سفارش تبلیغ
صبا ویژن
با اندرزهاست که غفلت زدوده می شود . [امام علی علیه السلام]
 

 

 

وبلاگ های قرآنی Quranic Weblogs

آیت‌الله امامی‌کاشانی: فاطمه زهرا(س) در تفاسیر شیعه و سنی مظهر قرآن، شفاعت و هدایت معرفی شده است

گروه سیاسی: شان نزول سوره کوثر و اعطای این صفت به فاطمه زهرا(س) در تفسیرهای مختلف علمای شیعه و سنی مطرح گردیده و این نهر عظیم را مظهر شفاعت، هدایت، قرآن و بهشت معرفی کرده است.

آیت‌الله امامی‌کاشانی

آیت‌الله امامی‌کاشانی امام جمعه موقت این هفته تهران در خطبه دوم نماز جمعه، با اشاره به بحث تمدن، انسان را فطرتا موجودی مدنی معرفی کرد و اظهار داشت: انسان بالطبع موجودی مدنی است و بدین سان نیاز به پیامبر دارد.

خطیب جمعه تهران گفت: تمدن، مجتمعی منسجم است و مسئله تعاون در آن بسیار حائز اهمیت، که باید بسیار بر آن توجه داشته و البته در کشور ما در مقوله بحث‌ها و اعمال علمی بسیار این مطلب پررنگ جلوه می‌کند و دانشمندان و دانشگاهیان ما در دستیابی به علوم و نیل به فن‌آوری‌های جدید با همکاری و تعاون بالایی در اعمال مشارکت می‌کنند و یکدیگر را در این عرصه یاری می‌نمایند.

وی ادامه داد: دستیابی و بهره‌مندی از انرژی هسته‌ای از فن‌آوری‌هایی است که در اثر تلاش دانشمندان و دانشگاهیان کشور به‌دست آمد و اکنون نیز برای مقابله با شعار اجانب مبنی بر اینکه ایران جهت به‌کارگیری این علم برای کشتار تلاش می‌کند، نیاز به تعاون و همکاری دیگری دارد، چرا که ایران به‌دنبال فن‌آوری توام با علم و توحید است و این علم، حقیقت و افتخار ملی برای ما و بر دوش ملت است، ما مکررا اعلام می‌داریم که هیچگاه از حقوق حقه خود عقب نخواهیم نشست و حقوقمان در انرژی هسته‌ای می‌بایست محفوظ بماند.

 خطیب این هفته تهران:
تاسیس شبکه‌ای خبری انگلیس‌زبان در ایران از این پس اجازه نمی‌دهد خبری به تاخیر بیفتد و یا تحریف شود واستکبار از این پس اخبار را درست نقد خواهد کردو اجازه نمی‌یابد اخبار را به روش‌های خلاف از نظر اطلاع‌رسانی به ایران مخابره کنند.

امامی کاشانی تاکید کرد: این جزء تمدن علمی ما و یکی از پایه‌های علمیت، عزت و تمدن اسلام را نشان می‌دهد.

وی در ادامه خطاب به مخالفان دسترسی ایران به انرژی هسته‌ای گفت: بنا بر سخنان یاد شده، چطور می‌توانید از ایران و ایرانی بخواهید از این ارزش دست بردارد.

خطیب جمعه این هفته تهران در بخش دیگری از سخنان خود تاسیس شبکه‌ خبری پرس تی‌وی را عملی بسیار مهم و سازنده در جهان برشمرد و اظهار کرد: تاسیس چنین شبکه‌ای بسیار مهم است و به همگان می‌فهماند که ما می‌خواهیم، پیام‌های نظام اسلامی را بی‌واسطه به دنیا مخابره کنیم.

وی ادامه داد: این شبکه که با نقاره‌ها، اینترنت و جهان در ارتباط است، مانع انتقال اخبار انحصاری به راست و دروغ در دست استکبار، می‌گردد و همه جهانیان از این طریق می‌توانند در جریان اخبار آنگونه که اتفاق می‌افتد، قرار گیرند.

وی در تکمیل سخنان خود تصریح کرد: دنیای استکبار، دشمن ماست و این رسانه با تمام توان اخبار حق ، محکم و درست را دور از تحریف و خلاف‌گویی و کلمات نافذ منتقل خواهد کرد، چرا که بایستی بحث در هر سطحی که هست، محکم و حساب‌شده تحویل مردم داده شود و ریشه این همه موفقیت نیز در تعاون خواهد بود.

 آیت‌الله امامی‌کاشانی:
همه‌ی ارزش‌ها در فاطمه است و همه‌ی زیبایی‌ها در او. امام عصر (عج)، حضرت مجتبی(ع) و امام حسین()ع) از فاطمه هستند.

امامی کاشانی در بخش دیگری از سخنان خود بحث سهمیه‌بندی بنزین را مطرح کرد و خاطرنشان کرد: این کار یک تعاون عمومی می‌خواهد؛ از این رو همه باید به دولت در این کار کمک کنند و البته اگر اشکالی هم در این کار می‌دانند، بازگو کنند و بگویند که چطور چنین کاری باید انجام شود.

خطیب این هفته تهران در ادامه افزود: در یک جامعه اسلامی باید تعاون، تناصح و تعاطف وجود داشته باشد و همه باید اشکالات را بیان دارند و دولت نیز باید از همگان خصوصا قشر کم‌درآمد حمایت کند چنانچه تاکنون اینگونه بوده است.

وی اضافه کرد: برنامه‌ها هرچه دقیق‌تر پیش‌آید، این طرح مهم سیاسی و اقتصادی به نتیجه بهتری دست خواهد یافت.

امامی کاشانی در خطبه اول نیز با گرامیداشت روز زن به بررسی گوشه‌هایی از ولادت حضرت صدیقه کبری و ارتباط آن با جامعه امروز اشاره کرد و اظهار داشت: شان نزول سوره کوثر و اعطای این صفت به فاطمه زهرا(س) در تفسیرهای مختلف علمای شیعه و سنی مطرح گردیده و این نهر عظیم را مظهر شفاعت، هدایت، قرآن و بهشت معرفی کرده است.

وی افزود: ولی چیزی که بیش از مفسرین، علمای اهل تسنن بیان کرده‌اند، آنست که از جانب مخالف و معاند بیان گردید که پیامبر فرزند ندارد، کوثر بر فاطمه به‌عنوان رشته هستی، صادق است، و این بیان بدان معناست که او و فرزندانش چون حلقه‌هایی به هم متصلند و همه نور پس از نور آمده‌اند که ریشه و اساس این همه نور فاطمه(س) است.

 امامی‌کاشانی خطاب به مستکبران:
داشتن انرژی هسته‌ای جزو تمدن علمی، اسلامی و ایرانی ماست و وقتی یکی از پایه‌های علمیت و عزت کشور را نشانه گرفته‌اید، چطور یک ایرانی می‌تواند از این حق مسلم دست بردارد.

خطیب چمعه این هفته تهران خاطرنشان کرد: بهشت بخشی از زهراست و شفاعت جزئی از او که البته این کلام در کلمات برخی مفسرین نیز آمده است.

وی ادامه داد: کوثر حقیقتی پهناور از نظر مادی و معنوی است که خیر بشر در طول تاریخ رهین رحمت او بوده است.

امامی کاشانی در تکمیل سخنان خود گفت: یک پایه هدایت و قرآن، اهل‌بیت هستند و فاطمه الگوی همه انسان‌ها اعم از مسلمان و غیر مسلمان و فاطمه زهرا شایسته آنست که تمام زنان از هر دین و هر سرزمینی از فکر و روش او پیروی کنند.

وی در ادامه همگان را به مطالعه کتاب‌ها و آثار پرمحتوا توصیه کرد و از مردم خواست وقت خود را در این زمینه سرمایه‌گذاری نمایند.

منبع: www.iqna.ir





  • کلمات کلیدی : اخبار قرآنی

  • ::: شنبه 86/4/16 ::: ساعت 8:31 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر