سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر که به آنچه می داند عمل کند، خداوند دانش آنچه را نمی داند به او ارزانی می دارد . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 

 

 

وبلاگ های قرآنی Quranic Weblogs

عشق خداوند به بندگانش در قرآن

گروه وبلاگ: «تصویری که از خداوند در قرآن‌مجید رسم شده‌است، متفاوت با تصویری است که بعضی ادیان بزرگ دیگر نمایش می‌دهند. بر طبق نظر مسلمانان، رفتار خداوند مجموعه‌ای است از عشق و محبت به انسان‌های خوب و ابراز انزجار از انسان‌های بد.»

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، وبلاگ «جوانی‌بلاگ» در سرویس‌دهنده‌ی بلاگفا به‌روز می‌شود در پست اخیر خود با توجه به اینکه موضوع عشق خداوند به بندگانش حداقل در چهل آیه از آیات قرآن بر مبنای تصویری روشن از انسان‌های خوب و بد اشاره شده‌است، در یکی از پست‌های خود تصویری از انسان‌هایی که خداوند آنها را دوست دارد برمبنای آیاتی از قرآن را بیان می‌کند.

قدم اول برای دریافت عشق خداوند

بلاگر در آغاز پست با اشاره به دو آیه از سوره‌ی آل‌عمران(آیات 31 و 32) می‌نویسد: «همان‌طور که در دو آیه، اشاره شده‌است، قدم اول برای دریافت عشق خداوند، دنبال کردن مسیری بوده که پیامبران به ما نشان داده‌اند. این زیباترین تصویری است که می‌توان از عشق دو طرفه خالق و مخلوق ترسیم کرد. اگر خداوند را دوست دارید، قرآن شما را راهنمایی می‌کند تا خود را آماده دریافت عشق خداوند بکنید. ولی در عین حال به این موضوع نیز اشاره شده که اگر از راه راستی که پیامبران نشان داده‌اند پیروی نکنید، مشمول عشق خداوند نخواهید شد.»

نیکوکاری، بارزترین مشخصه انسا‌ن‌های خوب در قرآن

وی در ادامه یادآور می‌شود: «این موضوع، احتیاج به توضیحات بیشتری دارد تا منظور قرآن از راه درست و خصایل انسان‌های خوب آشکار شود، شاید بتوان گفت که بارزترین مشخصه انسا‌ن‌های خوب که در آیات قرآن به آن اشاره شده‌است، نیکوکاری نسبت به بقیه انسان‌هاست. نیکوکاری می‌تواند کمک به انسان‌های فقیر، حمایت از یتیمان و یا حتی احترام به پدر و مادر باشد.»


ادامه پست را اینجا بخوانید!

منبع: www.ikna.ir






::: دوشنبه 85/12/14 ::: ساعت 10:23 عصر :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
نظرات شما: نظر