سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صبح و شب در فراگیری دانش بودن، نزد خدا برتر از جهاد در راه خدای است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 

 

 

وبلاگ های قرآنی Quranic Weblogs

«مجمع ذخائر اسلامی»؛ پایگاه اینترنتی برای اطلاع‌رسانی حوزه متون خطی

گروه وبلاگ: سایت ذخائر با هدف اطلاع‌رسانی حوزه متون خطی و ارتباط با کتابخانه‌ها و مؤسسات اسلامی فرهنگی در سال 1380 آغاز به‌کار کرده‌است.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، پایگاه اینترنتی ذخائر، برای معرفی آثار پـژوهشی ـ تولیدی و انتشاراتی مؤسسه مجمع ذخائر اسلامی فعالیت می‌کند.

سایت «مجمع ذخائر اسلامی»

این پایگاه با هدف حفظ نسخ خطی قدیمی قرآنی و اسلامی در حال نابودی، مدعی است که بزرگترین مرجع کتب خطی و نسخ قرآنی به صورت دیجیتال را ارائه داده و این نسخ قرآنی دیجیتالی شده از سراسر جهان جمع آوری شده‌است.

در صفحه اصلی این سایت بخش جستجوی نسخ خطی، با موضوعات؛ کتاب‌هاى خطى، کتاب‌هاى عکسى و کتاب‌هاى سنگى قابل دسترسی است و شماره کتاب، عنوان کتاب، موضوع، زبان، نام مؤلف، کتابشناسى، نوع خط، کاتب، کتابخانه منبع و محل کتابخانه از مواردی‌است که می‌تواند جستجو بر اساس آن صورت گیرد.

عرضه دیجیتالی مخطوطات، اسناد و متون کهن‌اسلامی و قرآن‌های خطی و عکسبرداری از مخطوطات کتابخانه‌ها و مراکز پژوهشی که این نسخ قرآنی را نگه‌داری می‌کنند، عمده‌ترین فعالیت‌های این مجمع در راستای دیجیتالی‌شدن متون قرآنی و دینی است.

یکی دیگر از فعالیت‌های مطرح شده در سایت تولید نرم‌افزاری قرآنی و دینی و اسلامی ‌است که بیشتر برای قشر پژوهشگر و محقق تولید می‌شود.

مشاوره در امر تولید نرم‌افزارهای کتابخانه‌ای به‌صورت تخصصی از فعالیت‌های دیگر این پایگاه در فضای مجازی است.

جستجو، اخبار، فروش و مبادله، لیست کتب مجمع به همراه توضیحاتی در مورد کتاب و عکس آن و ... از امکانات موجود در سایت است.
«مجمع ذخائر اسلامی» را در اینجا ببینید!

منبع: www.iqna.ir






::: سه شنبه 86/2/4 ::: ساعت 6:4 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
نظرات شما: نظر