سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تقوای خداوند، اساس هر حکمتی است . [امام علی علیه السلام]
 

 

 

وبلاگ های قرآنی Quranic Weblogs

چهار چیز برای جلوگیری از خسران زندگی انسان در وبلاگ «کوثر»

گروه وبلاگ: وبلاگ «کوثر» در پست اخیر خود با آوردن سوره والعصر به توضیح و تفسیری کوتاه در مورد این سوره می‌پردازد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، این وبلاگ با آدرس http://koysar.blogfa.com از آبان85 شروع به فعالیت کرده‌است.

بلاگر ابتدا سوره را می‌نویسد و ترجمه فارسی آن: «والعصر(۱) ان الانسان لفی خسر(۲) الا الذین امنوا و عملوا الصالحات و تواصوا بالحق و تواصوا بالصبر(۳) به عصر سوگند(۱) که انسانها همه در زیانند(۲) مگر کسانی که ایمان آورده و اعمال صالح انجام داده اند و یکدیگر را به حق سفارش کرده و یکدیگر را به شکیبایی و استقامت توصیه نموده‌اند.»

وی در ادامه می‌نویسد: «انسان همیشه در حال زیان است. زیرا وقت او می‌گذرد و این عمر انسان است که تلف می‌شود. مگر اینکه به یاد آورد که برای چه زندگی می‌کند. و در راه رسیدن به هدف اصلی تلاش کند.»

سپس در مورد اعمالی که از خسران زندگی جلوگیری می‌کند و می‌نویسد: «پس به فرموده خداوند تنها این چهار موردند که از خسران زندگی انسان جلوگیری می‌کنند و بدون اینها تمامی زندگی و عمر ما در حال برباد رفتن و هدر شدن است1ـ ایمان ۲ـ عمل صالح ۳ـ سفارش به حق ۴ـ سفارش به صبر.»

در ادامه بلاگر به برتری اسلام به ادیان دیگر اشاره می‌کند و در این رابطه می‌نویسد: «ان الدین عندالله الاسلام. اسلام بالاترین دین‌هاست. زیرا بعد از آن دین کاملتر و برتری نیامده. هر کس که شهادتین را بر زبان جاری کند مسلمان است. اما تا رسیدن به مرتبه مؤمن باید گام‌های زیادی بردارد. مؤمن همان مسلمان است علاوه بر اینکه اعمال صالح انجام می‌دهد.»

سپس آیه‌ای از قرآن را می‌آورد: «خداوند در قرآن بعد از الذین امنوا بلافاصله می‌فرمایند و عملوالصالحات؛ یعنی هیچ گاه ایندو از هم جدا نیستند. پس ایمان بدون عمل صالح هیچ معنایی ندارد. و هیچ انسانی بدون عمل صالح نمی‌تواند ادعا کند مؤمن است»


ادامه این مطالب را اینجا مشاهده کنید!






::: شنبه 86/3/12 ::: ساعت 9:7 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
نظرات شما: نظر