سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانشی که بدان عمل نمی شود، مانند گنجی است که از آن خرج نمی شود . صاحبش در گردآوریش خود را به رنج می اندازد و به بهره اش نمی رسد . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 

 

 

وبلاگ های قرآنی Quranic Weblogs

اتفاقات پس از مرگ به روایت قرآن و امامان

گروه وبلاگ: «امام صادق(علیه السلام) از رسول اکرم(صلى الله علیه وآله) نقل فرموده‌است که: فشار قبر براى مؤمن، کفاره نعمت‌هایى است که ضایع کرده‌است»

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، وبلاگ «عدل الهی» که در سرویس‌دهنده پرشین‌بلاگ به‌روز می شود در پست اخیر خود به توضیحاتی در مورد برزخ و زندگی پس از مرگ و عذاب‌های داخل قبر مطالبی را به نقل از قرآن و امامان معصوم می‌نویسد.

وی مطالب خود را اینگونه آغاز می کند: «از وقتى که انسان از دنیا مى‌رود تا هنگام برپا شدن قیامت، روح او در عالمى به سر مى‌برد که به آن، عالم برزخ گفته مى‌شود. از امام صادق(علیه السلام) پرسیدند: برزخ چیست؟ فرمود: قبر است از زمان مردن تا قیامت.»

وی می افزاید: «در عالم برزخ، حوادث زیادى اتفاق مى‌افتد که در برخى از آیات قرآن از جمله آیات 99 و 100 سوره مؤمنون و در روایات فراوانى، بدان حوادث اشاره شده‌است؛ به عنوان نمونه به برخى از حوادثى که شب اوّل قبر اتفاق مى افتد، اشاره مى‌شود.»

این بلاگر در مورد پرسش در قبر به روایتی از امام سجاد(ع) اشاره می کند: «از مضمون روایت امام سجاد(علیه السلام) استفاده مى‌شود که وقتى انسان را در قبر مى گذارند، دو فرشته از فرشته‌هاى الهى به سراغ او مى آیند و از اصول عقاید، یعنى توحید، نبوت و امامت او و اینکه از چه پیشوایانى پیروى مى‌کرده‌است»

در ادامه می نویسد: «از چگونگى صرف عمر در طرق مختلف و طریق کسب اموال و مصرف آنها مى‌پرسند ، و چنانچه از مؤمنان راستین باشد، به‌خوبى از عهده جواب بر مى‌آید و مشمول رحمت و عنایات حق مى‌شود و اگر از مؤمنان نباشد، در پاسخ سؤالات، عاجز مى ماند و مشمول عذاب دردناک برزخى مى شود»

از موارد دیگری که این بلاگر در مورد آن می نویسد فشار قبر است. وی روایتی از امام صادق(ع) نیز در این مورد ذکر می‌کند: «آن گونه که از برخى احادیث استفاده مى شود، فشار قبر براى همه هست؛ البته در برخى، کیفر اعمال محسوب مى شود و براى بعضى، ملایم تر و به منزله کفاره گناهان و جبران کوتاهى‌هست. امام صادق(علیه السلام) از رسول اکرم(صلى الله علیه وآله) نقل فرموده است که: فشار قبر براى مؤمن، کفاره نعمت‌هایى است که ضایع کرده‌است»


ادامه این مطالب را اینجا ببینید!

منبع: www.ikna.ir

 






::: چهارشنبه 85/12/16 ::: ساعت 11:59 عصر :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
نظرات شما: نظر