سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ارزش مرد به اندازه همت اوست و صدق او به مقدار جوانمردى‏اش و دلیرى او به میزان ننگى که از بدنامى دارد و پارسایى او به مقدار غیرتى که آرد . [نهج البلاغه]
 

 

 

وبلاگ های قرآنی Quranic Weblogs

یأس و ناامیدی در قرآن به روایت وبلاگ ‌«به نام خالق بی‌کران‌ها»

گروه وبلاگ: بلاگر ‌«به نام خالق بی‌کران‌ها» در پست اخیر خود به موضوع «یأس و ناامیدی» در قرآن پرداخته‌است.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، بلاگر ‌«به نام خالق بی‌کران‌ها» به نشانی http://ahmadniroomand.blogfa.com می‌نویسد: «ایمان با یأس از رحمت الهی ناسازگار است و خداوند مردم را از یأس از رحمت خویش بر حذر می‌دارد، چرا که یأس موجب ضعف شده و تنها کافران از روح الهی مأیوس هستند.

در مقابل امید باعث تخفیف مشکلات و تسهیل ناملایمات و تقویت روحیه و ایجاد توان و قدرت صبر می‌شود. مؤمن به رحمت الهی امید دارد و دل به مغفرت الهی می‌سپارد. لقاء‌الله و ایمان به معاد امید او و محرک او برای اعمال صالح هستند و در انجام اعمال صالح به او الهام می‌دهند.

 امید همراه با توبه
امید بدون توبه امیدی بیجا و ناحق است. با این وجود مؤمن همواره در حالتی میان امید و رجا غوطه می‌خورد و همواره نصرت الهی و آیندهء بهتر و سعادت‌مندانه‌تر را در پیش رو می‌بیند و همواره اگر امید دارد به خاطر عمل صالح است.

وی ادامه می‌دهد: «امید بدون توبه امیدی بیجا و ناحق است. با این وجود مؤمن همواره در حالتی میان امید و رجا غوطه می‌خورد و همواره نصرت الهی و آینده بهتر و سعادت‌مندانه‌تر را در پیش رو می‌بیند و همواره اگر امید دارد به خاطر عمل صالح است.

وبلاگ‌نویس در برداشت تفسیری خود می‌نویسد: «نظر به اینکه قدرت کبریایی نامحدود است هرگز نباید از رحمت او نا امید شد، زیرا یأس و ناامیدی شاهدی بر عجز و محدودیت پروردگار بر حسب نظام آزمایش شدت حادثه و مصیبت و ناگواری را که از هر لحظه حساب شده و به‌طور دقیق و هیچ‌گونه

ابهامی در آن نیست پدید می‌آورد و هر لحظه اقتضا کند راهنمایی برای گشایش آن می‌گستراند . نتیجه آن که شدت و سختی در زندگی و توجه به حوادث ناگوار و همچنین فرج و گشایش آنها هر یک بر اساسی صحیح استوار است.»






::: پنج شنبه 86/6/15 ::: ساعت 5:15 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
نظرات شما: نظر