سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش بدون توفیق بهره نمی دهد . [امام علی علیه السلام]
 

 

 

وبلاگ های قرآنی Quranic Weblogs

کوهستان‌های یمن پناهگاه شیعیان شده‌است/ وبلاگی برای مظلومیت شیعیان یمن

گروه وبلاگ:«گویی در روز ازل، فرشته ای که مأمور ترسیم کوهستان‌ها بر روی زمین بود، می‌دانست که در قرن ۲۱، سادات حسنی و شیعیان بی پناه و ایتام آل محمد(ص) چاره‌ای جز پناه بردن به کوهای سر به فلک کشیده نخواهندداشت.»

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، «محمود پیربداغی» بلاگر وبلاگ«شیعیان یمن» در پست خود در گزارش از اوضاع تاسف برانگیز شیعیان یمن در پی‌گسترش جنگ در همه مناطق استان صعده‌ی یمن از فرار شیعیان به کوهستان‌ها خبرداده‌است.
وبلاگ«شیعیان یمن» را اینجا کلیک کنید!

صعده؛کوهستان‌های یمن پناهگاه شیعیان شد

این بلاگر در توصیف جغرافیایی این کوهستان‌ها می‌نویسد:« سلسله جبال مرتفعی به طول دو هزار کیلومتر از طائف (نزدیک مکه) تا تعز (نزدیک بندر عدن) کشیده شده و در میانه راه از استان صعده و استان حجه و دیگر مناطق یمن می گذرد. وجود این سلسله جبال موجب شده آب و هوای خنک این مناطق با طبیعت گرم و خشک شبه جزیره کاملاً متفاوت باشد و در تابستان‌ها باران‌های فراوان و ابر و مه بسیار مشاهده شود.»

همچنین این بلاگر درمورد موقعیت تاریخی این منطقه می‌نویسد:«در تاریخ اسلام چنین آمده: وقتی که امام حسین علیه السلام به همراه خاندان و اصحاب خود، از مکه عازم کوفه بودند، برخی نزدیکان، ایشان را از این سفر منع می کردند و توصیه کردند که به یمن بروند چون در کوهستانهای یمن، دوستداران امام علی علیه السلام زندگی می‌کنند. آری شیعیان صعده که امروز مظلومانه از حقانیت و موجودیت خود دفاع می کنند از نسل همان قبیله همدان (به فتح هاء و میم ساکن) هستند که در بسیاری از جنگهای امام علی علیه السلام از یاران باوفای ایشان بودند.»

وی با ذکر روایتی از حضرت علی(ع)در وصف قبیله همدان چنین می‌نویسد:«لو کنت بوابا علی باب جنة لقلت لهمدان ادخلوها بسلام»

بلاگر در ادامه به اوضاع کنونی منطقه‌ی شیعه نشین یمن اشاره می‌کند و می‌نویسد:«در حال حاضر تمامی خطوط تلفن ثابت و موبایل استان صعده قطع شده و هیچ خبرنگار داخلی و خارجی اجازه سفر به استان صعده را ندارد. جنایتکاران یمن، مانند بقیه جانیان تاریخ، نمی‌خواهند کسی شاهد بر جنایاتشان باشد.»

وی در ادامه به تأکید بر مظلومین شیعان صعده یمن می‌نویسد:«در مظلومیت شیعیان صعده همین بس که هیچ کشوری از آنها نه حمایت مالی می‌کند و نه سیاسی و تبلیغاتی. ظاهراً زندگی آنها در راستای منافع هیچ حزب و گروه و جریانی در دنیا تعریف نشده‌است تا برای حمایت از آنان حرکتی صورت بگیرد. رسانه های الجزیره و العربیه و امثال آنها هم، چشم و گوش خود را بسته اند تا خون مظلومان در سکوت محض و در تاریکی مطلق ریخته شود. حضور یک جریان شیعی قوی در جنوب عربستان به هیچ وجه خوشایند سعودی ها و همچنین غربی‌ها نیست.»

همچنین در دیگر پست‌های این وبلاگ که در روز‌های‌گذشته بروز شده‌ است در پست‌های خود خبرهای از این جنگ داخلی داده‌است.

منبع: www.ikna.ir






::: یکشنبه 86/2/2 ::: ساعت 9:16 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
نظرات شما: نظر