج شدن دین از جرگه سنت گرایی وعوض شدن نگرش‌ها به اینترنت باعث روی‌آوردن بسیاری از متدینان به اینترنت و بیان عقاید خود در وبلاگستان قرآنی شده‌است.

«مهدی بهرامی»، کارشناس قرآن، بلاگر و روحانی در گفت‌و گو با خبرنگار گروه وبلاگ خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) با تأکید بر رویکرد رو به رشد به وبلاگستان قرآنی گفت: جای خوشحالی است که این‌روزها هر کس که می‌تواند و حرفی برای گفتن دارد به مجله‌های الکترونیکی روی می‌آورد وبه بیان اندیشه‌های خود می‌پردازد.
وبلاگ «نورهدایت» را اینجا کلیک کنید!

نوشته‌های ناب در وبلاگ‌های مذهبی

وی ادامه داد: افرادی که اعتقادات مذهبی دارند و وارد فضای وبلاگستان می‌شوند در مقوله قرآن و دین شروع به نوشتن به صورت بدیع و جالب می‌کنند به‌طوری که در برخی از وبلاگ‌های مذهبی می‌توان مطالبی را یافت که در ناب‌ترین سایت‌های اینترنتی نیز نمی‌توان آنها را پیدا کرد.

بلاگر وبلاگ «نورهدایت» با دسته‌بندی مخاطبان به دو طیف مذهبی و غیرمذهبی گفت: مذهبی‌ها که چه بخواهیم چه نخواهیم مشتری وبلاگ و ‌وب‌سایت‌های ما هستند اما بسیاری از کابران اینترنت تا در بنر وبلاگ یک اسم دینی و مذهبی می‌بینند عکس‌العمل سریعشان بستن پنجره است.

وی ادامه داد: وبلاگ باید جایی باشد که بازدیدکننده مطلب ما را بخواند و بعد پنجره را ببندد شاید بتوان گفت وبلاگستان قرآنی بسیاری از مخاطبان خود را به دلیل عدم رعایت بسیاری از ملاک‌های فنی وبلاگ‌نویسی از دست داده‌است.

قالب وبلاگ مثل تصویرگری‌های یک کتاب است

این بلاگر طلبه در زمینه‌ی قالب‌ وبلاگ‌های قرآنی گفت:داشتن یک قالب خوب مثل تصویرگری‌های یک کتاب می‌ماند که به جذابیت آن کمک می‌کند.

وی دراین باره افزود: قالب نقش مهم و مؤثری در بازدیدگنندگان می‌گذارد و میل به خواندن و مطالعه کردن را در آن‌ها می‌افزاید. البته استفاده از رنگ‌های جذاب، افکت‌های زیبا و متنوع خود یک گام مهم برای جذب مخاطب از طریق قالب است.

وبلاگ نمایشی از دغدغه‌ها است

بهرامی همچنین گفت: وبلاگ نمایشی از دغدغه‌ها است و عالم‌نبودن بلاگران قرآنی به مفاهیم قرآنی و شناخت کم بازدیدکنندگان اینترنتی را می‌توان از ضعف‌های فضای وبلاگستان قرآنی برشمرد.

این بلاگر با درخواست از مسئولین برای پشتیبانی فنی و ایجاد سایت‌هایی برای آپلود تصاویر گفت:برگزاری سلسه همایش‌های برای وبلاگ‌نویسان برای بازدیدکننده، شناسایی و نحوه نوشتار بسیار مهم وتأثیر‌گذار است.

منبع: www.ikna.ir






::: دوشنبه 85/12/14 ::: ساعت 10:18 عصر :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
نظرات شما: نظر