سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سنگى که به غصب در خانه است ، در گرو ویرانى کاشانه است . [ و این گفتار از پیامبر ( ص ) روایت شده است و شگفت نیست که دو سخن همدیگر را ماند که از یک چاه کشیده است و در دو دلو ریخته . ] [نهج البلاغه]
 

 

 

وبلاگ های قرآنی Quranic Weblogs

ده فرمول آرامش‌بخش از قرآن

گروه وبلاگ: «مؤمن بر انگیزه‌های اهریمنی و حیوانی خود که باعث آشفتگی خاطر می‌شود و اعتدال روانی را به هم میزند با اعتقاد به مبانی فطری و نظام آفرینش، برخویشتن سلطه و اقتدار پیدا می کند.»

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، وبلاگ «آموزش عربی» که در سرویس‌دهنده‌ی بلاگفا به‌روز می‌شود در پست اخیر خود با استفاده از کتاب «بهداشت روانی در اسلام تألیف دکتر سید‌مهدی صانعی» به بیان ده فرمول آرامش بخش از قرآن می‌پردازد.

بلاگر در ابتدای پست با اشار به سخنی از پیامبر اعظم(ص) می‌نویسد: «راز آرامش زندگی در این است که آن را به چیزی پایدار و ثابت پیوند زنید، انسان ذاتاً راحت‌طلب است و خواهان راحتی پایدار و تغییرناپذیر و گریزان از گرفتاری و بلا؛ مثلاً پایان‌ناپذیری عمر را چه نسبت به خودمان و چه نسبت به عزیزانمان انکار می‌کنیم، از این‌رو وقتی هنگام فقدان فرا می‌رسد سخت ناراحت و غمیگن می‌شویم.»

وی در ادامه به بیان سخنی از مولا علی(ع) در خطبه‌ی ۱۱۳ نهج‌البلاغه پرداخته و خاطرنشان می‌شود: «همانا دنیا منزلی است که هر لحظه از آن باید آماده کوچ باشی و جایگاه اقامت نیست. خوبی آن اندک و بدی‌اش آماده است و حکومتش رو به نیستی می‌رود و آبادی‌اش ویران می‌شود.»

بلاگر با ذکر این نکته که اگر می‌خواهید آرامش داشته باشید از دنیا توقع بهشت را نداشته باشید، یادآور می‌شود: «أَرَضِیتُم بِالْحَیَاةِ الدُّنْیَا مِنَ الآخِرَةِ فَمَا مَتَاعُ الْحَیَاةِ الدُّنْیَا فِی الآخِرَةِ إِلاَّ قَلِیلٌ، آیا به جاى آخرت، به زندگى دنیا راضى شده‏اید؟ پس بدانید بهره‏ى زندگى دنیا در (برابر) آخرت، جز اندکى نیست.( توبه آیه ۳۸)؛ این رابدانید که زندگی انسان محدود به همین دنیا نیست و دنیا توقفگاهی برای حیات جاوید است، پس کاستی‌های آن آزاردهنده و غیر قابل تحمل نخواهد بود. کسانی نمی‌توانند کاستی‌ها و سختی‌های دنیا را تحمل کنند که دنیا را همه چیز می‌دانند.»


برای خواندن ادامه مطلب اینجا کلیک کنید!

منبع: http://www.iqna.ir






::: جمعه 86/1/31 ::: ساعت 11:32 عصر :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
نظرات شما: نظر