سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هان! بی گمان ما اهل بیت، درهای حکمت و نورهای در ظلمت و روشنی امّتها هستیم [امام علی علیه السلام]
 

 

 

وبلاگ های قرآنی Quranic Weblogs

جوانان از دیدگاه امام جعفر صادق(ع)

گروه وبلاگ: «سلامت، نیرومندی، فراغت، جوانی، نشاط و بی‌نیازی خود را فراموش ننما و از سرمایه‌های عظیم در جهت آخرت بهره‌برداری نما.»

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، وبلاگ‌ «جوانان نماد شور و نشاط» که به مسائل جوانان از نظر اسلام و اندیشه می‌پردازد و در سرویس‌دهنده‌ی بلاگفا به‌روز می‌شود در پست اخیر خود جوانان را در دیدگاه امام جعفر صادق(ع) مورد بررسی قرار داده‌است.

بلاگر در ابتدای پست با اشاره به سخنی از امام جعفرصادق( ع ) می‌نویسد: «کسی که تلاوت قرآن می‌نماید، اگر جوان با ایمان باشد قرآن با گوشت و خونش آمیخته می‌شود و در همه‌ی انساج بدنش اثر می‌گذارد.(وسائل 2، ص 140)»

و در جایی دیگر به مواعظی از لقمان حکیم به فرزند خود اشاره کرده و می‌افزاید: «فرزند من بدان که فردا که در پیشگاه الهی برای حساب، حاضر می‌شوی درباره چهار چیز از تو می‌پرسند: جوانیت را در چه راه تمام کردی؟ عمرت را در چه کار فانی نمودی ؟ ثروتت را چگونه به دست آوردی؟ و آن را در چه راه صرف کردی؟(کافی 2، ص 135)»

وی در ادامه بیان می‌کند: «دوستی و رفاقت حدودی دارد، کسی که واجد تمام آن حدود نیست او دوست کامل نیست و آن کس که دارای هیچ یک از آن حدود نیست اساساً دوست نیست. اول آنکه ظاهر و باطن رفیقت نسبت به تو یکسان باشد، دوم آنکه زیبائی و آبروی تو را جمال خود ببیند و نازیبائی تو را نازیبائی خود بداند، سوم دست یافتن به مال یا رسیدن به مقام، روش دوستانه او را نسبت به تو تغییر ندهد، چهارم در زمینه رفاقت از آنچه و هر چه در اختیار دارد نسبت به تو مضایقه ننماید، پنجم تو را در مواقع آلام و مصائب ترک نگوید. (امالی صدوق، ص 397)»


برای خواندن کامل مطلب اینجا کلیک کنید!

منبع: www.ikna.ir






::: دوشنبه 85/12/14 ::: ساعت 10:21 عصر :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
نظرات شما: نظر