سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بزودی فتنه هایی می آید که انسان، صبح با ایمان برمی خیزد و شب بی ایمان می گردد؛ جز آنکه خداوند او را با دانش زنده کرده است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 

 

 

وبلاگ های قرآنی Quranic Weblogs

منتخب جشنواره الکترونیکی پیامبر اعظم(ص):
تقویت اعتماد به نفس؛ یکی از کارکرد‌های جشنواره‌های وبلاگی قرآنی و دینی است

گروه وبلاگ: «امید امیدی»، منتخب جشنواره الکترونیکی پیامبر اعظم معتقد است جشنواره‌های وبلاگی قرآنی و دینی که در سطح عمومی‌تری برگزار می‌شوند توانایی تقویت روحیه اعتماد به نفس را در افراد دارند.

امیدی در گفتگویی با خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، به ارائه تجربیات و نظرات خود در برپایی شایان دومین جشنواره بین‌المللی وبلاگ‌های قرآنی که به زودی از سوی ایکنا برگزار خواهدشد پرداخت.

امیدی با بیان اینکه جشنواره الکترونیکی پیامبر اعظم(ص) اولین تجربه شرکت در چنین مسابقاتی برای وی بوده، بیان داشت: «جشنواره ها باید 4 مرحله قوی و بی‌نقص داشته‌باشند تا موفق باشند؛ 1- قبل از جشنواره 2- در حین برگزاری جشنواره 3- داوری آثار 4- پایان جشنواره.»

وی درباره توانایی جشنواره‌ها اظهار داشت: جشنواره توانایی این را دارد که اثرهای گوناگونی را دور هم جمع کند تا علاوه بر ایجاد جو رقابتی بین صاحبان اثر، تعاملی بین شرکت‌کنندگان برای رسیدن به اهداف مفید جشنواره ایجاد کند و همچنین می‌تواند افرادی را که فضای بروز استعداد برای آنها کم است، شناسایی کند.

وی ادامه داد: همچنین به نظر من جشنواره‌هایی که در سطح عمومی‌تری برگزار می‌شوند توانایی تقویت روحیه اعتماد به نفس را در افراد دارند.

بلاگر «پیامبر امید» تصریح کرد: جشنواره‌ها به دلیل ایجاد حس رقابتی سالم بین شرکت‌کنندگان می‌توانند در غنی‌تر کردن اثرها و فعالیت‌ها تأثیرگذار باشند. بازدید از وبلاگ‌ها توسط خود افراد شرکت‌کننده و مقایسه آنها با وبلاگ خودشان، حس رقابت را در آنها شدیدتر می‌کند.

 بلاگر های حوزه دینی
اگر از سلایق شخصی و غرض هایشان در نوشتن بکاهند و برای همه نظرات ارزش قائل باشند، از طرفی وبلاگ را منحصر به فعالیت دینی سنتی نکنند خیلی می تواند موفق باشند

وی در ادامه افزود: «همچنین تعامل خوب و دوستانه بین شرکت‌کنندگان باعث می‌شود تا از همدیگر مطالب و فنونی یاد بگیرند که در تقویت اثرها، بالا بردن کیفیت کار و اثربخشی این صفات در جشنواره موثر باشد.»

وی به ارائه توصیه‌ای برای بلاگران حوزه دینی پرداخت و بیان کرد: «بلاگرهای حوزه دینی و قرآنی اگر از سلایق شخصی و غرض‌هایشان در نوشتن بکاهند و برای همه نظرات ارزش قائل باشند، از طرفی وبلاگ را منحصر به فعالیت دینی سنتی نکنند و از تمامی تکنولوژی های جذاب برای کارشان استفاده کنند خیلی می‌توانند در این امر موفق باشند. همچنین روزانه سعی در بهبود و تقویت و غنای اثر خود داشته‌باشند تا بتوانند به تمام سلایق بازدیدکنندگان پاسخ دهند.»

امیدی، دلیل اصلی وبلاگ‌نویسی خود را در حوزه دینی علاقه خاص وی به ائمه اطهار(ع) عنوان کرد و گفت: «علاوه بر علاقه به دنبال عملی بودم که نسبت به بقیه توانایی‌هایم بتواند در سطح گسترده‌تری موثر باشد. به همین دلیل وبلاگ‌نویسی و ارائه خدمات رایگانی را در راستای آن(مثل لوگو ، بنر و قالب رایگان و ...) انتخاب کردم.»

وی اثر جشنواره را در وبلاگ‌نویسی خود این گونه ارزیابی کرد: «شرکت در جشنواره خیلی روی تقویت اثر من تأثیر گذاشت و باعث افزایش مقبولیت وبلاگ و آمار بازدیدکننده آن شد. ولی نمی‌توانم به یقین بگویم که جشنواره توانسته‌بود مرا برای نوشتن ترغیب کند یا روی آن تأثیر به‌سزایی داشته‌باشد.»

وی وبلاگ خود را عرصه‌ای برای ارائه خدمات جانبی برای بلاگران حوزه دینی قرار داده‌است.
برای استفاده از خدمات جانبی و دیدن وبلاگ پیامبر امید اینجا را کلیک کنید.

منبع: www.iqna.ir






::: شنبه 86/2/15 ::: ساعت 1:33 عصر :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
نظرات شما: نظر