سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آفریده را فرمان بردن نشاید آنجا که نافرمانى آفریننده لازم آید . [نهج البلاغه]
 

 

 

وبلاگ های قرآنی Quranic Weblogs

مهجوریت قرآن از نگاه بلاگر«قرآن پژوهی»

گروه وبلاگ:«آیا اگر ما این صحیفه الهی را مثلا جلدی پاکیزه و قیمتی نمودیم و در وقت قرائت یا استخاره بوسیدیم و به دیده نهادیم، آن را مهجور نکرده‌ایم»

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، بلاگر وبلاگ«قرآن پژوهی» در پست خود به موضوع مهجوریت قرآن پرداخته‌است.

مهجوریت قرآن از نگاه بلاگر«قرآن پژوهی»

این بلاگر در وبلاگ خود به سخنان امام خمینی(ره) استناد کرده‌است. وی با تقسیم مهجوریت به چهار قسمت می‌نویسد:«مهجوریت قرآن از حیث قرائت نشدن( البته به‌جز در قبرستان‌ها و مجالس ختم) دوم مهجوریت قرآن از حیث ناتوانی در خواندن سوم مهجوریت قرآن از حیث ناتوانی در فهم، ترجمه و تفسیر وچهارم مهجوریت قرآن از حیث عدم تدبر در آیات آن که فرموده «فلا یتدبرون القرآن ام علی قلوب اقفالها» می توان تقسیم کرد.»

وی همچنین در تعریف مهجوریت می‌نویسد:«کلمه مهجور از ریشه هجر یهجر با مصدر هجر یا هجران در مفردات راغب اینچنین معنا شده است ( مفارقه الانسان غیره اما بالبدن او باللسان او بالقلب) یعنی دوری کردن بدنی یا زبانی یا قلبی از چیزی»

وی درادامه به ذکر سخنی از امام می‌پردازد: «آیا اگر ما این صحیفه الهیه را مثلا جلدی پاکیزه و قیمتی نمودیم و در وقت قرائت یا استخاره بوسیدیم و به دیده نهادیم، آن را مهجور نکرده‌ایم؟ آیا اگر غالب عمر خود را صرف در تجوید و جهات لغویه و بیانیه و بدیعیه آن کردیم این کتاب شریف را از مهجوریت بیرون آورده‌ایم؟ آیا اگر قرائات مختلفه و امثال آن را فرا گرفتیم از ننگ مهجوریت قرآن خلاصی پیدا کرده‌ایم؟ آیا اگر وجود اعجاز قرآن و فنون محسنات آن را تعلیم کردیم از شکایت رسول خدا مستخلص شده‌ایم؟ هیهات که هیچ یک از این امور مورد نظر قرآن و منزل عظیم‌الشأن آن نیست»

این وبلاگ در سیستم بلاگفا به‌روزمی‌شود و ماند دیگر بلاگرهای قرآنی که این روزها از قالب امام علی سیستم بلاگفا استفاده می‌کنند این قالب را برای وبلاگ خود برگزیده‌است.


ادامه پست را اینجا بخوانید!

منبع: www.ikna.ir

 






::: پنج شنبه 85/12/17 ::: ساعت 12:12 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
نظرات شما: نظر