سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر کس غفلت کرد، نادان ماند . [امام علی علیه السلام]
 

 

 

وبلاگ های قرآنی Quranic Weblogs

عبادت عاشقانه، خالصانه و مخفیانه در «نماز سجاده نور»

گروه وبلاگ: «غیر از شکل ظاهری عبادت، به‌خصوص نماز، محتوای عبادت راهم باید از دید اولیای دین و متن مکتب شناخت و به کاربست.»

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، وبلاگ «نماز سجاده نور» در پستی با اشاره به چگونگی عبادت و شرایط آن توضیحاتی نیز در مورد بهترین عبادت‌ها می‌دهد.

بلاگر ابتدا می‌نویسد: «مگر نه اینکه آدرس هر خانه را باید از صاحب‌خانه گرفت؟ و مگر نه اینکه در هر ضیافت و مهمانی، باید نظر میزبان را مراعات کرد؟ عبادت حضور در برابر خدایی است که صاحب جهان است، و نشستن بر سر مائده‌های معنوی پروردگار است که برای بندگان فراهم کرده‌است. پس، چگونه عبادت را هم باید از او فراگرفت و به دستور او عمل کرد و دید که او چه چیز را عبادت دانسته و عبادت به چه صورت را ازما طلبیده است.»

در ادامه به بهترین عبادت‌ها و در ابتدای آن به آگاهانه بودن آن اشاره می‌کند: «دو رکعت نماز انسان آگاه و دانا، از هفتاد رکعت شخص نادان برتراست. عبادت‌کننده‌ی ناآگاه، همچون کلاغ آسیاب است که می‌چرخد ولی پیش نمی‌رود.»

وی در این رابطه سخنی از امام صادق(ع) را می‌آورد: «امام صادق(ع) فرموده‌است:«کسی که دورکعت نماز بخواند و بداند با که سخن می‌گوید، گناهانش بخشیده‌می‌شود.» دراین صورت است که نماز، معراج روح می‌شود و عامل بازدارنده از فساد و موجب قرب به خدا است.»

سپس در ادامه به علاوه بر آگاهانه بود عبادت به عاشقانه، خالصانه، خاشعانه و مخفیانه بود عبادت نیز اشاره می کند و در این موارد هم توضیحاتی می‌دهد.

وبلاگ «نماز سجاده نور» در سرویس‌دهنده بلاگفا با موضوعاتی چون نماز، عید غدیر، عید قربان، شب قدر و قیام عاشورا به روز می شود.


ادامه این مطالب را اینجا ببینید!

منبع: www.iqna.ir






::: سه شنبه 86/2/4 ::: ساعت 6:0 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
نظرات شما: نظر