سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانشمندان در میان مردم، مانند ماه شب چهارده در آسمان اند که بر دیگر ستارگان پرتو می افکند [امام علی علیه السلام]
 

 

 

وبلاگ های قرآنی Quranic Weblogs

آیات قرآنی و وعده‌های صریح آن بر حفظ قرآن در وبلاگ «اقراء»

گروه وبلاگ: وبلاگ‌نویس «اقراء» که فعالیت خود را از دی ماه سال 1385 در سرویس‌دهنده بلاگفا آغاز کرده، در پست جدید خود به «آیات قرآنی و وعده‌های صریح آن بر حفظ قرآن» پرداخته‌است.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، بلاگر‌«اقراء» به نشانی http://egraa.blogfa.com در آرشیو موضوعی خود پست‌هایی با عناوین؛ «اندازه و حجم تقسیمات قرآن»، «درباره آیه و سوره»، «ترتیب آیات در سوره های قرآن»، «حکمت تقسیم قرآن به سوره‌ها» و «فواتح سُوَر» دارد.

وی در پست جدید خود می‌نویسد: «مشهورترین آیات قرآنی که وعده صریح بر حفظ قرآن می‌نمایند سه آیه زیر است:

 استدلال
این آیه و سایر آیات قرآنى فقط براى کسانى اعم از شیعه و اهل سنت، حجت است که فقط قائل به تحریف به نقیصه باشند. زیرا اینان قائل به حذف و اسقاط آیات یا سوره هایى از قرآنند، ولى قرآن موجود را صحیح و قطعى الصدور مى‌دانند، لذا استدلال به آیات موجود را روا و درست مى‌دانند.

آیه حفظ؛ خداوند در آیه 9 سوره حجر می‌فرماید: ما خود، ذکر (قرآن) را نازل کرده‌ایم و خود نیز نگاهبان آنیم. مراد از الذکر قرآن است. چنانکه در چند آیه پیشتر در همین سوره مى‌فرماید : و گفتند اى کسى که ذکر (قرآن) بر او نازل شده است، بی‌شک تو مجنونى.»

وی ادامه می‌دهد: «این آیه و سایر آیات قرآنى که در این زمینه نقل خواهیم کرد فقط براى کسانى اعم از شیعه و اهل سنت، حجت است که فقط قائل به تحریف به نقیصه باشند. زیرا اینان قائل به حذف و اسقاط آیات یا سوره هایى از قرآنند، ولى قرآن موجود را صحیح و قطعى‌الصدور مى‌دانند، لذا استدلال به آیات موجود را روا و درست مى‌دانند.

آیه عدم اتیان باطل؛ در آیه 41 و 42 سوره فصلت آمده‌است: بیگمان آن کتابى ارجمند است که در حال و در آینده دست باطل به آن نمى‌رسد، وحى نامه (خداوند) فرزانه ستوده است. پیداست که تحریف، بارزترین مصداق اتیان باطل است که خداوند ساحت قرآن را از آن منزه شمرده‌است .

آیه سوم نیز آیه 19 سوره قیامة است؛ همانا گردآوردن و بازخواندن آن بر عهده ماست.»






::: پنج شنبه 86/6/15 ::: ساعت 12:10 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
نظرات شما: نظر