سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شکیبایی، برترین خصلت و دانش، برترین زیور و عطاست . [امام علی علیه السلام]
 

 

 

وبلاگ های قرآنی Quranic Weblogs

گروه اینترنتی امام رضا(ع)، راهی برای به اشتراک گذاشتن تعاملات دینی

گروه وبلاگ: گروه امام رضا(ع) با هدف به اشتراک گذاشتن اطلاعات، دانش و . . . در سایت کلوب از تاریخ ششم بهمن ماه 1383 با گرده‌هم آوردن 1297 عضو شکل گرفته‌است.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، امروزه تولید اطلاعات و دانش در تمام ابعاد علمی، فنی و کاربردی و پراکندن آن با ابزارها و امکانات ارتباطی با هدف به اشتراک‌گذاری آنها در سطح ملی یا بین‌المللی، فرآیندی تحول‌زا و مثبت در عرصه‌ی تبادلات اقتصادی، فرهنگی و آموزشی است. فراهم‌شدن امکان دسترسی عمومی به اطلاعات حوزه‌های مختلف مورد نیاز مردم و به کارگیری آنها برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی و آموزشی از جمله مزیت‌هایی است که عاید تولیدکنندگان و کاربران اطلاعات می‌شود.(حسنی، پایگاه اطلاع‌رسانی علوم ارتباطات ایران)

گروه امام رضا(ع) به نشانی «http://www.cloob.com/club.php?id=1723#&postlist» نیز با هدف به اشتراک گذاشتن اطلاعات، دانش و . . . در سایت کلوب از تاریخ ششم بهمن ماه 1383 با گرد‌هم آوردن 1297 عضو شکل گرفته‌است.

با نگاهی به لیست موضوعات مطرح شده در گروه دوستی امام رضا(ع) متوجه می‌شویم که این گروه یکی از گروه‌های فعال گفت‌وگو بوده و تا کنون 63 موضوع را برای بحث بین اعضای خود مطرح کرده و آخرین موضوع آن، در تاریخ 14 اسفند ماه 1385 مربوط به این سؤال است «که تا حالا چیزی از آقا خواستی که به شما داده باشد؟» و تا کنون 8 نفر به آن پاسخ داده‌اند.

از دیگر بحث‌های مطرح شده در گروه امام رضا(ع) می‌توان به موضوعات دیگری چون «کدام صحن حرم را دوست دارید‍؟»، «تا حالا تو عالم خیالت چند بار خودتو تو حرم آقا تصور کردی کدوم قسمت وایسادی؟»، « اگر امام رضا(ع) صداتو بشنوه از ایشون می‌خوای چه حاجتی را از تو برآورده بکنه؟»، «قبر مادرم زهرا کجاست؟» و ... اشاره کرد.

در بخش مقالات گروه امام رضا(ع) هشت مقاله با عناوین «چهل حدیث از حضرت علی‌ابن‌موسی‌الرضا( ع)»، «فاطمه(علیها سلام) و دیگ جوشان»، «فرمایش حضرت امام رضا(ع) درباره‌ی امام»، «سلام بر مهدی فاطمه و منتظران واقعی‌اش»، «مهاجر غریب»، «سلام بر ضامن آهو»، «کاش یک شب باز مهمان دو چشمت می‌شدم» و «درباره امام زمان(ع)» قرار دارد.

در آلبوم تصاویر این گروه ده تصویر از صحن مقدس امام رضا(ع) دیده می‌شود، همچنین این گروه در بخش لینکستان به «شبکه امام رضا(ع)»، «وبلاگ نرجس»، «وبلاگ حضرت امام حسین(ع)» و «وبلاگ یاد باران» لینک داده‌است.

مدیر گروه امام رضا(ع)، «جهان نور احمدیان» است و آلبوم تصاویر، مقالات کلوب و لینکستان کلوب تنها توسط مدیر و معاون کلوب به‌روز می‌شود.

منبع: www.ikna.ir

 






::: چهارشنبه 85/12/16 ::: ساعت 11:51 عصر :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
نظرات شما: نظر