سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و فرمود : ] بنده را نسزد که به دو خصلت اطمینان کند : تندرستى و توانگرى . چه آنگاه که او را تندرست بینى ناگهان بیمار گردد و آنگاه که توانگرش بینى ناگهان درویش شود . [نهج البلاغه]
 

 

 

وبلاگ های قرآنی Quranic Weblogs

پاسخ به شبهه‌ی چرا در آیات قرآن همیشه آقایان مورد خطاب واقع مى‏شوند؟

گروه وبلاگ: «چرا در آیات قرآن همیشه آقایان مورد خطاب واقع مى‏شوند، مثلاً در مورد آخرت، نعمت‏هاى بهشتى و حورالعین و در این آیات به خانم‏ها توجهى نمى‏شود؟»

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، وبلاگ «فرنود» که با هدف انعکاس فعالیت‌ها و اخبار قرآنی شهرستان طبس و معرفی و ارائه مطالب و پیوندهای مفید در زمینه علوم قرآنی و ایجاد تعامل بین قرآن دوستان و این مرکز شکل گرفته است.

وبلاگ «فرنود»

بلاگر در این پست سعی دارد به این پرسش که «چرا در آیات قرآن همیشه آقایان مورد خطاب واقع مى‏شوند؟» پاسخ دهد و می‌نویسد: «در مورد گفتمان مردانه قرآن مى‏گوییم، زبان قرآن عربى است و زبان عربى برخلاف زبان فارسى از دو نوع ضمایر مذکر و مؤنث برخوردار است. عرب‏ها در امورى که مخصوص زنان باشد، با واژگان مؤنث و در امور مخصوص مردان با واژگان مذکر بیان مى‏دارند. به جز این دو مورد، در دو مورد دیگر، یکى در امورى که بین زنان و مردان مشترک باشد و دیگرى در امورى که جنسیت در مورد آنها اصلاً مطرح نیست، از الفاظ مذکر و تنها در یک حالت لفظ مؤنت بهره مى‌‏گیرند.»
پایگاه اطلاع‌رسانی «شیعه‌نیوز»را اینجا کلیک کنید!

وی در ادامه آورده‌است: «طبیعى است که هر کتابى بخواهد با این زبان نوشته شود، اگر چه کتاب الهى باشد، باید از قواعد آن زبان پیروى کرده و بر آن ساختار باشد. بنابراین، قرآن به مقتضاى این که به زبان عربى نازل شده است، با همین گفتمان سخن مى‏گوید. همگام با قواعد عربى در سه حالت از ضمایر و واژگان مذکر و در یک حالت از واژگان مؤنث بهره مى‏گیرد.»

بلاگر می‌افزاید: «با این توضیح روشن مى‏‌شود که قرآن براى خویش گفتمان ویژه‌ی مردانه یا زنانه ابداع نکرده‌است تا در پى پاسخ به چرایى آن باشیم، بلکه زبان قرآن، زبان محاوره عربى است و قواعد و ادبیات و دستور زبان عربى در آن به کار رفته است.»

وبلاگ «فرنود» فعالیت خود را از فروردین‌ماه 1386 شروع کرده و در طول این مدت با موضوعاتی چون؛ معرفی نرم افزار قرآنی، معرفی کتاب‌های قرآنی، محصولات مرکز، پاسخ به شبهات، حافظان قرآن، قاریان قرآن و ... به‌روز کرده‌است.

پست‌های وبلاگ «فرنود» را دو نویسنده با نام‌های یاسین و طاها به‌روز کرده و این بلاگران در بخش پیوندهای روزانه به حکایات اسلامی، اصول قرائت عاصم، حکایات آموزنده، قرآن شناسی، انقلاب اسلامی ایران، دانلود تفسیر نمونه، متن کامل تفسیر نور، دانلود سخنرانی‌های مرتضی مطهری، دانلود کتب مرتضی مطهری و ... لینک داده‌اند.


وبلاگ «فرنود» را اینجا کلیک کنید!

منبع: www.iqna.ir






::: پنج شنبه 86/4/21 ::: ساعت 10:38 عصر :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
نظرات شما: نظر