سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر که ما اهل بیت را دوست بدارد و محبّت ما در دلش تحقّق یابد، چشمه های حکمت بر زبانش جاری می شود . [امام صادق علیه السلام]
 

 

 

وبلاگ های قرآنی Quranic Weblogs

سایت «النور»؛ پایگاهی برای جستجو در قرآن

گروه وبلاگ: سایت «النور» یکی از پایگاه‌های قرآنی به زبان عربی برای جستجو در کتاب آسمانی مسلمانان قرآن، است.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، این سایت یکی از پایگاه‌های عرب زبان در حوزه علوم قرآنی است که برای محققان و پژوهشگران این حوزه منبعی جامع برای جستجو به‌شمار می‌آید.

سایت‌ فوق‌ در صفحه‌ مخصوص‌ قرآن‌‌کریم‌، طبقه‌بندی‌هایی‌ با نام‌ قصص‌ و تاریخ‌، علوم‌ و فنون‌، ایمان‌، قرآن‌‌کریم‌، ارکان‌ اسلام‌، تجارت‌، زراعت‌ و صنعت‌، انسان‌ و امور اخلاقی‌، تنظیم‌ امور مالی‌، امور سیاسی‌ و جهانی‌، بازگشت‌ به‌ سوی‌ خدا، جهاد، امور قضایی‌ و اجرایی‌، انسان‌ و امور اجتماعی‌ وجود دارد که‌ هرکدام‌ از این‌ طبقه‌بندی‌ها نیز به‌ چند بخش‌ تقسیم‌ می‌شود.
صفحه مخصوص قرآن کریم را در اینجا کلیک کنید!

سایت «النور»

با کلیک‌ بر روی‌ کلمه‌ موردنظر، آیاتی‌ که‌ در قرآن‌‌کریم‌ درباره‌ موضوعات‌ فوق‌ وجود دارد، به‌ ترتیب‌ سوره‌ به‌ نمایش‌ درمی‌آید. این‌ شیوه‌، به‌ خصوص‌ برای‌ افرادی‌ که‌ در جستجوی‌ موضوعی‌ قرآن‌ کریم‌ هستند، بسیار کاربرد دارد.

علاوه‌ بر این‌، در بخش‌ دیگری‌ از سایت‌ به‌ نام‌ قصص‌ قرآنی‌، با انتخاب‌ پیامبران‌(به‌ ترتیب‌ زمانی‌، هجایی‌، اولوالعزم‌ و مراجع‌) می‌توان‌ با استناد به‌ آیات‌ قرآن‌کریم‌ که‌ در سایت‌ به‌ نمایش‌ در آمده‌است، آن‌ را مطالعه‌ و مشاهده‌ کرد.

همچنین در بخش‌ علمای‌ عرب‌، اطلاعاتی‌ درباره‌ علما و دانشمندان‌ عربی‌ به‌ ترتیب‌ هجایی‌، زمانی‌ و علمی‌ کسب‌ کرد. همچنین‌ مطالب‌ و نکات‌ خواندنی‌ دیگری‌ در سایت‌ باعنوان‌ انوار ادبیة‌ شامل‌ ناگفته‌های درونی افراد‌، علی‌الطنطاوی‌، جمیل‌ بثینه‌ وجود دارد که‌ به‌ قلم‌ خالدالحر یکی از نویسندگان عرب زبان، به‌ رشته‌ تحریر درآمده‌ است‌.

سایت «النور» اطلاعات‌‌ دیگری‌ به‌صورت‌ اتاق‌های‌ بحث‌ و گفت‌وگو دارد که‌ از طریق‌ آن‌ می‌توان‌ ضمن‌ کسب‌ اطلاع‌ از نظرات‌ دیگران‌، نظر خود را درباره‌ موضوعات‌ طبقه‌بندی‌ شده‌ به‌ اطلاع‌ دیگران‌ رساند.


سایت قرآنی «النور» را اینجا ببینید!

منبع: www.iqna.ir






::: سه شنبه 86/4/12 ::: ساعت 3:37 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
نظرات شما: نظر