سفارش تبلیغ
صبا ویژن
یا دانشمند باش یا دانشجو یا شنونده و یا دوستدار و پنجمی مباش که هلاک می گردی . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 

 

 

وبلاگ های قرآنی Quranic Weblogs

بلاهای سبک شمردن نماز در وبلاگ «معصومیت از دست رفته»

گروه وبلاگ: وبلاگ «معصومیت از دست رفته» در پست اخیر خود مطالبی در مورد سبک شمردن نماز می نوسید و همچنین به گناه آن و بلاهایی که به واسطه آن دامن گیر شخص می شود نیز اشاره می کند.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، این وبلاگ از آبان ماه85 فعالیت خود را در سرویس دهنده وبلاگ پرشین بلاگ آغاز نموده است. بلاگر در وبلاگ خود تعدادی مداحی و کلیپ های مذهبی برای مشاهده و دانلود نیز قرار داده‌است.

وی در آغاز مطالبش می‌نویسد: «حضرت فاطمه (سلام الله علیها) از پدر بزرگوارش سؤال پرسید، مجازات مرد یا زنی که به نماز خود اهمیت ندهد و آن را سبک شمارد چیست؟»

در ادامه می آورد: «حضرت رسول (صلی الله علیه و آله) فرمودند: پروردگار جهان او را به پانزده بلا گرفتار می شازد: شش بلا از آنها در دنیاست، سه بلا در هنگام مرگ، سه بلا در قبر و سه بلای دیگر در قیامت، هنگام خروج از قبر دامن گیر او می‌شود.»

سپس به بیان این بلاها می پردازد و ابتدا بلاهای دنیوی را عنوان می‌کند: «شش بلایی که در دنیا به او می رسد:1-خداوند برکت را از عمر او برمی دارد.2-برکت را از روزی او نیز می گیرد.3-چهرة صالحان را از او می گیرد.4-هر عملی که انجام دهد اجر ندارد.5-دعای او به هدف اجابت نمی رسد.6-از دعای نیکان بهره ای ندارد.»

در مورد بلاهای هنگام مرگ و داخل قبر می‌نویسد: «سه بلایی که در هنگام مرگ (جان دادن) پیش می آیند:1-ذلیل و خوار می میرد.2-گرسنه می میرد. 3-تشنه می میرد و هر چه آب به او بنوشانند، تشنگی او برطرف نمی شود. سه بلایی که در قبر، بدان دچار می شود:1 -خداوند متعال فرشته‌ای را برای عذاب او در قبر می گمارد. 2-گرفتار فشار قبر می شود. 3-قبر او تاریک است.»

وی در پایان بلاهای سبک شمردن نماز در آخرت را می‌نویسد: «و اما بلاهایی که در هنگام خروج از قبر (آخرت) بدانها گرفتار می شود:1-خداوند متعال فرشته ای را مأمور می کند تا در برابر همگان، او را با صورت روی زمین بکشاند.2-حسابرسی او بسیار شدید و سخت خواهد بود. 3-نظر رحمت خداوند شامل او نمی شود و او را پاک نمی سازد و برای او عذابی دردناک خواهد بود.»


وبلاگ «معصومیت از دست رفته» را اینجا ببینید!

منبع: www.iqna.ir






::: چهارشنبه 86/1/29 ::: ساعت 7:43 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
نظرات شما: نظر