سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مزد جهادگر کشته در راه خدا ، بیشتر نیست از مرد پارسا که معصیت کردن تواند لیکن پارسا ماند . و چنان است که گویى پارسا فرشته‏اى است از فرشته‏ها . [نهج البلاغه]
 

 

 

وبلاگ های قرآنی Quranic Weblogs

مسؤول گروه قرآن و حدیث مرکز پاسخ‌گویی به شبهه‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، مراکز پاسخگویی به شبهه‌ها را بازتاب دهنده معضلات جامعه دانست.
حجت‌الاسلام سید محمد حسن آیت، مسؤول گروه قرآن و حدیث مرکز پاسخ‌گویی به شبهه‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز به تشریح فعالیت‌های مرکز پاسخ‌گویی به شبهه‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم پرداخت.
وی راه‌اندازی مرکز پاسخگویی تلفنی به شبهه‌های دینی را گامی مؤثر در جهت دست‌یابی به سخنان مقام معظم رهبری دانست و اظهار داشت: این مرکز از هفت گروه تخصصی قرآن و حدیث، تاریخ، اخلاق و عرفان، فقه، مشاوره، کلام و فلسفه تشکیل شده است که هر کدام از این گروه‌ها مسؤول پاسخگویی به پرسش‌های تخصصی حوزه خود هستند.
مسئول گروه قرآن و حدیث مرکز پاسخ‌گویی به شبهه‌های حوزه علمیه قم با اشاره به ویژگی‌های گفت‌وگوی تلفنی برای برطرف شدن شبهه‌های شهروندان گفت: پیش از راه اندازی این مرکز، پاسخ‌گویی به شبهه‌ها از سوی مراجع به صورت مستقیم، مکاتبه‌ای و یا به وسیله نرم‌افزارهای رایانه‌ای بود، ولی این روش‌ها به دلیل ارایه پاسخ‌های کلی نتوانست نیاز شهروندان را برطرف سازد.
حجت‌الاسلام آیت با بیان اینکه پاسخ‌گویی تلفنی نوعی رابطه روانی با مخاطب ایجاد می‌کند، تصریح کرد: پاسخ‌گویی سریع و جزء به جزء از دیگر ویژگی‌های این سیستم است.
وی در ادامه با اشاره به استقبال بی‌مانند مردم از این مرکز گفت: روزانه بیش از 1200 نفر با این مرکز تماس می‌گیرند و این میزان در ماه‌های رمضان و محرم افزایش می‌یابد.
مسؤول گروه قرآن و حدیث مرکز پاسخ‌گویی به شبهه‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، این مراکز را بازتاب دهنده معضلات و چالش‌های فرهنگی و دینی مردم عنوان کرد و گفت: در پایان
هر روز انجام می شود؛
پاسخ به بیش از 1200 سوال دینی از سوی مرکز پاسخ گویی به سوالات دینی دفتر تبلیغات قم

هر ماه، مدیران گروه‌های این مرکز با گردآوری پرسش‌های رایج مردم و ارایه آمار به صدا و سیما، رادیو معارف و ارگان‌های دینی، مذهبی و فرهنگی آنها را در تدوین برنامه‌های مورد نیاز مردم یاری می‌کنند.
وی در پایان خاطر نشان کرد: شماره تلفن 71744-0251 (50 خط) به صورت شبانه روزی آماده پاسخ‌گویی به پرسش‌های دینی و فقهی مردم است و افزون بر آن پیام کوتاه 3000135757 آماده دریافت پرسش‌ها، دیدگاه‌ها و انتقادهای مردم است.

منبع: http://www.maarefquran.com





  • کلمات کلیدی : اخبار قرآنی

  • ::: دوشنبه 86/4/4 ::: ساعت 2:42 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر