سفارش تبلیغ
صبا ویژن
برای دل، چیزی تباه کننده تر از خطا نیست . [امام باقر علیه السلام]
 

 

 

وبلاگ های قرآنی Quranic Weblogs

سال 86 از سوی مقام معظم رهبری سال «اتحاد ملی و انسجام اسلامی» نامیده شد
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی

گروه سیاسی: رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز سال نو ، سال 1386 را سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی نامگذاری کردند و افزودند: آرزو و امید همه ایرانیان « استقلال ملی ، عزت ملی و رفاه عمومی ملت » است و همه این اهداف به برکت « ایمان اسلامی ، اتحاد کلمه ، امید و عزم ملی ، استفاده صحیح از ظرفیتهای کشور و تدبیر و تحرک و تلاش » محقق خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) ، مقام معظم رهبری عید نوروز را به عنوان "جشن ملی ایرانیان" به فرد فرد ملت ایران، تمامی ایرانیان در سراسر جهان و همه ملتهایی که نوروز را جشن می‌گیرند، تبریک گفتند و با اشاره به زیبایی‌های فراوان جشن ملی نوروز، افزودند: مستحکم کردن روابط و پیوندهای عاطفی، شادی و طراوت دلها و نو کردن محیط زندگی از جمله خصوصیات "زیبا، نجیبانه و مهربانانه" نوروز است که همگی مورد تایید آیین مقدس اسلام است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به متبرک بودن سال 1385 به نام مبارک پیامبر اعظم (ص)، خاطرنشان کردند: سال 85 لبریز از نام و ذکر آن بزرگوار بود اما دستیابی به معرفت پیامبر اعظم زمانی بسیار گسترده می‌طلبد و در واقع همه سالهای ما سال پیامبر اعظم است.

 رهبر معظم انقلاب:
سال 85 لبریز از نام و ذکر آن بزرگوار بود اما دستیابی به معرفت پیامبر اعظم زمانی بسیار گسترده می‌طلبد و در واقع همه سالهای ما سال پیامبر اعظم است.

رهبر انقلاب اسلامی، موفقیتها و پیشرفتهای ایران را در سال 85 بیشتر از تلخی‌ها و توقفها ارزیابی کردند و افزودند: تلاشهای متراکم در عرصه‌های مختلف داخلی از جمله در زمینه‌های علمی و اقتصادی و متجلی شدن ابهت ملی ایرانیان در عرصه‌های بین‌المللی از نشانه‌های پیشرفت‌های چشمگیر ایران در سال 85 محسوب می‌شود و این حرکت و تلاش ملی در سال جدید نیز متناسب با نیازهای ملت، با همت بلند آحاد مردم و مسوولان ادامه خواهد یافت.

ایشان، "بیداری، امید، عزم عمومی و اعتماد به نفس ملی" را دستمایه حرکت به سوی آینده‌ای مطلوب خواندند و افزودند: ملت ایران با نو شدن سال، عزم خود را نو می‌کند و با ورود به میدانهای جدید و در برخورد مدبرانه با چالشها و دشمنی‌ها، مسیر روشن خود را ادامه می‌دهد.

رهبر انقلاب اسلامی، "ایجاد تفرقه و تضعیف وحدت ملی ایرانیان" و "به وجود آوردن مشکلات اقتصادی برای متوقف کردن پیشرفت کشور" را دو روش عمده دشمنان برای مقابله با ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی برشمردند و با اشاره به ابلاغ سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی و فراهم بودن زمینه برای فعالیتهای اقتصادی، افزودند: تلاش اقتصادی همه مردم از جمله نیروهای ملی و معتقد به آرمانهای بلند ملت، و استفاده از ظرفیت‌های فراوان کشور، خنثی‌کننده تلاشهای دشمنان برای متوقف کردن روند آبادانی و پیشرفت کشور خواهد بود.

 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای
ملت ایران با نو شدن سال، عزم خود را نو می‌کند و با ورود به میدانهای جدید و در برخورد مدبرانه با چالشها و دشمنی‌ها، مسیر روشن خود را ادامه می‌دهد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با یادآوری جنگ روانی و تلاشهای موذیانه دشمنان برای ایجاد اختلاف و تفرقه در میان ملت ایران و در جهان اسلام، افزودند: دشمنان به بهانه‌هایی همچون قومیت، مذهب و گرایشهای صنفی، درصدد هستند وحدت کلمه ملت ایران را از بین ببرند و در جهان اسلام نیز اختلافات مذهبی را دامن بزنند و با براه انداختن جنگ شیعه و سنی میان ملت ایران و جوامع اسلامی فاصله ایجاد کنند.

ایشان تلاش برای اتحاد و یکپارچگی ملی و تقویت هوشیارانه و خردمندانه انسجام امت اسلامی را تنها راه ناامید کردن دشمنان و خنثی کردن توطئه‌های آنان خواندند و تاکید کردند: به یاری پروردگار، در سال 86، آحاد ملت، قومیتهای گوناگون، مذاهب مختلف و همه صنوف مردم ایران با اتحاد ملی، حرکت پرامید به سوی آینده درخشان خود را شتاب می‌بخشند و همه ملتهای مسلمان نیز با انسجام اسلامی و تقویت برادری اسلامی، وحدت کلمه خود را نشان خواهند داد.





  • کلمات کلیدی : مناسبتها occasions

  • ::: پنج شنبه 86/1/2 ::: ساعت 6:32 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر