سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و در ستایش انصار فرمود : ] به خدا آنان اسلام را پروراندند چنانکه کره اسب از شیر گرفته را پرورانند ، با توانگرى و دستهاى بخشنده و زبانهاى برنده . [نهج البلاغه]
 

 

 

وبلاگ های قرآنی Quranic Weblogs

گزیده‌هایی از تفسیر سوره‌ی عنکبوت در وبلاگ «مفسر»

گروه وبلاگ: وبلاگ «مفسر» که در پست‌های خود به تفسیر و تشریح آیات و سوره های قرآن می پردازد، در پستی به سوره عنکبوت اشاره دارد و در مورد آن مطالبی نوشته‌است.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، همان‌طور که از نام وبلاگ برمی‌آید که این وبلاگ در پست‌های مختلف خود به نکاتی از آیات و سوره های قرآن اشاره دارد و تفسیر آنان را نیز می‌نویسد.

وبلاگ «مفسر» در سرویس‌دهنده بلاگفا به‌روز می‌شود و در یکی از پست‌های خود در مورد سوره عنکبوت می‌نویسد.

وی ابتدا آیه 48 این سوره را می‌آورد: «و تو از این پیش نه توانستی کتابی خواند ونه خطی نگاشت تا و مبادا مبطلان(منکر قرآن) در نبوتت شک و ریبی کنند. سوره عنکبوت/48»

وی که در نوشتن این تفاسیر از «تفسیر المیزان» استفاده می‌کند می‌نویسد: «از سیاق آیات این سوره و مخصوصاً آیات اول این سوره بر می‌آید که بعضی از کسانی که در مکه و قبل از هجرت بر رسول خدا ایمان آورده‌بودند از ترس فتنه‌ای که از ناحیه مشرکان تهدیدشان می‌کرد، از ایمان خود برگشته‌بودند»

وی می‌افزاید: «چون مشرکان دست از سر مسلمانان بر نمی‌داشتند، و مرتب آن را دعوت می‌کردند به اینکه از ایمان برگردند و ضمانت می‌دادند که اگر برگردید هر ضرری از این بابت دیدید ما جبران می‌کنیم.»

در ادامه می نویسد: «همچنان که اگر برنگردید بلا به سرتان می‌آوریم و آنقدر شکنجه‌تان می‌کنیم تا پیش ما برگردید. مشهور در میان جمعی از محققین این است که تمام این سوره در مکه نازل شده و به این ترتیب محتوای آن هماهنگ با سوره های مکی است»

وی در پایان می‌نویسد: «سخن از مبدا و معاد است، سخن از قیام انبیاء بزرگ که پیشین و مبارزه‌ی آنها باشد که آن و بت‌پرستان و ستمگران و پیروزی آنها و نابودی این گروه ظالم است. سخن از دعوت به سوی حق و آزمایش‌های الهی و بهانه‌جویی‌های کفار در زمینه‌های مختلف است.»


وبلاگ «مفسر» را اینجا ببینید!

منبع: www.ikna.ir

 






::: پنج شنبه 85/12/17 ::: ساعت 12:11 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
نظرات شما: نظر