سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نابخردی و غفلت در دل دانشمند نیست . [امام علی علیه السلام]
 

 

 

وبلاگ های قرآنی Quranic Weblogs

نگاهی به گاهنامه اینترنتی قرآنی مدرسه 17 شهریور روستای دهق

گروه وبلاگ: مدرسه 17 شهریور روستای دهق از توابع شهرستان نجف‌آباد در استان اصفهان اقدام به راه‌اندازی نشریه‌ اینترنتی با مطالب قرآنی‌- آموزشی کرده‌است.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، این گاهنامه ‌داخلی قرآنی در سرویس‌دهنده بلاگفا در هفته معلم به مناسبت روز معلم راه‌اندازی شده‌است.

این وبلاگ که با عنوان آموزشی راه‌اندازی شده، توسط مسؤولان این مدرسهبه‌روز می‌شود.

مطالبی مانند؛ نکته‌های آموزنده، قرآن و قرآن‌پژوه، جدول قرآنی، شعر‌های قرآنی و ترجمه انگلیسی سوره توحید در پست‌ اخیر این گاهنامه داخلی‌اینترنتی منتشر شده‌است.

بلاگر در قسمت قرآن و قرآن‌پژوه در تعریف قرآن به دو صفت کریم و مجید قرآن و اینکه منشأ این دو صفت قرآنی است اشاره کرده و در ادامه در مورد این کتاب آسمانی و نزول آن نوشته‌است: «قرآن وحی‌نامه‌ اعجازآمیز الهی است که به زبان عربی و به عین الفاظ توسط فرشته امین وحی، جبرئیل، از جانب خداوند و لوح محفوظ، بر قلب و زبان پیامبر اسلام (ص) هم اجمالاً یکباره و هم تفصیلاً در مدت بیست و سه سال نازل شده و حضرت محمد (ص) آن را بر گروهی از اصحاب خود خوانده و کاتبان وحی (از میان اصحاب) آن را با نظارت مستقیم مستمر حضرت علی (ع) نوشته‌اند.

حافظان بسیار مهم از میان اصحاب آن را حفظ و به تواتر نقل کرده‌اند و در عصر پیامبر هم مکتوب بوده مدون نبوده‌لست و در عصر عثمان با نظارت او طی چند سال، منتهی به حدود 28 هجری، مدون بین‌الدفتین، از سوره‌های فاتحه تا ناس در 114 سوره می‌شود. واحد کوچک قرآن کریم، آیه است و واحد بزرگ قرآن کریم، سوره است. سوره در لغت یعنی بریده شده و در اصطلاح گروهی مستقل از آیات قرآن که مطلع و مقطعی دارد.»


گاهنامه اینترنتی قرآنی مدرسه 17 شهریور روستای دهق را در اینجا کلیک کنید!

منبع: www.iqna.ir






::: شنبه 86/2/15 ::: ساعت 1:25 عصر :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
نظرات شما: نظر