سفارش تبلیغ
صبا ویژن
رأی [درست] جز هنگام خشم پنهاننمی ماند . [امام حسن علیه السلام]
 

 

 

وبلاگ های قرآنی Quranic Weblogs

افزایش سهم قرآن در فضای مجازی/ 5
یک بلاگر روحانی: کم‌کاری دین‌داران در فضای مجازی زمینه‌ساز تهدید مفاهیم قرآنی است

گروه وبلاگ: با کم‌کاری‌ها و حضور غیرفعال دین‌داران در فضای مجازی دشمنان این زمینه و فرصت را پیدا کرده‌اند که کاربران اینترنتی را تحت تأثیر قرار داده و مفاهیم قرآنی و احکام اسلامی را زیر سؤال ببرند و در این مفاهیم ایجاد شائبه کنند.

حجت‌الاسلام «حامد قربان‌زاده» بلاگر وبلاگ «فقیه» در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، با اشاره به اینکه قرآن و مفاهیم دینی تأیید کننده‌ی هم هستند، گفت: در این زمینه لازم است که بدانید قرآن و مفاهیم دینی هر دو یکی هستند و جدا انگاشتن آنها از هم چیزی بوده که دشمن می‌خواهد، در حال حاضر به‌علت کم‌کاری‌هایی که قبلاً در این زمینه شده، مبانی دینی کلاً در فضای مجازی قسمت کمی را به خود اختصاص داده‌است.

 حجت‌الاسلام «حامد قربان زاده»:
باید انواع قرآن را در حالت‌های مختلف و به‌صورت نرم‌افزار و رایگان در محیط اینترنت قرار داد.

وی در ادامه تصریح کرد: من به‌عنوان یک روحانی وظیفه‌ی خود دیدم که در این عرصه وارد شوم و به طرق مختلف انجام وظیفه کنم، اما فکر می‌کنم مشکل از جای دیگری است، چون اگر ما، قشر مذهبی و متدین همان اول محیط اینترنت را به دست گرفته‌بودیم الان در اینترنت و چت‌روم‌های ما چنین نگاهی به مفاهیم قرآنی و دینی نداشتند.

قربان‌زاده با ذکر این نکته که این کم‌کاری مربوط به خود ماست نه کس دیگر، بیان کرد: چت‌کردن از نظر شرعی هیچ اشکالی ندارد، اما در این میان بحث سر چیز دیگری بوده و آن اینکه ما نباید به‌خاطر محیط‌های بد چت‌روم‌ها از حضور در این محیط‌ها دوری کنیم زیرا این امتناع از حضور باعث شده که افراد دیگری این فضا را در دست گرفته و بعضاً احکام اسلامی را مسخره کرده و زیر سؤال می‌برند و کسی نیست که جوابشان را بدهد و یک عده هم تحت تأثیر قرار می‌گیرند.

در دست گرفتن محیط اینترنت توسط قشر مذهبی

این بلاگر طلبه با توجه به داوطلبانه بودن وبلاگ و توسعه‌ی نگاه شخصی در این فضا، درباره‌ی وظیفه بلاگرانی که قرآنی هستند و دغدغه‌ی دینی دارند، برای افزایش سهم قرآن در فضای مجازی اظهار کرد: نخستین مسئله‌ای که باید مورد توجه قرار بگیرد این بوده که باید در صحنه باشیم اگر چه این که چیز مهمی نگوییم، همین حضور در فضای مجازی مهم است، سپس باید به مطالب عمق داد، در حقیقت اولین مرحله در دست گرفتن محیط اینترنت بوده و پس از تحقق این امر، هدایت نسل جوان که کاربر اینترنت نیز هستند. البته ایجاد پایگاه‌های قوی و معرفی آنها در سایت‌های معتبر و ... نیز باعث رشد این نوع تفکر می شود.

 این بلاگر روحانی:
در حال حاضر باید هم محتوای قرآنی تولید کرد و هم در جاهایی از تولید محتواهای غیر ارزشمند جلوگیری کرد تا شاهد رشد و پیشرفت مسلمین در هر دو زمینه باشیم.

بلاگر وبلاگ «فقیه» درباره‌ی راهکارهایی برای افزایش سهم قرآن در اینترنت، خاطرنشان کرد: باید قرآن و مفاهیم قرآنی را در حالت‌های مختلف فنی و به‌صورت نرم‌افزار و رایگان در محیط اینترنت قرار داد.

اینترنت یک منبع بالقوه برای نشر دین

قربان‌زاده اینترنت را به‌عنوان یک منبع بالقوه برای نشر دین برشمرد و تأکید کرد: درباره‌ی اینترنت می‌توان گفت همه‌ی دنیا به اینترنت دسترسی دارند و مانند ماهواره و تلویزیون هزینه‌ی زیادی برای دولتمردان و جامعه ندارد و کارآیی آن هم زیاد بوده و این استعداد هنوز به صورت کامل بالفعل درنیامده و نیازمند حضور بیشتر در این عرصه است.

این بلاگر طلبه درباره‌ی تولید محتوای قرآنی و همچنین جلوگیری از تولید محتوای غیر ارزشمند در فضای مجازی عنوان کرد: ما به هر دو نیاز داریم، حضور ما در صحنه خود باعث عقب‌نشینی دشمنانی که قصد اهانت به قرآن و مقدسات دارند، می‌شود، اما در حال حاضر باید هم محتوای قرآنی تولید کرد و هم در جاهایی از تولید محتواهای غیر ارزشمند جلوگیری کرد تا شاهد رشد و پیشرفت مسلمانان در هر دو زمینه باشیم.


وبلاگ شخصی حجت‌الاسلام قربان‌زاده را اینجا کلیک کنید!

منبع: www.iqna.ir






::: شنبه 86/2/29 ::: ساعت 8:34 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
نظرات شما: نظر