سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پیامبر خدا صلی الله علیه و آله به من فرمان داد که نوشتن یهود را یاد بگیرم . [زیدبن ثابت]
 

 

 

وبلاگ های قرآنی Quranic Weblogs

شق القمر از نگاه تاریخ و علم

گروه وبلاگ: «نزدیک گشت آن هنگام و دو پاره گشت ماه. و هرگاه ببینند نشانه‌ای روی گردانند و گویند افسونی است نیرومند./سور قمر، آیات1و2»

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، وبلاگ «راه راه» در پست اخیر خود نکاتی در مورد شق القمر از نگاه تاریخ و علم می نویسد.

بلاگر ابتدای مطالبش را با آیه ای از سوره قمر چنین آغاز می‌کند: «نزدیک شد آن هنگام و دو پاره گشت ماه. و هرگاه ببینند نشانه‌ای روی گردانند و گویند افسونی است نیرومند./سور قمر، آیات1و2»

سپس می‌نویسد: «معجزه دو نیمه شدن ماه (شق القمر): طبق روایت مشهور (بعضی ادعای تواتر آن را هم کرده اند) میان عامه و خاصه روزی مشرکان نزد پیامبر (ص) آمدند و گفتند: اگر راست می‌گویی و تو پیامبر خدایی ماه را برای ما دو پاره کن. پیامبر گفت: اگر این کار را انجام بدهم، ایمان می‌آورید؟ گفتند: آری. و آن شب، شب چهاردهم ماه بود»

در ادامه ی نویسد: «پیامبر از پیشگاه پروردگار تقاضا کرد آنچه را خواسته‌اند به او بدهد، ناگهان ماه دو نیمه شد و پیامبر آنها را یک به یک صدا می زد و می‌گفت ببینید! ولی باز هم ابوجهل ها ایمان نیاوردند و گفتند محمد (ص) ما را سحر و جادو کرده‌است. این داستان با اختلافات کمی در کتاب‌های مختلف شیعه و سنی آمده‌است.»

وی در مورد شق‌القمر از نظر تاریخی می‌نویسد: «ایرادی که بعضی به مسئله شق‌القمر گرفته‌اند این است که اگر این امر واقعیت داشت با آن همه اهمیتی که دارد باید در تواریخ جهان ثبت می‌شد در حالی که چنین نیست و این واقعه فقط در تواریخ اسلامی ثبت شده است. در تفاسیر مختلف قرآن سعی کرده اند به طرق مختلف به این ایراد پاسخ بدهند.»
ادامه این مطالب را اینجا ببینید!

این وبلاگ که از مهر ماه 84 فعالیت خود را در سرویس‌دهنده وبلاگ میهن‌بلاگ آغاز کرده‌است با موضوعاتی چون قرآن، محمد(ص)، علی(ع)، حسین(ع)، مهدی موعود، حکایت، دینی، چگونگی جمع آوری قرآن، تاریخی و چند مورد دیگر به روز می‌شود.

وبلاگ از خدمات جانبی چون خبرنامه و جستجو در وبلاگ نیز برخوردار است.

از این وبلاگ تاکنون 68032 مرتبه بازدید شده است.

منبع: http://www.iqna.ir






::: جمعه 86/1/31 ::: ساعت 11:29 عصر :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
نظرات شما: نظر