سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خوردن از سرِ سیری، خواب بی شب زنده داری، خنده بی [مایه] شگفتی، ناله و مویه بلند به هنگام مصیبت، و بانگ نای در نعمت و شادمانی، نزد خدا سخت ناپسند است . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
 

 

 

وبلاگ های قرآنی Quranic Weblogs

کتاب «عصمت انبیاء»، به قلم حجت‌الاسلام «قیصر تمیمی» در پاسخ به شبهات وهابیت پیرامون عصمت انبیاء و امامان منتشر شد.
به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) شعبه قم، به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام «قیصر تمیمی»، مؤلف این کتاب گفت: بزرگان وهابیت در کتاب‌های خود اینگونه آورده‌اند که شیعیان، امامان خود را معصوم می‌دانند در حالیکه به عصمت انبیاء اعتقادی ندارند، در این کتاب به این شبهه پاسخ داده‌ایم.
حجت‌الاسلام «تمیمی» عصمت انبیاء را از محورهای مناسب برای مناظره میان علمای جهان اسلام عنوان کرد و افزود: این بحث اهمیت زیادی دارد، زیرا مقدمه ورود به مباحث امامت به حساب می‌آید.
وی با تأکید بر اینکه نباید تعاملات علمی با اختلاف افکنی اشتباه گرفته شود یادآور شد: مناظرات علمی از صدر اسلام وجود داشته و در زمان امامان شیعه به اوج خود رسیده و هیچ‌گونه مشکلی هم برای اتحاد اسلامی بوجود نیاورده است
وی مباحث مطرح شده در این کتاب را در شش بخش مختلف ارزیابی کرد و گفت: در فصل اول به بیان تعاریف مربوطه پرداخته‌ایم و در فصل دوم به سه دلیل عقلی همراه با ده آیه از قرآن و دوازده روایت معتبر عصمت مطلق را اثبات کرده‌ایم.
این پژوهشگر علوم اسلامی، بررسی علوم فراموشکاری انبیاء را از دیگر مباحث مطرح شده در این کتاب عنوان کرد و گفت: 8 آیه از قرآن کریم را در این خصوص بررسی کرده‌ایم.
وی با اشاره به نظرات شیخ صدوق درباره عصمت امامان و پیامبر اظهار کرد: نظرات شیخ صدوق با عصمت مطلق ائمه سازگار است و در این کتاب نیز سعی شده است همین افکار مورد تأکید قرار گیرند.




  • کلمات کلیدی : پایگاه پرسمان قرآنی

  • ::: پنج شنبه 86/6/1 ::: ساعت 9:53 عصر :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر