سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کاش تازیانه هایی بر سر یارانم بود تا درحلال و حرام تفقّه می کردند . [امام صادق علیه السلام]
 

 

 

وبلاگ های قرآنی Quranic Weblogs

یک طراح وبلاگ‌نویس: نمادها در طراحی قالب‌، تأثیرگذاری وبلاگ‌های قرآنی را بالا می‌برد

گروه وبلاگ: استفاده از نمادها در طراحی قالب‌ها باعث پیوند فضای هنری ایرانی - اسلامی با طراحی‌های نمادهای ‌عام شده و در نتیجه باعث تأثیرگذاری بیشتر وبلاگ‌های قرآنی می‌شود.

«محمدسجاد جوزدانی» بلاگر گرافیست و عضو مؤسس مجمع وبلاگ‌نویسان مسلمان در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، درباره‌ی ضرورت استفاده از نقش‌های اسلیمی در قالب‌های پیش‌فرض قرآنی و معرفی وبلاگ به‌عنوان وبلاگ قرآنی گفت: همراهی متون مذهبی در کنار هنرهای ایرانی-اسلامی هم‌چون خوشنویسی و نگارگری بی‌شک ضرورت استفاده‌ی آنها را حتی در قالب وبلاگ و دنیای سایبر مشخص می‌سازد، اولین ورود به یک صفحه‌ی وب می‌تواند تا‌حدی میزان مراجعات بعدی را به این صفحه مشخص کند.

قالب محوری عاملی برای دور شدن از اصالت وبلاگ

وی در ادامه‌ی یادآور شد: رنگ‌ها، هماهنگی اجزا، فونت نوشته‌ها، استفاده از نقش و نگار‌ها و در پایان هم‌سویی تمامی مؤلفه‌های مذکور با نوشته‌ها در جذب مخاطب و تداوم مراجعات بعدی به صفحه وبلاگ را تا حدی تضمین می‌کند، البته مشکل قالب محوری و تمرکز صرف روی طراحی وبلاگ بعضاً عاملی برای دور شدن از اصل مطلب وبلاگ و نوشته نیز شده‌‌است که به‌عنوان آفات وبلاگ‌نویسی می‌توان مطرح کرد.

پیوند هنری ایران با دنیای اسلام

«جوزدانی» با بیان اینکه می‌توان گفت یکی از فربه‌ترین خدمات متقابل ایران و اسلام پیوند هنری ایران با دنیای اسلام است، اظهار کرد: محتوای زیبای مفاهیم و متون دینی در هم‌نشینی با هنر ایرانی به اوج زیبایی خود می‌رسد و هویت ایرانی-اسلامی ایرانیان در کنار نقوش هنری بهتر و شفاف‌تر عرضه و معرفی می‌شود.

 محمدسجاد جوزدانی:
ایجاد ارتباط و ترکیب نمادهای خاص و عام به‌عنوان ابزاری برای پیوند فضای هنری ایرانی-اسلامی با طراحی‌های نمادهای عام در دنیای وب است.

جایگاه رنگ متن و قالب در تداعی پیام متن در ذهن خواننده

این بلاگر گرافیست درباره‌ی جایگاه رنگ متن و قالب در تداعی پیام متن در ذهن خواننده بیان کرد: استفاده از رنگ‌های تیره در متون و رنگ‌های سبز، فیروزه‌ای و آبی می‌تواند نقش و نگارهای متون اسلامی را در قالب وبلاگ تداعی کند.

تأثیرگذاری بسزای قالب‌های قرآنی در وبلاگ‌های مذهبی

بلاگر «وب‌نگاشت» ایجاد ارتباط و ترکیب نمادهای خاص و عام را به‌عنوان ابزاری برای پیوند فضای هنری ایرانی-اسلامی با طراحی‌های نمادهای عام در دنیای وب دانست و خاطرنشان شد: وبلاگ‌های دینی و قرآنی ضرورتاً استفاده از قالب‌های مذهبی را نمی‌طلبد، اما استفاده از قالب‌های هنری-دینی بی‌شک از تأثیرگذاری به‌سزایی برخوردار خواهدبود، هم‌سویی قالب و محتوا در تأثیرگذاری یک اثر بسیار مؤثر خواهد افتاد.
وبلاگ «وب‌نگاشت» را اینجا کلیک کنید!

دقت نظر در طراحی‌های اسلیمی قالب‌های قرآنی

وی با اشاره به اینکه دقت نظر در طراحی‌های اسلیمی نشان از استفاده‌ی خطوط خمیده و قوس‌ها در طراحی است، افزود: از سویی هنر مدرن پر است از خطوط صاف و شکسته، ایجاد ارتباط بین این دو طرحی نو را در این عرصه می‌طلبد که می‌تواند به آفرینش طراحی‌ها و نگارگری‌های جدید از حوزه گرافیک وب بیانجامد.

منبع: www.ikna.ir






::: یکشنبه 86/2/2 ::: ساعت 9:19 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
نظرات شما: نظر