سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و به یکى از یاران خود فرمود هنگامى که او از بیمارى شکوه نمود . ] خدا آنچه را از آن شکایت دارى موجب کاستن گناهانت گرداند ، چه در بیمارى مزدى نیست ، لیکن گناهان را مى‏کاهد و مى‏پیراید چون پیراستن برگ درختان ، و مزد درگفتارست به زبان ، و کردار با گامها و دستان ، و خداى سبحان به خاطر نیت راست و نهاد پاک بنده هر بنده را که خواهد به بهشت درآورد . [ و مى‏گویم ، امام علیه السّلام راست گفت که در بیمارى مزد نیست ، چه بیمارى از جمله چیزهاست که آن را عوض است نه مزد چرا که استحقاق عوض مقابل بلا و مصیبتى است که از جانب خدا بر بنده آید ، چون دردها و بیماریها و مانند آن ، و مزد و پاداش در مقابل کارى است که بنده کند ، و میان عوض و مزد فرق است و امام چنانکه علم نافذ و رأى رساى او اقتضا کند آن را بیان فرمود . ] [نهج البلاغه]
 

 

 

وبلاگ های قرآنی Quranic Weblogs

شناخت حقیقت ادیان الهی در وبلاگ«شمیم نور»

گروه وبلاگ:«شمیم نور» از جمله وبلاگ‌های فعال قرآنی در عرصه مجازی است که در پست‌های خود به «شرح حقیقت ادیان الهی» می‌پردازد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، وبلاگ «شمیم نور» فعالیت خود را از 20 مرداد ماه سال 1385 در سرویس دهنده بلاگفا آغاز کرده و توسط شورای نویسندگان اداره می‌شود.

بلاگران هدف از تاسیس وبلاگ را اینگونه بیان می‌کنند:«هدف، شناخت حقیقت ادیان الهی است که می‌توان آنرا سرآغاز شناخت بزرگی خواند، زیرا انسان تا کنون موفق به کسب شناخت‌های فراوانی در زندگی مادی خود شده‌است؛ درآغاز از شناخت خود و محیط و موجودات پیرامونش شروع کرده تا در نهایت به علم و تکنولوژی خیره کننده امروزی رسیده‌ اما غافل از اینکه از شناخت حقیقی دین خود عاجز بوده‌است.

 جامعه سعادتمند
جامعه‌ای می‌تواند به پیشرفت و نیک‌بختی برسد که از افکار و اندیشه‌های متعالی برخوردار بوده و در موضوعات دینی سخن غیر استدلالی نه به کسی بگوید و نه از کسی بشنود

براین اساس ما می‌کوشیم با افزودن وسعت دیدخود که توأم با دیدی علمی، استدلالی و دیالکتیک است به بحث در مورد دین بپردازیم امانه آنچنان که در جوامع بشری امروز انجام می‌گیرد.»

نویسندگان در ادامه با تأکید بر اهمیت مفهوم دین از ابتدای خلقت انسان و با نقد تعدادی از مبلغان دینی در ادیان مختلف الهی می‌نویسند:« اکنون به برکت ترقی علوم و دست‌یابی جهانیان به تکنولوژی‌ پیشرفته ارتباطی، زمان آن فرارسیده که از این فرصت مغتنم برای تبادل افکارصاحب‌نظرانِ خردمند، آگاه و علاقمند به یافتن حقایق ادیان الهی استفاده نموده و برای رسیدن به یک روش اجتماعی همه‌جانبه‌نگر که موافق علم و منطق صحیح در همه‌ی ابعاد اجتماعی، فرهنگی، اخلاقی واقتصادی باشد، کوشش نماییم.

جامعه‌ای می‌تواند به پیشرفت و نیک‌بختی برسد که از افکار و اندیشه‌های متعالی برخوردار بوده و در موضوعات دینی سخن غیر استدلالی نه به کسی بگوید و نه از کسی بشنود.»

با این هدف نویسندگان وبلاگ از تمامی علاقه‌مندان و اندیشمندان دینی دعوت به تعامل با وبلاگ «شمیم نور» می‌نماید.

تعدادی از پست‌های پیشین وبلاگ که به صورت موضوعی در آرشیوی گرد آوری شده عبارتند از:

1- تعریف دین در جامعه‌ی بشری و نظرات جامعه‌شناسان

2- ماهیت دین و فلسفه‌ی دین از نظر قرآن

3- هدف غایی دین و نقش آن در سرنوشت انسان‌ها

4- نظر اسلام حقیقی درباره‌ی سایر ادیان الهی

5- چگونگی کتب آسمانی پیش از قرآن ( تورات و انجیل )

6- نظر قرآن درباره‌ی چگونگی تحریف تورات و انجیل

7- معنای لغوی قرآن - قرآن و ویژگی‌های آن

8- نزول اولین وحی بر محمد بر طبق راهنماییهای قرآن

تا کنون1523 نفر از «شمیم نور » بازدید کرده‌اند.


وبلاگ شمیم نور را اینجا ببینید!

منبع: www.iqna.ir






::: یکشنبه 86/4/10 ::: ساعت 3:5 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
نظرات شما: نظر