سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوندِ سبحان، شخصِ بی شرمِ گستاخِ بر گناهان را دشمن می دارد . [.امام علی علیه السلام]
 

 

 

وبلاگ های قرآنی Quranic Weblogs

مشاور آی‌تی سازمان‌ ملی جوانان:
قرآنی‌ها را وبلاگ‌نویس کنیم تا وبلاگ‌نویسان را قرآنی

گروه وبلاگ: به جای اینکه تأکید کنیم کسانی که اهل وبلاگ هستند تشویق شوند و چند پست قرآنی بنویسند، باید کوشید تا با سرمایه‌گذاری برای فعالان عرصه‌های قرآنی آنها را با محیط مجازی و وبلاگ‌نویسی آشنا کرد و فعالیت‌های آنها را در این حوزه توسعه و ارتقاء داد.

حجت‌الاسلام حسینی

به گزارش خبر‌گزاری قرآنی ایران(ایکنا)، حجت‌الاسلام حسینی، مشاور آی‌تی سازمان‌ ملی جوانان، افزود: برگزاری جشنواره در صورتی موفق‌است که دیدی فرانگر داشته‌باشد و از همه نهاد‌ها و بخش‌هایی که توانایی دارند استفاده کند؛ باید نهادهای محتوایی قرآن را نیز وارد این عرصه‌ کرد.

وی ادامه داد: باید سرویس‌دهندگان و فعالان‌ قرآنی را کنار هم جمع کرد و طرح جشنواره را بررسی و از همه پتانسیل‌ها استفاده برد. به جای اینکه تأکید کنیم کسانی که اهل وبلاگ هستند تشویق شوند و چند پست قرآنی بنویسند؛ سرمایه‌گذاری بر اهل قرآن بشود و آن‌ها را وبلاگ‌نویس کرد. با مراکزی که پژوهشگران قرآنی دارند به نحوی هماهنگی بشود که آن‌ها شرکت‌کنندگان اصلی باشند. با این راه‌کار سطح کیفی کار تغییر می‌کند و بالا می‌رود.

مشاور آی‌تی سازمان ملی جوانان گفت: فعالیت‌های فرهنگی هزینه‌های خاص خود را دارد به آن مقدار هزینه که می‌شود، نتیجه حاصل می‌شود، اما نتیجه بستگی به طراحی کار و در مرحله بعدی اجرا کار دارد.

ارزیابی جشنواره پیامبر اعظم(ص)

وی در مورد بخش وبلاگ‌‌نویسی جشنواره پیامبر اعظم(ص) یادآور شد: تعداد بالای شرکت‌کنندگان وبلاگ‌های اختصاصی پیامبر با موضوع پیامبر مطلب منتشر می‌کردند خوشایند بود. تعداد زیادی از جوان‌های ما یا در مورد پیامبر مطلب می‌نوشتند و یا مطلب می‌خواندند. به همین دلیل احساس می‌کردم جشنواره حتی اگر تنها همین اثر را داشته‌باشد نتیجه خوب و مطلوبی است.
سایت جشنواره الکترونیکی پیامبر اعظم(ص)

حجت‌الاسلام حسینی در زمینه استمرار وبلاگ‌نویسی معتقد است: جشنواره پیامبر مقطعی نبود بلکه عمده سال پیامبر را پوشش می‌داد. «استمرار» جزو ملا‌ک‌های داوری لحاظ شده بود. از شروط وبلاگ‌نویسی، مستمر بودن و سابقه دیرینه داشتن است و وبلاگ‌نویسانی که در زمینه‌های دینی می‌نویسند به نحوی باید تشویق شوند و تنها به اثرگذاری در مقطع خاص اکتفا نشود چه بهتر که بتواند مستمر شوند.

وی در ادامه گفت: از راه‌کارهای جلوگیری از این مشکل ایجاد دبیرخانه دائمی و نهادهایی که به صورت مستمر کار وبلاگ نویسی را پیگیری می‌کنند. سایت جشنواره پیامبر اعظم(ص) نمایشگاهی دائمی از آثار این مسابقه است.

دبیر جشنواره الکترونیکی پیامبر اعظم(ص)خاطر نشان کرد: البته ما هنوز درباره استمرار جشنواره به نتیجه نهایی در سازمان نرسیده‌ایم. از اهداف جشنواره این بود که بتوانیم از دستاورد‌ها استفاده کنیم. باید در ساختار سازمانی‌- اداری تصویب شود. البته ما هنوز فرصت را از دست ندادیم درگیری‌های جشنواره باقی است.

حجت الاسلام حسینی گفت: یکی از دستاورد‌های جشنواره وبلاگ‌نویسی این است که بین خود وبلاگ‌نویسان ارتباط و انسجام برقرار شده‌است. مراکز فعال در زمینه وبلاگ نویسی آنها را شناخته‌اند. با نیازهای این قشر بیشتر آشنا شدند و می‌توانند برنامه‌ریزی کنند.

توجه و حمایت بهترین تشویق برای وبلاگ‌نویسان

وی تاکید کرد: ایجاد انگیزه معنوی از اثرات جشنواره است. کسی که مدت‌ها وبلاگ نوشته و مورد توجه قرار نمی گیرد با برگزاری جشنواره بیننده و توجه بیشتر مهم‌ترین انگیزه نوشتن او می‌شود. جوایز مادی خیلی مختصر است. همین اصل تشویق و احساس حمایت بزرگترین اثر معنوی بر وبلاگ نویسان است.

رئیس دانشکده مجازی علوم حدیث گفت: امکان توسعه مفاهیم دینی با ارسال یاداشت‌های بیشتر و تولید محتوا در فضای اینترنت است. یکی از نکاتی که کمتر به آن توجه می‌شود تأثیری است که وبلاگ‌نویسی بر خود وبلاگ نویس می‌گذارد. وقتی وبلاگ‌نویس یک اثری را خلق کند ناچار است مطالعه کند، فکر کند و تحلیل کند. این‌ها مفاهیم را در وجود او «ماندگار» می‌کند.

وی برای بهتر شدن برگزاری جشنواره پیشنهاد کرد: دچار کلیشه‌ها نباید شد این جشنواره‌ها به صرف اینکه یک نفر در جایی ثبت‌نام کند همین برای برگزاری جشنواره کفایت کند، نباید باشد. وبلاگ‌نویسان باید تشویق شوند به محتوا به صورت تخصصی نگاه کنند. اگریک تیم محتوایی کارشناسی پشت این جشنواره‌ها باشد می‌تواند مفید باشد. این امر موجب می‌شود سطح کارشناسی کار بالا رود. مسائل فنی و هنری در رتبه‌های بعدی قرار بگیرد.

منبع: www.iqna.ir





  • کلمات کلیدی : اخبار قرآنی

  • ::: شنبه 86/2/15 ::: ساعت 1:29 عصر :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر