سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دشمن ترینِ آفریدگان نزد خداوند، غیبت کننده است . [امام علی علیه السلام]
 

 

 

وبلاگ های قرآنی Quranic Weblogs

حجاب در قرآن در وبلاگ «مذهبی»

گروه وبلاگ: «ای پیامبر، به زنان و دخترانت و نیز به زنان مؤمنین بگو خود را بپوشانند تا شناخته‌نشوند و مورد اذیت قرار نگیرند. و خداوند بخشنده مهربان است. سوره احزاب/59»

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، وبلاگ «مذهبی» در پست اخیر خود با اشاره آیاتی که درمورد حجاب است در این مورد مطالبی می نویسد.

بلاگر ابتدا عنوان می کند که در قران بیش از ده آیه در مورد حجاب وجود دارد و سپس یکی از این آیات را می نویسد: «در قرآن مجید بیش از ده آیه در مورد حجاب و حرمت نگاه به نامحرم وجود دارد.

یکی از این آیات، آیه 59 سوره احزاب است:ای پیامبر، به زنان و دخترانت و نیز به زنان مؤمنان بگو خود را بپوشانند تا شناخته نشوند و مورد اذیت قرار نگیرند. و خداوند بخشنده مهربان است.»

وی می‌افزاید: «جلباب به معنای یک پوشش سراسری است؛ یعنی زن باید همه اندامش پوشیده باشد تا همچون گلی لطیف از دسترس هوسرانان مصون و محفوظ باشد. در سوره نور آیه 31 نیز مفصلاً در مورد حجاب و حرمت نگاه به نامحرمان سخن به میان آمده‌است.»

در ادامه بلاگر در مورد مفهوم و ابعاد حجاب در قرآن می‌نویسد: «حجاب در لغت به معنای مانع، پرده و پوشش آمده است. استعمال این کلمه، بیش‎تر به معنی پرده است. این کلمه از آن جهت مفهوم پوشش می‎دهد که پرده، وسیله‎ی پوشش است، ولی هر پوششی حجاب نیست؛ بلکه آن پوششی حجاب نامیده می‎شود که از طریق پشت پرده واقع شدن صورت ‎گیرد.»

وی در مورد ابعاد حجاب می نویسد: «حجاب، به معنای پوشش اسلامی بانوان، دارای دو بُعد ایجابی و سلبی است. بُعد ایجابی آن، وجوب پوشش بدن و بُعد سلبی آن، حرام بودن خودنمایی به نامحرم است؛ و این دو بُعد باید در کنار یکدیگر باشد تا حجاب اسلامی محقق شود؛ گاهی ممکن است بُعد اول باشد، ولی بُعد دوم نباشد، در این صورت نمی‎توان گفت که حجاب اسلامی محقق شده است.»

این بلاگر در ادامه مباحث این پست خود که در مورد حجاب است به مواردی چون هدف و فلسفه حجاب، حجاب چشم، حجاب در گفتار، حجاب رفتاری، حجاب و عفت، حجاب زنان سالمند و اینکه آیا حجاب مانع همه بزهکاری‌های اجتماعی است، نیز اشاره می کند و توضیحاتی می‌دهد.


ادامه این مطالب را اینجا ببینید!

منبع: www.iqna.ir






::: سه شنبه 86/2/4 ::: ساعت 6:3 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
نظرات شما: نظر