سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و از او پرسیدند بهترین شاعران کیست ؟ فرمود : ] شاعران در میدانى نتاخته‏اند که آن را نهایتى بود و خط پایانش شناخته شود ، و اگر در این باره داورى کردن باید پادشاه گمراه را این لقب شاید ( امرء القیس مقصود اوست . ) [نهج البلاغه]
 

 

 

وبلاگ های قرآنی Quranic Weblogs

پله پله تا ملاقات خدا به روایت بلاگر «از ملک تا ملکوت»

گروه وبلاگ: «خداوند به انسان فرمود: وصال دوباره تو قصه یک دل است و یک نردبان. قصه بالا رفتن و رسیدن. قصه پله پله تا اوج رسیدن. قصه هزار راه پر پیچ و تنها یک نشانی برای رسیدن. قصه پیله و پرواز. قصه تنیدن و رها شدن. قصه به درآمدن و قصه پرواز.»

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، وبلاگ «از ملک تا ملکوت» یکی از وبلاگ‌هایی است که با مضامین عرفانی و مذهبی پست‌های خود را مزین می‌کند.

از ملک تا ملکوت

بلاگر در پست اخیر خود داستانی قدیمی و همیشگی ارتباط میان خدا و مخلوقش و هبوط انسان به زمین را با قلمی شیوا و روان روایت می‌کند. وی در این داستان انسان را در کویر لم یزرع و بی‌آب و علفی می‌بیند که بی‌هیچ پناهی تنها مانده و مانند همیشه تنها فریادرسش یعنی خدا به کمک او می‌آید و زمانی که انسان او را می‌خواند، پروردگار لبیک گفته و همانطور که وعده داده او را اجابت می‌کند.

وی در پاسخ به انسان و شکواییه‌های او به نقل از خداوند می‌نویسد: «خداوند فرمود: منم همان که دلت برایش تنگ شده‌است. آدم نمی‌دانست چه کند خوشحال بود گفت: خدای من، خدای مهربان من، مرا دریاب در این کویر بی وجودی خداوند فرمود: اینجا زمین است نه کویر بی وجودی. تو وجود از این جا یافتی. تو اکنون نزد کسی هستی که از میان مخلوقات تنها او انتظارت را می‌کشد.»

در پایان مطلب بلاگر ماه را نشانه‌ای از نور بهشتی معرفی کرده و اینگونه روایت می‌کند: «برو آدم اما هر شب به آسمان نگاه کن و ببین که من برای روشنایی دلت چلچراغی از نور بهشتی روشن می‌کنم تا تنها نباشی. برو و انسانیت را با رنج و صبوری آغاز کن… برو زمینی شو تا به بهشت برسی… برو آدم.»

ریحانه جعفری از بلاگران فعال در این حوزه است که در نخستین جشنواره وبلاگ‌نویسی قرآنی از وبلاگ‌های برگزیده شناخته شده‌بود.

بلاگر «از ملک تا ملکوت» از اسفندماه سال هشتاد و سه فعالیت خود را آغاز کرده‌است.
متن به صورت کامل را در اینجا ببینید!

منبع: www.iqna.ir






::: شنبه 86/2/15 ::: ساعت 1:26 عصر :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
نظرات شما: نظر