سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پاکدامنى زیور درویشى است ، و سپاس زینت توانگرى . [نهج البلاغه]
 

 

 

وبلاگ های قرآنی Quranic Weblogs

«روزی انسان» در وبلاگ «در حریم اهل بیت(ع)»

گروه وبلاگ: «هر چند انسان وظیفه دارد برای امرار معاش و کسب روزی به فعالیت بپردازد، اما از این نکته نباید غفلت ورزد که همه چیز بر اساس محاسبات بشری حاصل نمی‌شود.»

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، وبلاگ «در حریم اهل بیت(ع)» که در سرویس‌دهنده‌ی پارسی‌بلاگ به‌روز می‌شود در پست اخیر خود به موضوع «روزی انسان» پرداخته است.

بلاگر در آغاز پست به سخنی از امام علی(ع) اشاره کرده و می‌نویسد: «حضرت علی(ع) می‌فرمایند: روزی دو گونه است؛ یکی آنکه تو در جستجوی آن هستی و دیگری آنکه تو را می‌جوید که اگر به دنبال آن نروی،‌ به سراغ تو می‌آید، فکر و اندوه سال آینده را بر فکر و اندوه امروز، اضافه مکن که برای رسیدگی به مشکلات هر روز، آن روز کافی است. اگر سال آینده جزء عمرت باشد، خداوند هر روز روزی تازه می‌دهد و اگر از عمرت نباشد، چرا غم و اندوه چیزی بخوری که مربوط به تو نیست؟ بدان کسی پیش از تو، به روزی تو نمی‌رسد و آن را از دست تو نمی‌تواند خارج کند و آن چه برای تو مقدّر شده،‌ هرگز نمی‌تواند آن را به تأخیر اندازد.»

وی در ادامه می‌افزاید: «خداوند در قرآن می‌فرماید: «وَفِی السَّمَاء رِزْقُکُمْ؛ روزی شما در آسمان مقدّر شده است»، از این‌رو خداوند گاهی به بعضی آفریده‌ها به‌گونه‌ای روزی می‌رساند که صد عاقل در آن حیران بماند.»


برای خواندن کامل مطلب اینجا کلیک کنید!

منبع: www.iqna.ir






::: سه شنبه 86/2/4 ::: ساعت 6:1 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
نظرات شما: نظر